obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid wifi Almelo
johan170
Op 3 februari ben ik van Ziggo overgegaan op Caiway, waarvan ik het pakket Glas200 afneem. Tv en telefoon geen probleem, maar de wifi-snelheid valt me tegen. Onbekabeld meet ik rond de 50 op mijn tablet en laptop, bekabeld op de laptop 72 (de laptop heeft een netwerkkaart van 100). De afstand onbekabeld tussen router en tablet bedraagt ongeveer drie meter (zit wel een muurtje tussen), maar ook als ik de tablet dicht bij de router houd verandert de snelheid nauwelijks. Ik gebruik de Sitecom 4004N300. De tips en trucs van Caiway bieden nog weinig soelaas, evenals de contacten met Caiway.
Wie heeft een goede tip?

Groet,
Johan.
 
johan170
Ok, dank jullie voor de snelle reactie. Ik denk dat een andere router een hogere snelheid oplevert, zoals ik trouwens ook al elders op dit forum en op internet had gezien. Daarbij wordt veelal de asus aanbevolen. Maar eerst de netwerkkaarten van de laptop en tablet inventariseren......
 
Highway
Neem de tips van de heren hierboven ter harte.

Ik ben nog wel even benieuwd naar je laptop.
Als hier een windows versie op draait open dan eens het netwerkcentrum. En vraag de status op van de netwerk adapter. Hier kun je vinden wat de verbindingssnelheid met je modem/router is. Een redelijk recente laptop moet al wel een gigabit netwerkverbinding hebben.

Is het geen gigabit, maar wel een redelijk recente laptop, dan staan er misschien instellingen fout of je hebt een nieuwe driver nodig.
Handtekening
Wink
 
johan170
Ga ik mee aan de slag. Nog bedankt voor je tip trouwens.
 
johan170
Highway, het is een hp17 f050nf, van augustus 2014. Gekocht voordat ziggo/Caiway aan de orde was..... Ethernetkaart 100 mbps, 802.11 nbg, updates zijn actueel. Je hebt het over drivers instellen, wat moet ik daaronder verstaan?
Blijft voor mij de vraag, of ik met een betere router van asus wel de maximale capaciteit van de laptop kan benutten?
 
Migow
Ik heb ook zitten klooien met mijn HP laptop. Heb het 150/150 pakket en bedraad 98/98 dus ook geen gigabit ethernet.
Via wifi haalde ik zo rond de 50-60 en ja was ook een bgn kaartje en had ook drivers en met alle instellingen zitten klooien. Uiteindelijk heb ik een externe asus usb-N53 N600 wireless kaartje gekocht.
Haal nu de volle snelheid van 150/150 en zelfs hoger draadloos zelfs.
Ow en heb toevallig ook een router van Asus de RT N66
Bere stabiel een aanrader.
http://i.imgur.com/acTaq3l.jpg
 
Adios
Is dat Asus echt zo goed ?
 
Migow
Heb de router nu ruim 1 jaar en totaal geen problemen nog mee gehad. Zo af en toe reboot ik hem eens (firmware update) maar de laatste keer was tie bijna 100 dagen online zonder problems. Dus ik zeg volmondig JA topklasse. En bekabelingstechnisch hier in huis alle eer voor Jaco!!
 
Highway

Quote

johan170 schreef:

Highway, het is een hp17 f050nf, van augustus 2014. Gekocht voordat ziggo/Caiway aan de orde was..... Ethernetkaart 100 mbps, 802.11 nbg, updates zijn actueel. Je hebt het over drivers instellen, wat moet ik daaronder verstaan?
Blijft voor mij de vraag, of ik met een betere router van asus wel de maximale capaciteit van de laptop kan benutten?


Het antwoord van Migow onder deze quote van jou is daarop denk ik het antwoord.

Je moet naar de beperkende factoren van je appartuur kijken.
Al heb je een ferrari op hobbelige zandweggetjes haal je ook met een ferrari nog geen 100 Km/u

Een 100 Mbit lan kaart in je laptop zal nooit meer opleveren, ook al kan de router een Gigabit aan.
Idem voor je wifi netwerk. Zoek de specificaties van je laptop op op internet en kijk wat het max haalbare is.

Nu kun je twee dingen doen.
1. Je schaft een wifi-router aan die voldoet aan je eisen.
2. Je kijkt naar de toekomst en mogelijke aankopen van nieuwe (snellere) apparatuur, en koopt een wifi-router die (veel) meer aankan.

Eén ding is zeker. Een goede degelijke router zorgt ook voor verbetering in je thuisnetwerk. Wat belangrijk is in deze is de throughput (doorvoer) snelheid van je wifi-router, die zorgt voor een sneller en probleemlozer thuisnetwerk.

Dan zijn de Asus routers uitstekend. Ik heb een Asus RT-AC87U, maar ook de Asus RT-??66 is een prima keuze.
Wil je iets goeds in een lagere prijsklasse dan kan ik je een TP-link TL-WDR4300 aanbevelen.


Edit: Nog even opgezocht wat je maximaal kan halen via wifi. 802.11n is maximaal 150 Mbit mogelijk. Wel moet dan de bandbreedte op 40 Mhz staan. Dit zou je nog even kunnen checken. Zowel je router als laptop moeten dit dan ingesteld hebben staan. Zie, IEEE_802.11 Snelheden.
Gewijzigd door Highway op 27 februari 2015, 18:54
Handtekening
Wink
 
johan170
Dank jullie wel voor de vlotte reacties met de goede adviezen. Ik denk dat ik een asusrouter ga kopen. Daarmee hoop ik mijn wifisnelheid op te krikken! Tzt laat ik jullie wel weten hoe daarmee mijn ervaringen zijn.

Groet,
Johan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid wifi Almelo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Advertentie