obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Meerwaarde Glasvezel?
nossie
Hallo allemaal,

Na de website en telefonisch contact met Caiway vraag ik me eigenlijk af wat de meerwaarde is van glasvezel.

Ik woon in Schiedam en eind 2014 / begin (zal wel half worden) 2015 wordt hier de glasvezel geactiveerd.
Caiway zegt: Uitzending Gemist, video on demand en opnemen en pauzeren.

Wat is hier anders aan dan dat ik nu heb? Heb een smart tv met veel app's, kan pauzeren met de tv en heb ook nog een HD-ontvanger/recorder waar ik 2 zenders tegelijk kan opnemen ..... Dus qua tv zie ik geen voordelen en het is nog duurder ook.

Met internet is de snelheid natuurlijk wel veel hoger maar heb nu 50Mb/s en dat is voor mij snel genoeg......

Zie ik nog iets over het hoofd of heeft glasvezel voor mij echt geen meerwaarde tov de coax?

Graag jullie reacties/advies.

Mvrg.

Nossie
Gewijzigd door nossie op 16 september 2014, 11:34
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
erickiel
Meer HD zenders moet ik nog zien, HBO en FILM1 worden alleen de hoofdkanalen in HD doorgegeven, NHK was voorheen wel in HD te zien via glas maar is ineens teruggezet naar SD

Wil men verschil maken met coax begin dan een met meer HD kanalen door te geven als bij coax
dan word het voor meerdere mensen ook interessanter om over te stappen naar glas

Ik hoop ook dat caiway snel gaat starten met de GO diensten van HBO, Film1 enz enz dan pas is de glas steeds meer completer

kijk naar filmpje zie je dat er meer mogelijk is met het entone kastje

www.youtube.com/watch?v=mdF-4bI8jbs
Gewijzigd door erickiel op 16 september 2014, 13:25
 
Migow

Quote

Roberto schreef:

Glasvezel t.o.v. Coax.
Goedkoper, betere tv beeld via de Entone. Stabieler en toekomst gericht.
Ps je kan je UitzendinggemistHd niet vergelijken met die app van je smarttv. Dat kijk ik niet eens door zo'n bagger beeld

Ook Caiway gaat (hopelijk) verder investeren in de Entone net als wat Vodafone gaat doen met hun Entone inzake Ultra Hd en streams naar andere tv's. Coax is zo jaren 70 en Caiway gaar daar steeds minder HD zenders op zetten tzt.


Beter tv beeld tov coax ben ik niet mee eens. De HD kanalen via coax zijn ook glashelder.
Heb ook een entone 515 en een smart tv met ci+ interface dus kan echt vergelijken hoor Smile
Stabieler? Hier in ijsselstein is de coax ook stabiel hoor.
Uitzending gemist via me smart tv geeft een zeer acceptabel beeld en is zeker geen bagger beeld!
Tevens kan ik via RTLXL en via KIJK ook uitzendingen gemist van de commerciƫle zenders bekijken.
Dit werd toen ook met veel poeha aangekondigt bij caiway maar daar hoor je niets meer over dat ze dat ook via app via entone gaan aanbieden.

video huren kan ook via smart tv dus geeft ook geen meerwaarde.

En grootste voordeel is: via 1 afstandbediening kan ik alles regelen. Zelfs via tablet en mijn telefoon Smile

Enige voordeel is dat Fox sport international via de entone in HD is tov Sd via kabel.

Maar caiway loopt weer verschrikkelijk achter met Fox GO en HBO GO

Maar goed dit is mijn beoordeling Smile
 
Migow
Roberto,

Brakke coax in ijsselstein?? Sorry maar dat spreek ik echt tegen. Al jaren lang ligt hier een ring van glas en vanaf wijkkasten coax dus het netwerk hier is echt wel nieuw en niet zoals het brakke net in de oude binnenstad van schiedam. En ja ik zie echt wel verschil tussen digitenne en analoge en digitale kwaliteit hoor Smile
Jouw kijkwens/eis ligt idd hoger dan mijn kijkeis. Ik vind persoonlijk uitzending gemist via smart tv acceptabel en ja films 1080P via popcorn time en chrome cast is idd van spetterende kwaliteit.
Ook netflix is van goede kwaliteit (owja ook een app op me smart tv) Smile

Maar ik blijf erbij de kwaliteit van HD kanaal via coax of entone is bij mij (ijsselstein) echt nihil

Zou zeggen kom eens een bakkie doen als je in de buurt bent Smile
 
nossie
Dank jullie wel voor alle reacties,

Ik hoor het alweer..... Zoveel mensen, zoveel meningen Smile

Ik hou het voorlopig bij wat ik heb. Wacht even een tijdje, want de glasvezel in Schiedam heb ik via de gemeente vernomen is een open netwerk waar ook andere aanbieders op mogen. Kan zelfs van 2 onafhankelijke providers gebruik maken, zoals bijvoorbeeld KPN voor tv en Caiway voor internet. Weet niet of dat standaard zo is bij glasvezel maar in Schiedam hebben we 2 aansluitingen op het kastje met ook daadwerkelijk 2 lijnen die binnen komen.

Dus ik wacht tot het glasvezel netwerk wordt open gesteld voor andere providers dan alleen Caiway. Dan worden de prijzen hopelijk ook concurrerend.

Voorlopig nog een half jaartje wachten...

Gr.

Nossie
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Migow
Nou wat de gemeente zegt qua open netwerk dat werd hier ook in de overeenkomst te lezen. Het is een open netwerk en hier hebben we ook 2 vezels, maar een 2e aanbieder?? No way Wellicht na een aantal jaren, maar CIFF wil gewoon zijn geld terug qua investering en CIFF is caiway dus 3x raden Juist Nergens waar CIFF het netwerk aangelegd heeft kan de consument kiezen. Ja caiway of caiway.
Maar qua concurentie en prijs is caiway zo gek nog niet hoor en ik moet eerlijk zeggen: het internet is berestabiel en de snelheid wordt ZEKER gehaald. Haal je het niet dan ligt het aan router of netwerkkaart
 
Adios
Hier ook twee vezels in Krimpen. Vanaf het begin riep CIF dat het een open netwerk was. De gemeente fungeerde als echoput.
Om een lang verhaal kort te maken. We hebben even sprake gehad in Krimpen van een tweede aanbieder op de coaxkabel. REKAM. Maar toen de overname door KPN niet doorging, hoorde je er niks meer over.
Nu na ruim vier jaar, nog steeds alleen keuze uit Caiway.

Maar Caiway zal wat moeten doen om de concurrentie het hoofd te bieden. WIFI hotspots bijvoorbeeld. UPC biedt het vanaf volgend jaar voor haar abonnees in diverse europese landen en de USA

Caiway heeft geeneens WIFI hotspots.

Ook de app voor tv kanalen op je tablet is een giller met slechts tien kanalen.
Veel Cogasklanten die over zijn gegaan naar Ziggo, weten niet hoe ze het hebben die achteruitgang. Bij Ziggo waren veel meer zenders te zien op het tablet.

Ik ga steeds meer het gevoel krijgen dat Caiway het niet meer kan bijhouden , de ontwikkelingen van deze tijd.
 
nossie
Zou Caiway misschien ook op de overname lijst van UPC staan?

Als ik me niet vergis heet heten de extra zenders bij zowel UPC, Ziggo en Caiway 'het plus pakket'

...... Afwachten maar weer
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Adios
Ik denk dat er een splitsing komt. De coaxkabel van Caiway wordt overgenomen door een bestaande kabelaar en de glasvezel door een ander.

Ik denk niet dat CIF Caiway en zijn netwerk wil houden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meerwaarde Glasvezel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie