obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel in Cogas-gebied
Bordewolf
Ik heb de volgende vragen, mede naar aanleiding van diverse artikelen die ik lees in de plaatselijke krant. De artikelen zijn niet duidelijk.
We krijgen hier in ene plaats in het Cogas-gebied glasvezel. COAX-provider is nu Ziggo. Ik heb de volgende vragen:

1) Worden de 70 gratis zenders van Caiway onversleuteld doorgegeven via COAX, zodat gemakkelijk een tweede of derde aansluiting is te maken? Ook het onversleuteld doorgeven zou ik graag een antwoord op willen! Krijg ik via COAX ook dezelfde zenders in HD? Dat vind ik namelijk een must. Het basispakket via de entone moet gelijk zijn aan COAX.
2) Ik begrijp dat ik via Caiway extra zenders kan afnemen boven het Alles in 1 Glas pakket. Ik heb echter ook extra zenders bij Ziggo. Dat komt redelijk overeen, echter zit er verschil in het al dan niet doorgeven in HD. Hoe gaat Caiway dit oplossen? Hoe krijg ik op mijn tweede en derde televisie ook dezelfde zenders in HD tov de entone?
3) Wanneer ik Eredivisie Live afneem bij Ziggo, krijg ik dit pakket dan ook via de entone van Caiway? Ik wens namelijk niet dubbel te betalen voor hetzelfde pakket, maar wil wel op iedere televisie in mijn huis Eredivisie Live kunnen ontvangen.
4) Bij mij is er veel onbegrip aangaande de te maken COAX-aansluiting. Caiway zou een glas naar COAX aansluiting kunnen realiseren binnen hun eigen netwerkt. Vodafone werkt al op dit manier. Waarom wordt niet voor deze methode gekozen, waardoor de eindgebruiker sowieso alle diensten (ook COAX) echt van Caiway afneemt. Het enige dat je krijgt is twee COAX-aansluitingen. Een van Ziggo (de oude) en een van Caiway (een glas naar Coax-aansluiting).
 
Adios
Op de website van Caiway zie je een afwijkend zenderaanbod staan voor het basispakket in het cogasgebied.

Ik denk dat dit het Ziggo basispakket is.

Wel is Ziggo zeer recent aan het testen met 9 nieuwe HD kanalen, zodat de kans groot is dat binnenkort het aantal HD kanalen bij Ziggo wordt uitgebreid.

Volgens mij is het Ziggo basispakket gewoon versleuteld.
Ik verwacht wel dat in de toekomst als de contractuele verplichtingen met Ziggo voorbij zijn, dat het Caiway aanbod ook op de coaxkabel komt in het Cogas gebied.

Dan zal ongetwijfeld de smartcard niet meer nodig zijn voor het basispakket.

https://www.caiway.nl/site/nl/televis...andaard TV
 
Bordewolf
Cogas heeft een eigen netwerk en kan dus gewoon bepalen dat Ziggo op zijn netwerk het basispakket onversleuteld gaat doorgeven naar mijn mening.
 
Adios
Heb je op de coaxkabel van Cogas nu een Ziggo - of een Caiway - of geen smarcard nodig? Dat is zo uit te dokteren toch?
 
Bordewolf
Op de COAX van Cogas (eigenlijk nu ook Caiway) krijg het Ziggo-pakket met CI+ op dit moment. Caiway levert dus niet wat ze andere klanten buiten het Cogas-gebied we leveren. Het lijkt me da er wel een extra korting mag komen voor de Cogas-klanten of Caiway moet het anders gaan opzetten.
 
Adios
Maar jij hebt weer wel Schlager TV.
Dat hebben wij als Caiwayklant weer niet wink
 
erickiel
In basis pakket ook de disney kanalen hebben wij ook niet
 
Adios
Maar je hebt nu toch wel RTB Stigtse Vecht ?


Ben met je eens dat Caiway best wat meer aandacht mag geven aan lokale omroepen. De enige echte televisie zenders voor de Krimpenerwaard is TV Vrolek. Die geeft UPC wel door, maar Caiway helaas weer eens niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel in Cogas-gebied', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie