obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
TV 2x aanzetten voor beeld
gert1500
Beste mensen,

Het gaat om een Amino Aria icm een Samsung TV.
Als ik de Amino Aria afstandbediening gebruik zet ik de decoder aan en de TV. De decoder is geen probleem, maar de TV gaat wel aan maar geeft geen beeld. Als ik vervolgens de TV een keer uitzet en weer aanzet heb ik wel beeld. Het bijzondere is dat als ik de TV aanzet met de originele Samsung AB er wel direct beeld is.

We hebben alle mogelijke Samsung codes geprobeerd op de Amino AB.
De AB hebben we vervangen voor een ander model, hetzelfde probleem.
TV en decoder naar factory reset en meest recente software gedowload.
HDMI SEC staat aan.

Iemand van jullie een idee wat te doen?
 
Jaco Hage
Soms een handshake probleem met de HDMI kabel en anders gewoon je decoder aanlaten. Verbruikt nagenoeg geen druppel meer stroom ivm de ergernis. Er zijn meer apparaten die de handshake problemen hebben. Een goede universele afstandbediening stuurt de commando's. Of je Samsung in Hotel Modus zetten en laten opstarten in de betreffende HDMI poort.

Hoop dat je hier iets mee kunt.
 
gert1500
Dank voor je reactie! Decoder aanlaten is helaas ook geen oplossing, ook dan moeten we de tv twee keer aanzetten. Hotel modus ken ik niet, dus dat ga ik maar es proberen :-)
 
Bordewolf
Ik heb af en toe die problemen wanneer de decoder uit is geweest. Ik moet dan even switchen tussen COAX en de decoder. Als provider kun je overigens kiezen voor entone als is het goed heb....
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
wsliggers
Op je SamsungTV Anynet+ (HDMI-CEC) activeren. Al geprobeerd??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV 2x aanzetten voor beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart Storing : 26 28 aug 2022
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Advertentie