obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel Schiedam.....wie heeft het al...??
popmart1970
Ik ben benieuwd of er al mensen in Schiedam gebruik maken van glasvezel......en dan hoe ze het ervaren!!!

Bij mij moeten er nogal wat kabels getrokken worden...(bovenhuis met aansluiting in meterkast beneden) dus vraag me af of het de moeite en kosten waard is.....!
Handtekening
Caiway....Iets moeten slikken is niet erg......behalve als het door je strot geduwd wordt!! Thumbs Up
 
mirage010
Hi Popmart,

Ik woon ook in Schiedam en twijfel.

Mijn situatie:
-Alles-in-1 HD relax actieperiode van een jaar is afgelopen, waarna ik nu dus 59 euro p / maand moet gaan betalen.
- Daarbij zit een 'gratis' pakket van TV plus inbegrepen die veel door de kinderen gebruikt wordt.
- Snelheid is 40 Mbit down.
- Ik heb een Samsung TV met CI+ module in gebruik
- Ik heb een iRHD Humax 5050C om TV programma's mee op te nemen. Daar gebruik ik het gewone Coax signaal voor.
- Modem = Cisco EPC 3208
- Router = X4 N300 - WLR4100

Kijkende naar de laagste prijs voor glasvezel - 100 MBit, zou dat dus flink goedkoper kunnen: 42 euro all-in p maand. Dat is echter nog zónder TV Plus à 11 euro p/maand.

Daarnaast komen daar de eenmalige kosten bij van 50 euro voor de nieuwe wifi router. (Ik neem aan dat de X4 N300 - WLR4100 router niet gebruikt kan blijven worden voor optimaal gebruik van glas?) en 20 euro administratiekosten.

Ook de noodzakelijke UTP kabel van mijn meterkast naar de TV is een probleem. Dit zal helemaal door de kamer moeten, wat er niet mooier op wordt.

Klopt het overigens dat als ik een CI module gebruik, ik geen 'interactieve HD TV ontvanger' voor Glas noodzakelijk nodig heb? Dus vanuit Glasmodem direct via UTP naar de TV of moet daar dan toch altijd nog een 'interactieve HD TV ontvanger' tussen? Pauzeren, opnemen, Videoland, Pathé etc. dat kan mijn TV al. Daar heb ik geen Caiway voor nodig.

tnx
Gewijzigd door mirage010 op 19 mei 2015, 13:50
 
Migow
Bij glas G100 en ook andere pakketten is iptv niet inbegrepen. Dus geen utp naar tv nodig!! Je blijft gewoon via coax tv kijken!! Daar veranderd niets aan. Alleen zal je je router wel via utp moeten aansluiten op je glasvezelrouter en ook evt je vaste telefoon! En wat betreft die router van caiway die hoef je niet te nemen. Ik zou die niet nemen maar goed G100 zal nog wel lukken maar zijn best veel klachten dat deze niet echt stabiel is. Maar staat al vermeld in andere topics hier. Succes en glasvezelinternet is zeer stabiel!!
 
mirage010
Aha. Dat maakt het gelijk een stuk interessanter. Dat wist ik inderdaad niet.

Mijn wlr 4004 kan tot 300 mbit aan, dus zou ik die gewoon kunnen hergebruiken.en aangezien er dus verder niets verandert aan de tv set up zou ik dus qua set up alleen mijn Cisco modem moeten vervangen door de glas modem. (en vooruit, daar de telefoon ook insteken...)

Inclusief tv plus zou ik dan op 53 euro komen ipv 59 en van 40 mbit naar 100 mbit gaan. En geen extra kabels doortrekken etc...

Hmmmm. Waarom niet, zou je dan denken...
 
Migow
Yep coaxmodem eruit. Coax voor tv gewoon rechtstreeks op aansluitpunt. Glasvezelmodem aan glas. Daar utp router en telefoon voila en succes
 
Migow
En mocht je ooit iptv willen, wat geen meereaarde heeft tov wat je nu hebt. Dan utp van glasvezelmodem naar iptv box en box naar tv via hdmi. Enige meerwaarde is: npo gemist is in hd en sport international is via iptv ook in hd tov coax.
 
mirage010
Bedankt Migow,

Sterker nog. Mijn coax-naar-tv zit in de meterkast al gescheiden van de coax-naar-modem.

In mijn meterkast zit een kastje met Data/TV/FM - coax uitgang (gaat naar modem) en daarin ook een TV/FM coax - uitgang (gaat naar tv).

Mocht ik naar glas gaan hoef ik dus alleen de Data/TV/FM coax uitgang met modem verwijderen en de glas aansluiting met modem beginnen te gaan gebruiken.
 
Migow
Geen dank en ik zou het meteen doen. En geen router bestellen maar gewoon kijken hoe het met je huidige gaat. En je kan altijd nog zelf router aanschaffen later. En 1 advies: bezuinig daar niet op. Stabiliteit kost ook wat maar daar heb je jaren profyt van.
 
Cees
Een fluitje van een cent was het aansluiten. Heb sinds eind maart G100. Stabiele verbinding en tot nu toe geen problemen gehad.
 
breaker
Ik heb dit sinds begin maart. Werkt lekker snel. Zeker foto's uploaden en downloaden gaan super snel. Maar wat halen voor snelheid??

Ik heb G200 verbinding is zeer stabiel maar ik kom nooit hoger uit dan
4376242726
Heb wel een pik gehad van 175 maar dat heb ik 1 keer mee gemaakt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel Schiedam.....wie heeft het al...??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie