obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Vragen over uw abonnement? Stel ze hier.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel in Cogasgebied
Bordewolf
Ik heb een aantal simpele vragen.
1) Vandaag een brief gekregen van Cogas dat Caiway de analoge kabel overneemt. Gaat hiermee Zggo verdwijnen als digitale aanbieder op de Coax. Zo ja wie gaat dan deze wijzigingen betalen?
2) Wanneer ik kies voor Glasvezel, kan ik dan via Glasvezel mijn CI+modules blijven gebruiken zodat ik via meerdere tv's kan kijken. Ik wil namenlijk geen decoders meer in huis.
3) Wanneer ik via de COAX kies voor Caiway, krijg ik dan ook de beloofde HD-zenders, ook wanneer Ziggo mijn aanbieder blijft? Ga ik dan betalen voor extra smartcards? Dat is namelijk bij Ziggo niet het geval en zou ik ook belachelijk vinden!!!
4) Kan ik via Glasvezel ook Eredivisie Live afnemen en dit via CI+ via glasvezel op meerder tv's ontvangen? Of ben ik dan weer aangewezen op Coax....

Wanneer ik Coax en Glasvezel neem via Caiway, betaal ik neem ik aan toch niet dubbele kosten???? Ik ben er niet de veroorzaker van dat ik (mogelijk) via glasvezel niet via meerder tv's kan kijken...
 
Highway
Hoi Bordewolf, zag deze brief ook op de tafel liggen en naar aanleiding van jouw bericht maar snel opengemaakt.

Ik heb er een onderwerp op het Ziggo forum over gestart, zie: Cogas kabel verandert van Ziggo naar Caiway

Quote

Vandaag een brief ontvangen van de Cogas, de netwerkbeheerder hier in de regio.
Hierin staat dat radio en televisie vanaf 1 juli 2014 geleverd gaat worden door Caiway.

Quote

http://www.cogas.nl/aansluitingen/kabel/
Kabel (coax)

Cogas Kabel beheert al jaren het coax-kabelnetwerk in een groot deel van Twente. Over dit netwerk levert Cogas Kabel de dienst TV standaard. Vanaf 1 juli 2014 zal het TV Standaard abonnement onder de naam Caiway geleverd worden.

Ziggo levert aanvullende diensten over het kabelnetwerk. Zo kunt u bijvoorbeeld ook internet- en telefoniediensten afnemen.

Let op! Om gebruik te kunnen maken van de diensten van Ziggo heeft u wel een TV Standaard abonnement van Cogas Kabel nodig.


Op mijn alles in een plus pakket word nu +/- 16,99 in mindering gebracht op de Ziggo abonnementskosten, want dit bedrag betaal ik nu aan de COGAS. Tesamen kom ik op het vermelde bedrag op de ziggo site van 54,95.

Hoe gaat dit vanaf 1 juli? Behoud ik dan mijn korting van 16,99 als Caiway de boel overneemt.
Ik wil de bestaande situatie behouden. Analoge radio en tv via de kabel (van Cogas). Digitale radio, tv en telefonie van Ziggo.

Ik ga er van uit dat het digitale pakket van Ziggo gewoon blijft bestaan. Analoog wordt dus het twistpunt, hoe gaat dat met de kosten.

Ter info, recent is in heel het Cogas gebied glasvezel aangelegd, het glasvezel aansluitpunt is recent in de meterkast geplaatst. Zoals ik het begrepen heb wordt Caiway de aanbieder van internet, tv en telefonie via de glasvezel.


Om op jouw vragen te reageren:
Ik denk niet dat Ziggo gaat verdwijnen als digitale aanbieder, maar wil hier wel graag zekerheid over.
Je apparatuur is nu geschikt voor kabel signalen, via glasvezel gaat het volgens mij via iptv. Dus weer nieuwe apparatuur.
Handtekening
Wink
 
Bordewolf
Gek genoeg kan ik op het Ziggo gebruikersforum (het officiele forum) niets. Het forum is bij mij erg traag of er verschijnt niets.
 
Highway
Er is geen officieel forum van het bedrijf Ziggo. Wel zijn er meerdere forums waaronder de mijne, ziggo.gebruikers.eu, die over ziggo gaan en waar ook webcare op actief is.

Dit forum is ook niet officieel en is een broertje of zusje van ziggo.gebruikers.eu. Ook hier is webcare actief.
Handtekening
Wink
 
Bordewolf

Quote

Highway schreef:

Er is geen officieel forum van het bedrijf Ziggo. Wel zijn er meerdere forums waaronder de mijne, ziggo.gebruikers.eu, die over ziggo gaan en waar ook webcare op actief is.

Dit forum is ook niet officieel en is een broertje of zusje van ziggo.gebruikers.eu. Ook hier is webcare actief.


Die ken ik. Maar ik ken ook het meest gebruikte forum. Deze is zo traag als dikke stront.
Wat betreft de nieuwe apparatuur. Dat gaat me dus tegenhouden van aanschaf van glasvezel. Ik wil via glasvezel mijn CI+ modules kunnen gebruiken en verdom het gewoon om opeens weer extra boxen/decoders er bij te huren of aan te schaffen. Ik vind die dingen niet handig.
 
Highway
Quote van het Ziggo gebruikers forum.

Quote

Ziggo-WebCare_Jelle schreef:

Per 1 juli neemt Caiway Cogas over. Voor Cogas klanten die, naast televisie van Cogas, aanvullende diensten afnemen van Ziggo, verandert er niets. Het zender- en dienstenaanbod blijft ongewijzigd, zowel analoog als digitaal. Ook de tarieven blijven gelijk. Het enig merkbare verschil is dat op de factuur voor TV Standaard vanaf 1 juli het Caiway logo staat, in plaats van het logo van Cogas.
Het feit dat Caiway glasvezel aangelegd heeft, heeft verder geen invloed op Ziggo, wij zullen de diensten via de kabel blijven leveren. Waarschijnlijk zal Caiway naast de (analoge) kabel ook diensten via glasvezel aan gaan bieden.
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel in Cogasgebied', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie