obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta
Dick Nieuwland
Ik heb al langere tijd in huis een Pi met FTP server. Die kon ik ook altijd van 'buiten' bereiken doordat ik daarvoor een portforwarding had gemaakt. Na de laatste IP adres wijziging van Delta lukt dat opeens niet meer. Intern heb ik niets aangepast. Maar van buiten probeer ik natuurlijk de FTP server via het nieuwe externe IP adres te bereiken.

Ik had tot nog toe IP adressen in de range 83.x.x.x. Nu heb ik een IP adres in de range 62.x.x.x (volgens https://www.watismijnipadres.nl/)

Volgens de Delta helpdesk is er verder niets gewijzigd en kunnen zij mij niet helpen (slecht!!). Ze zeggen geen FTP verkeer tegen te houden.

Wat mij trouwens wel is opgevallen, is dat op de internet status pagina van de router (Genexis 7840 Platinum) een heel ander extern IP adres wordt getoond. Dat is er IP adres in de range 100.x.x.x.. Volgens mij was dat altijd gelijk aan het IP adres van https://www.watismijnipadres.nl/

Wie kan mij helpen weer van buiten verbinding te krijgen met mijn FTP server?
 
Dick Nieuwland
Ter info

Het heeft even geduurd, maar inmiddels is het probleem opgelost. Na lang doorvragen bleek dat Delta CGNAT op mijn aansluiting had geactiveerd. Dat is door hen ongedaan gemaakt. En daarna kon ik gelukkig mijn FTP server weer zonder problemen 'van buiten' bereiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie