obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta Abonnementen, acties en voorwaarden » Abonnementen
Vragen over uw abonnement? Stel ze hier.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel alles-in-1 abonnement - keuzes
Dave
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een Alles-in-1 Glas Standaard abonnement aan te schaffen met een tijdelijk Alles-in-1 Instappakket voor de periode tot de Lente 2014 wanneer glasvezel bij mij actief wordt.

Nu zijn er een aantal keuzes te maken m.b.t. de TV ontvangers.
Standaard krijg je een Entone Interactieve TV-ontvanger en een Humax HD Digitale Ontvanger zodat je twee tv's kunt aansluiten.

Ik wil graag ook HD tv kunnen opnemen en daarvoor kan ik kiezen voor de Humax iHDR-5050c HD Recorder i.p.v. de Humax HD Digitale Ontvanger.

Nu heb ik twee vragen:
1. Ik wil de Humax iHDR-5050c HD Recorder aansluiten op de hoofdtelevisie in de woonkamer, daar wil ik in de lente ook ipTV via glasvezel (en dus UTP) gaan ontvangen. Zijn deze twee wel te combineren? Ik zie namelijk geen UTP aansluiting op deze Humax iHDR-5050c HD Recorder.
Is er een alternatieve mogelijkheid beschikbaar om ipTV met een HD recorder te gebruiken of kan ik de Humax iHDR-5050c HD Recorder in de lente van 2014 weggooien?

2. Voor de tweede tv wil ik dan de Entone Interactieve TV-ontvanger gaan gebruiken, is dit een HD ontvanger? Zo niet, is het mogelijk om deze bij bestelling om te wisselen voor de Humax HD Digitale Ontvanger zodat ik op twee tv's HD beeld heb?

Alvast bedankt voor de informatie.
Gewijzigd door Dave op 16 oktober 2013, 12:13
 
rayblo
De humax is bedoeld voor de Coax kabel die je zelf moet leggen vanaf je coax punt

De entone is alleen maar als eerste punt beneden te gebruiken.

Hoop dat dit je inzicht hierin duidelijker word
 
Dave
Nog niet helemaal.

De humax HD recorder ondersteund dus geen glasvezel ipTV? Daar komt dan t.z.t. een nieuwe versie voor uit? Mensen die nu al ipTV hebben kunnen dus geen TV meer opnemen?

Wat bedoel je met 'als eerste punt beneden' de Entone Interactieve TV-ontvanger gebruiken?
Ik wilde vanaf de meterkast het coax signaal splitsen naar een TV in de woonkamer en een TV op de eerste verdieping. Welke mogelijkheden heb ik dan het komende half jaar en welke mogelijkheden heb ik dan vanaf de lente 2014?
 
Migow
Er kan nu nog maar 1 iptv (en ja dat is een HD box) gekoppeld worden aan glasvezelmodem via aparte utp kabel. In de toekomst kun je meer iptv box koppelen met een switch ertussen, maar dat is er nog niet.
De coax blijft ook bestaan dus je 2e en volgende tv gewoon via humax box koppelen.
De mensen die nu al iptv hebben kunnen alleen opnemen op de geleverde ipTV box (entone)
Wil je nu ook opnemen op 2e en 3e tv dan moet je dus 2 Humax HD decoders aanschaffen en aansluiten via coax
dus je antwoord op je vragen:

1) kan maar 1 is voor coax en 1 is via utp en beide kunnen opnemen. Maar waarom wil je dit evt combineren?

2) IpTV box is idd een HD recorder
 
Dave
Aha, bedankt voor de uitleg.

Ik zat helemaal verkeerd te denken. Ik zie nu dat de Entone ook alle mogelijkheden van de Humax HD recorder heeft.

Dan kan ik die dus beneden op de hoofd-tv aansluiten (deze werkt tot de lente ook met coax?) en boven een standaard HD ontvanger (geen recorder). Ik dacht dat ik speciaal de Humax HD recorder nodig had om beneden op te nemen.

1x ipTV in huis is voldoende, boven blijft waarschijnlijk wel gewoon coax.
 
Migow
Nee de Entone ipTV box werkt alleen maar via utp en niet via coax. Dus tot April moet je een coaxkabel naar je tv beneden hebben met een Humax box. Daarna als je glasvezel hebt dus beneden die Entone en dan slaapkamers via coax. Wat je nu dus ook moet doen om daar tv te kunnen kijken.


Lees maar in installatiehandleiding van glas alles:

https://www.caiway.nl/site/nl/klanten...dleidingen
Gewijzigd door Migow op 16 oktober 2013, 15:28
 
Dave
Bedankt weer voor de uitleg :)

Laatste vraag :)

Bij het bevestigen van mijn bestelling staat onderstaande bij het alles-in-een glas pakket:

Quote

De gekozen apparatuur ontvangt u eenmalig. Indien u een interactieve HD ontvanger heeft besteld, wordt deze met het Alles-in-1 Glas installatiepakket meegeleverd. De overig bestelde apparatuur ontvangt u met de levering van het Alles-in-1 Instappakket.

Extra
- Glasmodem € 0,00
- HD Digitale Ontvanger (TV2) € 0,00
- Interactieve TV-ontvanger (TV1) € 0,00
- Aansluitkosten


Bij het Alles-in-een instap pakket staat alleen een internet modem als extra.

Dit is de Entone welke dus pas gebruikt gaat worden voor glasvezel:
- Interactieve TV-ontvanger (TV1)

Dit is de Humax interactieve HD ontvanger welke dan volgens bovenstaande tekst ook pas in de lente van 2014 geleverd wordt?
- HD Digitale Ontvanger (TV2)

Dat zou betekenen dat ik het komende half jaar geen HD TV ontvanger krijg?
Het lijkt me sterk maar ik vind het er allemaal maar onduidelijk uitgelegd worden.
Ook bij het Instap pakket staat dat het om een HD pakket gaat.
 
Migow
Ben je al klant van caiway? Want wat jij als instappakket ziet is toch ook een glasvezelpakket??
Of kun je nu internet/tv/telefoon via coax aanvragen en zodra glasvezel beschikbaar is bij jou kun je glas aanvragen en vervalt het modem voor coax.
Hoe kijk je nu dan tv??

Vragen terug dus haha
 
Dave
Ik ben nog geen klant bij Caiway.

Het gaat om dit instappakket: https://www.caiway.nl/site/nl/applica...-1hdinstap wat nu standaard wordt aangeboden als tijdelijk pakket totdat glasvezel actief wordt.

Zoals je ziet staat daar in het overzicht een HD ontvanger bij. Maar als je alle aanmeld stappen doorloopt staat de tekst uit mijn vorige bericht dus in het controle-overzicht.

Daar maak ik uit op dat ik het tot de lente van 2014 alleen met digitale tv moet doen en pas in de lente twee kastjes krijg (de humax HD ontvanger en de Entone ipTV)
 
Migow
Ow ik heb het ff gelezen en je krijgt gewoon een Humax HD box geleverd. Die kun je later dan voor een 2e tv gebruiken als je glasvezelmodem en Entone (iptv) ontvangt

Dus gewoon bestellen en veel succes gewenst
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel alles-in-1 abonnement - keuzes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie