Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen Cisco 8485DVB
Highway
In elk geval zou ik eisen dat je het abonnementsgeld voor de extra pakketten teruggestort krijgt. Of kun je nog met andere apparatuur toch die extra zenders bekijken?


Edit: Dat van die firmware updates kan ik bevestigen. Ik schreef er al over in een ander onderwerp.
Ervaring overstap van Ziggo naar Caiway glasvezel in Cogas gebied

Ik heb geen extra TV pakketten.
Gewijzigd door Highway op 02 March 2015, 19:58
Wink
 
DaffyDuck
klopt, die Firmware update is bij mij ook automatisch geïnstalleerd.

Vandaag ben ik precies 1 maand abonnee van Caiway.
Gisteren heb ik ook tegen de KS gezegd dat ik het Tv-Extra pakket dan beter op kan zeggen als ik er toch niet meer naar kan kijken.
En het antwoord is, ja.. dat kan maar hier staat wel een maand opzegtermijn voor. Dus ga ik er maar van uit dat terug storting nu al helemaal niet aan de orde is. Ze buigen nergens voor, het enige wat er uit komt is dat hun dit niet hebben voorzien en het is Cisco die dit heeft doorgevoerd.
En ik ben het niet alleen want zo werd nu gezegd, alle Ziggo gebruikers met deze Cisco hebben er nu ook last van.
Sorry ik heb het Internet afgespeurd, ook op het Ziggo Forum maar ik kom tot de conclusie dat er geen enkele klacht vanaf februari geplaatst is. Dus in hoe verre dit op waarheid berust ? ik weet het niet, tot nu toe kan ik niet bewijzen wat de oorzaak is, en wie er verantwoordelijk voor is.

Wie het in mijn geval wel weet die mag het zeggen. Frown
 
DaffyDuck
Eerlijk... Zip It

Ik heb er ook een raar gevoel bij, maar hoe krijg je de waarheid boven tafel, van dit soort giganten win je het als consument alleen toch nooit.
Want nogmaals,.. kun jij er iets van vinden dat alle Ziggo klanten hier ook mee te maken zouden hebben zoals mij dit word verteld?
 
erickiel
ik heb ooit een cisco gehad op mijn kabel aansluiting bij caiway deze werkte gewoon niet goed gecodeerde zenders werkte niet in andere ontvanger werkte deze wel ontvanger keer meegenomen naar Nieuwegein Ziggo gebied alle updates gedaan daar werkte hij goed hier in IJsselstein op caiway bleef het ellende uiteindelijk ontvanger maar verkocht aan een collega en daar werkt ie op de dag van vandaag perfect in ziggo gebied
 
DaffyDuck
Hallo Jaco Hage en Eric Kiel,

Hartelijk dank voor je reactie en dat jij je ervaringen hebt willen delen, dit word door mij i.i.g enorm gewaardeerd. Ook
Jaco enorm bedankt voor je inzet.


Ik heb dus hetzelfde, ook alleen met de gecodeerde zenders, en bij mij loopt zoals eerder aangegeven de gehele besturing heel traag, vooral de EPG. Ook het inladen van een ander kanaal duurt wat langer, en als ik te snel switch tussen de kanalen dan flipt het gehele besturing systeem en zie ik 0000 in het display rond draaien en later zie ik niets meer op het display. Vandaag opnieuw contact gehad met de service van Caiway om te vragen hoe het er voorstaat maar die hebben nu ook zoiets.. wat moeten we doen dan ?
Het punt is dat ik deze decoder van Ziggo in 2011 heb gekocht, en de eerste is stuk gegaan want die wou opeens niet meer opnemen, het bleek dat de tweede tuner niet meer functioneerde. Ziggo heeft me netjes in Febr 2013 een nieuwe Cisco decoder gestuurd, dus garantie op deze tweede is er af want die heb ik nu precies 2 jaar in gebruik.
Ik kan me voorstellen dat ik Caiway niet verantwoordelijk kan houden voor dit apparaat, immers het product is helemaal niet door hen geleverd.
Daar wil ik verder ook helemaal geen discussie over en ik wil ook echt niet voor niets op de eerste rij zitten, wie HD en extra gecodeerde kanalen wil kijken moet een goed werkende Decoder hebben... klaar. Voor mij zit er dan niets anders op om de knoop door te hakken en er zelf 1 aan te schaffen of te gaan huren bij Caiway. Dit is dan een Humax 5050C voor 7,50 p/m. Als voordeel heb ik dan wel dat de service weer loopt bij Caiway en als er dan wat mee gebeurd is het wel aan hun.

Wat me wel erg steekt is alleen het feit dat ie op alle kanalen goed werkte vanaf de start van mijn abonnement bij Caiway, maar na de proef van 2 weken alle zenders te hebben gezien toen was opeens dit aan de hand. De decoder is absoluut niet stuk, ik kan TV-standaard zonder smartkaart gewoon bekijken, opnemen, vooruit en terug spoelen, en ook op pauze zetten.

Natuurlijk ga ik niet stil zitten wachten, ik heb al behoorlijk wat gesprekken gevoerd met leveranciers, verkopers, en monteurs die in deze tak van de tv branche zitten. En allemaal zeggen ze eigenlijk hetzelfde, deze decoder is een typisch Ziggo gecertificeerd apparaat, en is ook alleen door Ziggo aan hun klanten geleverd. De Cisco 8485 is zo gemanipuleerd dat deze alleen correct werkt op de gecodeerde kanalen van het Ziggo netwerk. Dit product is ook nooit nieuw in de vrije markt verkrijgbaar geweest.
Misschien zegt dat al wel genoeg.. Think

Blijft nu de vraag, wat is er gebeurd nadat de proefzenders na twee weken kijken afgesloten werden en ik alleen de TV Standaard nog kan zien, terwijl ik een Abonnement op TV-Extra heb, was dit een toevalligheid ?
En waarom is er ineens een Firmware upgrade geweest..? en dit zou door de Firma Cisco zijn uitgevoerd, en kan mogelijk te maken hebben dat UPC gefuseerd is met Ziggo en dat dit voor hun netwerk dan een noodzaak was ?
Of er is opzettelijk voor gekozen om dit type in eigen pacht te houden waardoor je er niet veel tot niets meer mee kunt bij andere kabelaanbieders. Daarmee schakelen ze dus mijn eigendom uit terwijl ik deze decoder zelf heb moeten kopen van Ziggo.
En dat punt blijft voor mij staan!! ik zou heel graag duidelijkheid boven tafel krijgen, want dan hoort dit gewoon recht gezet te worden voor een ieder die dit is overkomen. Want nogmaals, ik weet 100% zeker dat ik niet de enige ben, dat kan gewoon niet anders.
Gewijzigd door DaffyDuck op 06 March 2015, 02:29
 
erickiel
Ik heb trouwens caiway hierover NIET benaderd heb wel een ziggo monteur gesproken en hem kwam het bekend voor had met "firmaware"te maken had hem op straat aangesproken en daarna dat ding snel verkocht.

Dus het moet bekend zijn bij tenminste ziggo
 
Bakstenen

Quote

erickiel schreef:

Ik heb trouwens caiway hierover NIET benaderd heb wel een ziggo monteur gesproken en hem kwam het bekend voor had met "firmaware"te maken had hem op straat aangesproken en daarna dat ding snel verkocht.

Dus het moet bekend zijn bij tenminste ziggo

Dat vraag ik mij af of deze man dat wel door geeft.
 
gramsbergerapen
Ik heb sinds 5 maart Caiway en mijn CISCO ontvanger start heel vaak opnieuw op (update ?)
Sinds vandaag (6 maart ) heb ik in instellingen automatische update uit geschakeld en nu start de ontvanger niet meer vanzelf opnieuw op. (update) mischien is dit ook een oplossing voor andere CISCO gebruikers.
 
Boeskool1401
Volgens Caiway is dit een softwarematig probleem en zijn ze druk bezig ism Cisco nieuwe software te schrijven??????? Deze Cisco is volgens mij speciaal ontworpen voor Ziggo, waar ik overigens nooit problemen had, pas na de overgang.

Fabrieksinstellingen? al 10 keer hersteld.
Software update, staat uit.
Coaxkabels, zijn perfect, tuner geeft aan 100% kwaliteit.

Na een aantal telefoontjes kan Caiway mij nog steeds niet duidelijk maken wanneer het probleem is opgelost en dat in deze digitale tijd???

Ben nu ruim 1 maand klant bij Caiway en heb door dit probleem mijn buik er al van vol. Caiway los dit op!!! Er zouden toch geen problemen zijn met de overgang?
 
DaffyDuck
Hoi Boeskool,
Het is precies zoals je het omschrijft. Angry

Geloof jij er nog in dat Cisco een Firmware update uit gaat brengen dan. Ik eerlijk gezegd niet, Ziggo blijft Ziggo en daar hoort deze decoder bij. Ze zijn zo gehecht aan dit apparaat, dat ze destijds maar meteen voor een ingebouwde bunker hebben gekozen. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat Clap

M.v.g,
Ziggo,.. makkelijker kunnen we het niet maken,.. wel moeilijker.

Ze hadden i.p.v UPC beter het belastingkantoor over kunnen nemen, dan kon ik er tenminste nog enig begrip voor op brengen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Cisco 8485DVB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 Mar 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 Feb 2023
Caiway Glasvezel - FiFa (FUT) en Gaming ervaringen Vs problemen Storing : 1 14 Jun 2020
Wachtwoord problemen op Imac Instellingen software : 1 29 Feb 2020
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 Dec 2019
De Delta Black Friday Deals!
  • 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
  • 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
  • In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
  • Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
  • Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket

Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
Advertentie