obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Eigen HD recorder mogelijk bij G100 glasvezel?
vierkantemeter
Hallo,

Ik wil graag een G100 glasvezelabonnement, maar hierbij zit geen interactieve TV. Dat vind ik niet zo erg, maar wat ik wel zou willen is dat ik TV-programma's op kan nemen (zowel NPO als commerciƫle zenders) met een HD/harddisk recorder. Nu is mijn vraag; kan ik met een zelf gekochte HD recorder programma's opnemen van mijn digitale HD ontvanger? Of kan dit echt alleen met de apparatuur die Caiway levert bij de G200 en G400 abonnementen? Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Highway
Ikzelf ben slachtoffer van het einde van het contract tussen Ziggo en Cogas en heb uit alle alternatieven voor Caiway gekozen.

Mijn oude Cisco digitale ontvanger ooit gekocht via een aanbod van Ziggo werkt ook prima op het Caiway kabel netwerk. Met die cisco kan ik ook opnemen.

Let wel er is een verschil tussen IPTV en kabel tv. Ik maak gebruik van kabel tv. Bij het G100 glas pakket zit geen IPTV.

Dus ik denk dat een zelf gekochte HD ontvanger prima werkt op het kabel netwerk, maar heb mijn twijfels over een IPTV ontvanger. (entone, arties)

Maar wellicht kan een ervaringsdeskundige je verder helpen.
Handtekening
Wink
 
Migow
Je kan gewoon via coax opnemen met een geschikte decoder. Samsung Humax en cisco ontvanger. Blijft op coax idd hetzlefde. Vanaf G200 kun je voor 5 euro extra een iptv decoder kiezen de entone. Hier zijn al veel dingen over geschreven, maar ik gebruik deze en werkt tadeloos. Daarmee kun je dus alle kanalen opnemen op de interne HD. Kies je voor een entone dan heb je daar ook nog de extra optie van NPO uitzending gemist (in HD) Verder kun je via de app bij palthe of videoland films huren, maar daar maak ik geen gebruik van. Ondanks de vele klachten heb ik tot nu toe geen problemen met de iptv box. Maar echt een meerwaarde?
 
Adios
Ik zou gewoon lekker een Humax 5200C via marktplaats opscharrelen.

Kan je probeemloos opnemen en een ander kanaal bekijken. Als je aanvullend tv pakket hebt, werkt je smartcard feilloos van Caiway daarin.

Scheelt je vijf euro per maand ten opzichte van de Entone, plus de Humax is veel gebruiksvriendelijker.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen HD recorder mogelijk bij G100 glasvezel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie