Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel, Entone en andere onzin
Nestor
Reeds enige jaren was ik gebruiker van het coax netwerk in de nieuwbouwwijk Wateringse Veld. Daarop had ik TV, Internet en telefoon. Gedurende heiwerkzaamheden of een zwaar voertuig dat passeerde hield "alles" er even mee op. Regelmatig gebeld, regelmatig bezoek van monteurs gehad, er is veelvuldig gegraven door aannemers en telkens was het probleem opgelost, werd gezegd. Regen, zonneschijn, passerende brommertjes, wederom reden voor mijn coax kabel om (tijdelijk) even uit te vallen. Ter informatie, deze coax is ongeveer 120 meter lang volgens de laatste meting.

Moegestreden heb ik alles opgezegd en ben naar collega aanbieders gegaan waar ik, weliswaar met een beperkte internetsnelheid, maar wel altijd beschikbaar zonder problemen van de diensten gebruik heb gemaakt.

Toen kwam glasvezel, de toekomst, er zou gratis een aansluiting aangelegd worden, daar had ik wel oren naar. Via Caiway aangegeven dat ik daar gebruik van wilde maken. Omdat alles in een beginfase was, werd afgesproken dat ik (wederom) eerst via de coax internet, tv en telefoon zou afnemen en over zou gaan als de glasvezel er was.

Bij de ingebruikname van de coax wederom tekenen van aanwezigheid van passerende brommertjes, zware voertuigen en via mijn tv kon ik het weer buiten inschatten, of regen of bovenmatig warm. Wederom een aantal bezoekjes van monteurs die het weer repareerden. Het zal geen verbazing geven dat het probleem niet echt werd opgelost.

In mijn huis ligt nieuwe koka kabel van Hirschman met afgeschermde coax einddozen, dit is diverse malen nagemeten, want het probleem kan natuurlijk niet bij caiway liggen ..., maar alle waarden waren meer dan uitstekend.

In arren moede maar gewacht op de glasvezel ...

15 maal zijn medewerkers van de aannemer geweest om de glasvezel in mijn huis te monteren, de ene had geen gereedschap, de volgende geen laarzen, en weer een andere sprak geen nederlands en wees op een kpn kabel en schudde nee ...

Toen de (oude) FTU eindelijk was gemonteerd en alles goed scheen te zijn is driemaal een "techneut" langsgeweest om de aansluiting te testen omdat de vorige "het niet goed had gedaan".

Na het derde bezoek ben ik 3 maanden bezig geweest om via de website en op een gegeven moment ook via de telefoon caiway te vragen de glasvezelverbinding te activeren en een aanvraag voor glas door mij te laten accepteren. Op de website stond mijn adres namelijk als niet aangesloten dus een abonnement was niet mogelijk.

Maanden kreeg ik te horen : "we zijn ermee bezig" maar er gebeurde niets tot ik een echt hulpvaardige medewerkster kreeg die een en ander in gang zette.

Na een verdwenen aanvraag voor een FTU wissel bij koning en hartman en een extra maand wachttijd is een aantal weken geleden eindelijk een FTU wissel uitgevoerd.
De betreffende monteur had diverse kruisjes op zijn formulier gezet, zoals foto genomen, verzegeling aangebracht etc, maar daar is niets van waar .... Ik was al blij dat ik een stap verder was.

Vandaag het pakket mogen ontvangen via de post, het glasvezel modem, de entone 515 en geen HD ontvanger zoals wel was beloofd bij de aanmelding.

Gebeld met caiway en deze gaven aan dat ik toch geen recht had op een HD ontvanger omdat ik ooit een CI+ module had ontvangen en die werd gelijkgesteld met een HD ontvanger.
Hierover zal ik nader met caiway, schriftelijk, in contact treden. Als je een auto is beloofd en je hebt ooit gratis een paar banden gekregen, krijg je dan de auto niet meer ?

Wellicht een wat zwart/wit vergelijking maar ok.

Het glasvezel modem aangesloten, door de activatie heengelopen en zowaar het internet werkt uitstekend, dat moet gezegd worden. De download snelheid is wat wisselend, ook met fiber speedtesten en lijkt wat laag maar zal daar nog wat nader onderzoek naar doen.

De entone 515 aangesloten, en blauw knipoogt de boef nu al uren ...


Whip
 
cawul
Ik heb de aanleg niet zelf gedaan en achteraf gezien, gelukkig maar. Ik heb het uitbesteed aan Optimizer (lees: Jaco), die betere, c.q. efficiƫntere oplossingen aandroeg dan dat ik in gedachten had.
Hij maakt gebruik van topkwaliteit kabels, vaste koperkern. Alles netjes weggewerkt en het werkt allemaal perfect. We zijn blij dat we voor Optimizer gekozen hebben!

Heb met de Entone zitten stoeien, maar alles werkt -gelukkig- tot dusver prima, eerlijk is eerlijk.
Misschien dat de Entone problemen het gevolg zijn van wat mindere kwaliteit kabels?

Voor wat de Internet-snelheid betreft: speedtest.net is niet het juiste adres.
Je kunt het beste gebruikmaken van http://speedtest.caiw.net/

Maar lees ook:
http://windowssecrets.com/top-story/how-to-measure-your-true-internet-speed/
(Tests that report intentionally inflated results)

Bij de Caiway speedtest kom ik UPload regelmatig boven de 300 uit, maar download 240-250. Soms ook een stuk lager, het fluctueert heel sterk.

Ik kijk naar de downloadsnelheid van een groot bestand en dan zit ik globaal rond de 220-240/250Mbit/s.

gekeken naar de netwerk kaart driver (laatste versie)
antivirus uitgeschakeld, om te kijken of het daaraan ligt - ook niet het geval.

Enfin, wat het dan kan zijn, geen idee.

Gigabit kaart
Router Asus RT-N66U

=
 
Caiway Webcare

Quote

Nestor schreef:

Reeds enige jaren was ik gebruiker van het coax netwerk in de nieuwbouwwijk Wateringse Veld. Daarop had ik TV, Internet en telefoon. Gedurende heiwerkzaamheden of een zwaar voertuig dat passeerde hield "alles" er even mee op. Regelmatig gebeld, regelmatig bezoek van monteurs gehad, er is veelvuldig gegraven door aannemers en telkens was het probleem opgelost, werd gezegd. Regen, zonneschijn, passerende brommertjes, wederom reden voor mijn coax kabel om (tijdelijk) even uit te vallen. Ter informatie, deze coax is ongeveer 120 meter lang volgens de laatste meting.

Moegestreden heb ik alles opgezegd en ben naar collega aanbieders gegaan waar ik, weliswaar met een beperkte internetsnelheid, maar wel altijd beschikbaar zonder problemen van de diensten gebruik heb gemaakt.

Toen kwam glasvezel, de toekomst, er zou gratis een aansluiting aangelegd worden, daar had ik wel oren naar. Via Caiway aangegeven dat ik daar gebruik van wilde maken. Omdat alles in een beginfase was, werd afgesproken dat ik (wederom) eerst via de coax internet, tv en telefoon zou afnemen en over zou gaan als de glasvezel er was.

Bij de ingebruikname van de coax wederom tekenen van aanwezigheid van passerende brommertjes, zware voertuigen en via mijn tv kon ik het weer buiten inschatten, of regen of bovenmatig warm. Wederom een aantal bezoekjes van monteurs die het weer repareerden. Het zal geen verbazing geven dat het probleem niet echt werd opgelost.

In mijn huis ligt nieuwe koka kabel van Hirschman met afgeschermde coax einddozen, dit is diverse malen nagemeten, want het probleem kan natuurlijk niet bij caiway liggen ..., maar alle waarden waren meer dan uitstekend.

In arren moede maar gewacht op de glasvezel ...

15 maal zijn medewerkers van de aannemer geweest om de glasvezel in mijn huis te monteren, de ene had geen gereedschap, de volgende geen laarzen, en weer een andere sprak geen nederlands en wees op een kpn kabel en schudde nee ...

Toen de (oude) FTU eindelijk was gemonteerd en alles goed scheen te zijn is driemaal een "techneut" langsgeweest om de aansluiting te testen omdat de vorige "het niet goed had gedaan".

Na het derde bezoek ben ik 3 maanden bezig geweest om via de website en op een gegeven moment ook via de telefoon caiway te vragen de glasvezelverbinding te activeren en een aanvraag voor glas door mij te laten accepteren. Op de website stond mijn adres namelijk als niet aangesloten dus een abonnement was niet mogelijk.

Maanden kreeg ik te horen : "we zijn ermee bezig" maar er gebeurde niets tot ik een echt hulpvaardige medewerkster kreeg die een en ander in gang zette.

Na een verdwenen aanvraag voor een FTU wissel bij koning en hartman en een extra maand wachttijd is een aantal weken geleden eindelijk een FTU wissel uitgevoerd.
De betreffende monteur had diverse kruisjes op zijn formulier gezet, zoals foto genomen, verzegeling aangebracht etc, maar daar is niets van waar .... Ik was al blij dat ik een stap verder was.

Vandaag het pakket mogen ontvangen via de post, het glasvezel modem, de entone 515 en geen HD ontvanger zoals wel was beloofd bij de aanmelding.

Gebeld met caiway en deze gaven aan dat ik toch geen recht had op een HD ontvanger omdat ik ooit een CI+ module had ontvangen en die werd gelijkgesteld met een HD ontvanger.
Hierover zal ik nader met caiway, schriftelijk, in contact treden. Als je een auto is beloofd en je hebt ooit gratis een paar banden gekregen, krijg je dan de auto niet meer ?

Wellicht een wat zwart/wit vergelijking maar ok.

Het glasvezel modem aangesloten, door de activatie heengelopen en zowaar het internet werkt uitstekend, dat moet gezegd worden. De download snelheid is wat wisselend, ook met fiber speedtesten en lijkt wat laag maar zal daar nog wat nader onderzoek naar doen.

De entone 515 aangesloten, en blauw knipoogt de boef nu al uren ...


Whip


Beste Nestor,

We gaan je bericht graag na. Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma
Caiway Webcare Team
 
cawul

Quote

Nestor schreef:


Het glasvezel modem aangesloten, door de activatie heengelopen en zowaar het internet werkt uitstekend, dat moet gezegd worden. De download snelheid is wat wisselend, ook met fiber speedtesten en lijkt wat laag maar zal daar nog wat nader onderzoek naar doen.


Whip


Wat screenshots gemaakt.

b8xv


cd1l (regelmatig over de 300Mbit/s download, maar met "ups and downs")
wr41
kzlm
23mv
jvpr
e6ey

via speedtest.net 9x getest, download kwam niet boven de 45Mbit/s (bij een abo van 300)

=
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel, Entone en andere onzin', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel Internet + DVB-C Abonnementen : 3 19 Jun 2024
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 Feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 May 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 Nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 Sep 2021
De Delta Black Friday Deals!
  • 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
  • 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
  • In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
  • Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
  • Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket

Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
Advertentie