obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Overstap naar Delta
Cees
Helemaal mee eens. Er worden genoeg zenders doorgeven waar ik nooit naar kijk. Laten ze er wat waardeloze zenders afgooien en de overgebleven zenders allemaal in HD doorgeven. Daar is dan toch ruimte genoeg voor.
 
nossie
Inmiddels al meer mensen de overstap gemaakt naar Delta?

Ik heb weer even vergeleken vandaag.
Ben nu voor het pakket naar mijn keuze 12 euro per maand goedkoper uit bij Delta.
En er zijn inmiddels 2 chromecasts in huis, dus vanaf de app op de telefoon of tablet streamen naar de chromecast. Coax probleem opgelost.

Waar ik alleen nog geen duidelijkheid over heb: kan ik de utp kabel die naar 'het kastje' gaat ook gewoon in een switch prikken voor het geval dat ik voor meerdere 'kastjes' ga?
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Bordewolf
Ja dat kan, switch moet wel IMGP snooping ondersteunen.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
nossie

Bordewolf schreef:

Ja dat kan, switch moet wel IMGP snooping ondersteunen.


Geen idee, ik heb er 2. Beide TP-Link 5 aansluitingen, unmanaged.
M'n router heeft het wel.
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
cawul

nossie schreef:

Inmiddels al meer mensen de overstap gemaakt naar Delta?

Ik heb weer even vergeleken vandaag.
Ben nu voor het pakket naar mijn keuze 12 euro per maand goedkoper uit bij Delta.


Ondanks dat Delta, zelfs mét een hogere snelheid, wat goedkoper uitpakt, zit ik nog bij Caiway.

Het is belangrijk om de zenderpakketten te vergelijken . . . en dan met name de zenders waar je nu regelmatig gebruik van maakt, c.q. die je eigenlijk niet wilt missen.

Voorbeeld: ik heb Caiway en het 'Plus-pakket'. Daar zitten zenders bij die alleen in het duurste pakket van Delta zitten (hun 120+ pakket van euro 25).
Denk aan zenders zoals Eurosport 2, Discovery Science, Animal Planet.

Tel daarbij vaste telefoon, altijd vrij Nederland, dan kom ik uit op 88 euro p/maand. Dan scheelt het nog maar een paar euro ten opzichte van mijn Caiway-abonnement nu.
Ik heb nog een abonnement waarin (op basis van een hele oude actie) nog vrij bellen Europa zit.
Neem ik dát erbij, bij Delta, dan scheelt het nog geen euro.
Okay, dan heb je een 1Gbps verbinding.
Ik heb begrepen dat je daar 'netto' misschien iets van 950Mbps van overhoudt, vanwege de overhead of iets dergelijks.
Ik heb nu 800Mbps (bij speedtests 825-830).

Kortom, dan worden de verschillen vrij klein.

Persoonlijk zie ik op tegen het switchen van het modem.
ik weet niet precies hoe dat gaat, dus dat gaat geheid fout, lukt niet, weet ik veel.
Heb dat, destijds, niet zelf geïnstalleerd.

Kortom, in mijn geval: laat maar, de winst is minimaal en alles werkt prima zo.

Misschien in de toekomst...
 
nossie

cawul schreef:


Persoonlijk zie ik op tegen het switchen van het modem.
ik weet niet precies hoe dat gaat, dus dat gaat geheid fout, lukt niet, weet ik veel.
Heb dat, destijds, niet zelf geïnstalleerd.


Om het plaatsen van het modem hoef je je geen zorgen te maken, huidige pakket bij delta is met gratis monteur.
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
cawul
Wat ik vergeten ben te melden is dat ik de indruk krijg dat men niet altijd even positief is over Delta
zie https://gathering.tweakers.net/forum/...1917770/15
en https://nl.trustpilot.com/review/www....w.delta.nl

Wat ik nu heb, werkt perfect. Geen klachten, niets.

Dus, tja ...
Dan is het zoiets als 'Gezien de minimale snelheidswinst, waar begin ik aan..."

vQaxZy3
 
Bordewolf
Caiway=Delta en andersom. Dus risico is vrij klein!
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
nossie

Bordewolf schreef:

Caiway=Delta en andersom. Dus risico is vrij klein!


Dat dacht ik ook, ze maken gebruik van hetzelfde netwerk, de websites zijn op de logo's en prijzen na hetzelfde en de zender indelingen hebben ze door elkaar gegooid. Er is hier in Schiedam een Delta winkel, met groot op het raam Caiway Servicepunt.
Dus technisch gezien is het zijn het gewoon broer en zus op deze glasvezel.

Het kantoor zit hier ook, collega's van Caiway en Delta zitten gewoon bij elkaar.
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap naar Delta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie