obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Overstap naar Delta
nossie
Goedemorgen,

Allereerst iedereen de beste wensen voor 2022.

Ik heb al een heel oud abonnement bij Caiway. Het heet alles in 1 G700.
Dit abonnement vindt je niet tussen de huidige abonnementen.

Internet dus 700/700 over glasvezel en tv nog heel 'ouderwets' via DVB-C.
Mijn email is zelfs nog van Kabelfoon.

Ik twijfel om over te stappen naar Delta, maar dan verlies ik mijn DVB-C waar ik in meerdere kamers gebruik van maak.
Of toch niet....? Ik heb gebeld met Caiway of ik alleen DVB-C tv kan nemen, maar dat gaat niet. Toen ik vroeg: Als ik mijn abonnement stop zet en over ga naar Delta blijf ik dan DVB-C signaal houden op de coax....
Toen bleef het lang stil.... En toen zei de man met twijfel en moeite dat ook het signaal op de kabel uit gezet wordt.

Zijn er hier mensen die over gestapt zijn van Caiway naar Delta? En zo ja, hebben jullie nog DVB-C signaal op de coax?
Ik woon in Schiedam.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
Cees
Ik heb nog het gewoon slim abonnement bij Caiway. Tv ontvang ik gewoon via de coax. Internet via glasvezel. Ik heb een tijdje terug contact opgenomen met Delta om te vragen of ik via de coax tv kon blijven kijken als ik naar Delta zou overstappen. Het antwoord was nee, de coax wordt dan afgesloten. Dus blijf ik gewoon bij Caiway.
 
patrickd
Heb ik ook overwogen maar verlies van het coaxsignaal op de slaapkamers maakt het weer haast onmogelijk over te stappen. Hopelijk worden de pakketten gelijk getrokken dit jaar…
 
Bordewolf
In de slaapkamer kan je met de Delta-app streamen. Op iedere PC en tablet kun je ook tv kijken, ook via iedere browser.

Wen er maar aan dat DVB-C langzaam gaat verdwijnen, ook bij Caiway.
Geloof me, dat gaat niet lang meer duren.

Overigens komt Caiway in januari 2022 altijd met de nieuwe prijzen en pakketten. Dat eerst afwachten?
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
cawul

Bordewolf schreef:


Overigens komt Caiway in januari 2022 altijd met de nieuwe prijzen en pakketten. Dat eerst afwachten?


Ben benieuwd. Even gekeken, hun 1Gbps was in maart 2021 Eur.79 en nu ook, dus op dat punt nóg geen wijziging. Misschien in de loop van de maand.

Ze zijn een stuk duurder dan Delta. Zowel op Internet als telefonie.

Maar, wie weet is dat misschien is dat met opzet zo: klanten zwaaien af naar Delta en wordt de rest op enig moment overgeheveld naar Delta en gaan ook de medewerkers over. Einde Caiway(?)

Op zich heb ik weinig reden tot klagen bij Caiway.
 
cawul

Bordewolf schreef:



Wen er maar aan dat DVB-C langzaam gaat verdwijnen, ook bij Caiway.
Geloof me, dat gaat niet lang meer duren.


Zou ik heel jammer vinden. Ik gebruik mijn Humax weliswaar niet al te vaak, maar toch.
Soms wil je diverse programma's tegelijk opnemen, bij de Entone zit je op je limiet bij 2.
Dus gebruikte ik de Humax. Ook voor series die ik wil later, achter elkaar, wil bekijken gebruik ik de Humax.

Het is ook een 'dingetje' dat, wanneer COAX uitgeschakeld wordt, de klant 'opgescheept' zit met apparatuur die hij/zij (meestal 'hij'Wink zo naar de milieustraat kan brengen.

Met een vrouw die gaat protesteren:
"Wat ga JIJ nou doen?"
"Ja, kan ik wegkiepen, Caiway heeft COAX uitgeschakeld..."
"Ja maar wacht even... kan je dan niet protesteren!?"
"Protesteren..? Protesteren...? Ha!"
"Wat heeft dat ding gekost!?"
"Een paar honderd euro..."
"Dus een paar honderd! En die ...."

enzovoorts.Smile
 
cawul

nossie schreef:

Goedemorgen,

Allereerst iedereen de beste wensen voor 2022.

Ik heb al een heel oud abonnement bij Caiway. Het heet alles in 1 G700.
Dit abonnement vindt je niet tussen de huidige abonnementen.

Internet dus 700/700 over glasvezel en tv nog heel 'ouderwets' via DVB-C.
Mijn email is zelfs nog van Kabelfoon.

Ik twijfel om over te stappen naar Delta, maar dan verlies ik mijn DVB-C waar ik in meerdere kamers gebruik van maak.
Of toch niet....? Ik heb gebeld met Caiway of ik alleen DVB-C tv kan nemen, maar dat gaat niet. Toen ik vroeg: Als ik mijn abonnement stop zet en over ga naar Delta blijf ik dan DVB-C signaal houden op de coax....
Toen bleef het lang stil.... En toen zei de man met twijfel en moeite dat ook het signaal op de kabel uit gezet wordt.

Zijn er hier mensen die over gestapt zijn van Caiway naar Delta? En zo ja, hebben jullie nog DVB-C signaal op de coax?
Ik woon in Schiedam.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie


Hetzelfde: ook de beste wensen.

Ook hetzelfde pakket G700 en ook ik overweeg de overstap, maar ik weet het nog niet zo.
Ik lees op het forum van Delta best wat berichtjes voorbij komen die betrekking hebben op de snelheid.
zie: https://www.zeelandnet.nl/forum/
Die zie je bij Caiway niet of nauwelijks.
Op https://www.delta.nl/internet/speedtest/ kom ik vrijwel altijd boven 730 uit.
Zoeven nog geprobeerd, 748 down, 741 up, strakke lijn.

Alleen valt de prijs tegen voor de 1Gbps, dat ZOU de enige reden zijn. COAX kan je vaarwel zeggen, daardoor twijfel ik.
Tja, COAX zal op enig moment wel verdwijnen, maar zolang het er nog is...
 
Bordewolf
Ik zit nu bij Delta en mis de COAX voor geen moment. Je kan de meeste programma's 10 dagen terugkijken, dus dat opnemen snap ik niet zo.

Het platform wat Delta aanbiedt, wordt ook aangeboden door Caiway bij de nieuwe pakketten. En alle abonnees gaan uiteindelijk naar dat tv platform. In elk geval heb je vele malen meer HD zenders. Die gaat COAX je niet meer bieden, dat faseren ze langzaam maar zeker uit.

Ik zou wel even wachten waar Caiway deze of volgende week mee komt.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
nossie
Iedereen bedankt voor de reacties.

Meer mensen met hetzelfde probleem.

Ik denk dat het maar moet wachten wat Delta en Caiway gaan doen. Ik verwacht ook inderdaad dat er op een gegeven moment onder één naam gewerkt gaat worden.
En even afwachten wat Caiway (maar ook Delta) de komende tijd gaan doen.

KPN, T-Mobile en Ziggo zijn ook aan het uitbreiden dus wie weet, komen die hier ook in de regio en dat kan dan nog weleens gunstig zijn voor de prijs....

Voorlopig dus nog maar Caiway.
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
cawul

Bordewolf schreef:

Ik zit nu bij Delta en mis de COAX voor geen moment. Je kan de meeste programma's 10 dagen terugkijken, dus dat opnemen snap ik niet zo.

Series terugkijken gaat niet altijd (lees: vrijwel nooit).
Series bewaren om ze nóg eens te bekijken over xxx tijd is ook moeizaam, gezien de beperkte HD capaciteit.


Bordewolf schreef:


Het platform wat Delta aanbiedt, wordt ook aangeboden door Caiway bij de nieuwe pakketten. En alle abonnees gaan uiteindelijk naar dat tv platform. In elk geval heb je vele malen meer HD zenders. Die gaat COAX je niet meer bieden, dat faseren ze langzaam maar zeker uit.

Ik zou wel even wachten waar Caiway deze of volgende week mee komt.


'Meer zenders' is echt afhankelijk van wat je wilt.
70, 80, 90 of bij Delta 120+ zenders, het lijkt heel wat, maar wie kijkt er naar zoveel zenders

Van de 90+ zenders kan ik er zo 60-70 wegstrepen: ik kijk er nooit naar.
Sterker nog: het aantal zenders wij 'regelmatig' naar kijken (lees: die we niet zouden willen missen) beperkt zich tot pak 'm beet een 12-15 zenders. NPO1+2, NPO1+2 extra, Een, Canvas, wat National Geographic en Discovery Channel spul, Eurosport 2 ... en verder zou ik het niet weten.

Voorbeeld van 'afhankelijk van wat je wilt' is een zender als Eurosport 2 en/of Discovery Science. Kijken we regelmatig naar. Bij Caiway in het Plus TV pakket, maar bij Delta moet je het duurste pakket nemen (120 zenders)

Dit is wat ik bedoel met 'afhankelijk van je wilt'. Er waren ooit stemmen opgegaan om de klant te laten kiezen op welke zenders hij/zij geabonneerd wilde zijn.
Maar dat is nooit van de grond gekomen. Te ingewikkeld, denk ik. Of economisch niet haalbaar: providers zouden wel, bij wijze van spreken, 120+ zenders moeten aanbieden, maar de klanten zouden daar dan misschien slechts 15-20 uit selecteren.

Enfin, we zullen zien...
Vaak wordt een vermindering verkocht als een verbetering... Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap naar Delta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Delta multiscreen app full screen? Algemeen : 2 04 dec 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie