obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart
DrBob
Omschrijving probleem: M’n tv beeld gaat zeker 10x per avond zo’n 1 a 3 seconden op zwart waarna alles weer normaal verder gaat.
Situaties; Ik heb een glasvezelverbinding in het buitengebied van Lunteren, een Caiway “Buitengewoon Voordelig” abonnement en een Amino 7 en 7x, beide rechtstreeks aangesloten op het glasmodem.
Probleem: Sinds enige tijd, waarschijnlijk (niet zeker) na uitrol nieuwe major release (toen ook de Amino 7x gekregen), in de avonduren (na 20.00 uur; overdag niet in gebruik) ervaren wij het volgende TV probleem. Zowel met de Amino 7 als de 7x (nu in woonkamer in gebruik) of we nu live kijken, of naar een opname of een programma terug kijken, met enige regelmaat gaat het beeld 1, 2 a 3 seconden op zwart waarna alles weer “normaal” verder gaat. Gebeurd zeer onvoorspelbaar, maar zeker zo’n 10 keer per avond. Soms meer, soms minder. Gisteravond bv tussen 00 en 01.00 uur ongeveer elke 5 a 10 minuten. Zeer irritant.
Al een paar keer alles gereset (zowel glasmodem als Amino).
Klantenservice heeft ook gereset, zegt niets te zien en ook niet een logging aan te kunnen zetten. Ook begrijpen ze m’n vraag niet of ze geen errorlog op de Amino kunnen uitlezen.
Mijn vragen:
-iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
-ervaren meer mensen dit probleem?
-en natuurlijk, iemand een idee voor een oplossing.
Vast dank voor de reacties.
 
Highway
Dit soort problemen is heel moeilijk te diagnosticeren. In je verhaal lees ik "uitrol nieuwe major release". Een reset is dan soms niet genoeg. Trek voor het slapen gaan eens de stekkers uit het stopcontact van de apparatuur.
Handtekening
Wink
 
DrBob
Beste "Highway", Dank voor je reactie, ga ik proberen.
Echter, net wel geconstateerd dat ik ook een nieuw IP adres heb gekregen, eentje uit de 159.180.x.x reeks. Nu lees ik in een ander item dat daar problemen mee zijn (of waren?).
https://caiway.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2196
Kan dat misschien ook de oorzaak zijn van mijn probleem?
Tevens de vraag; als ik alles een hele nacht uit zet, krijg ik dan ook een ander ip adres? Ik heb nl een paar zaken die daar afhankelijk van zijn en die dan iedere keer aangepast moeten worden.
 
DrBob
L.s.,
Heb nu 2x alles een gehele nacht uit laten staan (van 23.30 tot 11.00 volgende dag). Hierdoor geen ander IP adres gekregen (nog zelfde uit 159.180.x.x reeks).
Probleem echter ook niet opgelost. Soms (heel) vaak, m.n. na het aan zetten vd receiver die ik dan nogmaals uit en aan zet (waardoor het probleem vermindert) en soms (slechts??) paar keer per avond. Blijft zeer irritant.
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.
Ga toch maar weer bij Caiway aanmelden.
M.v.gr.
 
Highway
Ook je Genexis Titanium-22 de hele nacht uit gehad?
Heb je hierachter nog een eigen router?
Handtekening
Wink
 
DrBob
Ja, ook de Genexis Titanium-52 hele nacht uit gehad.
Amino 7 (werkkamer, vrijwel altijd uit op GenPoort 3) en 7x (in woonkamer op GenPoort 2) beide rechtstreek aangesloten op glasmodem (met CAT7 kabel nb!).
Op 1e poort van Genexis Titanium-52 zit m'n <eigen gigbit dual-band Wifi> router voor vast en wifi netwerk. Maar die configuratie had ik ook al voordat deze problemen ontstonden; niets veranderd dus aan mijn kant!
Gewijzigd door DrBob op 19 juli 2022, 14:39
 
jaed
Beste Bob,

Ik heb precies dezelfde problemen. Telkens bel ik de Caiway en gaan ze mijn modem resetten
Ik heb ook al een nieuwe kabel er tussen moeten leggen.
Niets heb. Wat een waardeloze service
 
DrBob
Afgelopen dinsdag 2 aug maar weer met de klantenservice gechat. Ene Vienna zegt het volgende: “Ik zie dat mijn collega een reset heeft gegeven aan jouw ontvanger via een andere manier. Ik log nu in bij de ontvanger zelf.. Dit kan enkele minuten duren.”
Dus weer een reset maar nu op een andere manier. Ik zie wederom dat alle software en / of app opnieuw geladen wordt en ook een update. Daarmee mag ik het weer doen.
’s Avond direct geconstateerd dat probleem NIET is opgelost. Ook de afgelopen dagen weer regelmatig dit probleem; lijkt wel of de tijd dat het beeld zwart is langer wordt.
Ik kan me toch niet voorstellen dat ze hierop geen monitor kunnen zetten om het probleem te tracen. Ga komende week maar weer contact opnemen. Wordt echt onaanvaardbaar!
 
jaed
Bij mij precies het zelfde. Nadat ik geklaagd had dat na de zo veelste keer het modem gereset is en nieuwe software er op is gezegd, is er eindelijk een storingsticket aan gemaakt. Nu komen ze woensdag een nieuwe glasvezel modem installeren. Ik ben benieuwd
 
Bordewolf
Ook hier: jullie gebruiken vermoedelijk binnen je netwerk een switch of router waar IMGP-snooping UIT staat, deze moet AAN staan.

Ik moet wel zeggen dat Caiway en Delta vorig jaar een aanpassing hebben gedaan waardoor die instellingen niet nodig waren. Dat is kennelijk nu weer terug gedraaid.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Geen beeld en geluid Algemeen : 1 02 mrt 2022
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
internet valt regelmatig weg Eigen netwerk : 1 16 feb 2021
TV 2x aanzetten voor beeld Algemeen : 5 08 feb 2021
Advertentie