obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
CAIWAY: LIEVER NIETS DAN 200 INVESTEREN.
Joke Den Haag
Eigenlijk wil ik alles zoveel mogelijk zelf doen, dus ga ik eerst uitzoeken wat alles inhoud.
Mocht ik er niet uitkomen dan neem ik wel contact met je op.
Natuurlijk ga ik niet voor iets betalen voor wat ik zelf kan doen.

Wat ik wel van je wil weten of je bij mensen die ook via een andere provider afnemen iets kan betekenen?
Ben namelijk beheerder van de informatieborden van Den Haag voor de wijk Wateringse Veld.
Heb daar een paar gebruikers waar het netwerk niet helemaal top is en deze zouden misschien gebruik kunnen maken van je diensten.
 
Joke Den Haag
In het nieuwe jaar ga ik contact met die gebruikers opnemen, om uit te vinden wat hun problemen zijn.
Ik ben niet verantwoordelijk voor hun netwerkverbinding, alleen de PC en monitor en het beheer dat de berichten, video 's etc ververst worden.
Maar kan wel als tussenpersoon advies geven, bv om contact met jou op te nemen.

Voor verdere informatie, stuur ik je dan wel een privé mail.

Nogmaals bedankt voor je advies en je info.

Groetjes Joke
 
Bordewolf
Optimizer jij weet vast wel een antwoord op deze vraag"
Ik wil over naar glasvezel. Maar... ik wil wel de snelheid echt kunnen benutten.
Ik heb een PC met een snelle grafische kaart, een snelle netwerkkaart, CAT5E kabels maar... ik denk dat mijn harde schijven te traag zijn. Dat merk ik nu al bij 120 Mbit. Laat staan dat ik ga naar 250 Mbit.

Wat te doen? Kan ik met een simpele ingreep (met behoud van mijn PC) dit oplossen of wordt het toch een nieuwe PC kopen? Wat te doen?
 
2fast4u
@Bordewolf hardeschijf van 3,5 schijf 7200toeren is 70 MB/s tot 160MB/s de 2,5 schijf 5200toeren tot 100 MB/s als je geluk hebt maar je moet je hardeschijf ook defragmenteren om beter te presenteren dus je hebt genoeg want G500 mbps : 8 = is 62,5 MB/s <-- je echte internet snelheid! Dat je schijf nu traag is dus gewoon schonmaken met cccleaner en defragmenteren dan weet je zekker dat het goed is! Maar als je zelf wilt dat je PC goed loopt dan neem je Samsung 850 EVO Series SSD-Kit - 250 GB (96 euro) gewoon clonen wat je nu hebt qua OS (wind7,8,10) en dan loopt het veel sneller! Ik zelf download met 75,6 MB/s met de G500 op gewoone schijf!

hoe? -> http://windows.microsoft.com/nl-be/wi...=windows-7
 
Bordewolf
Jouw maximale download lijkt dus 70 Mbit. Dat is lang geen 250Mbit.
Mijn probleem zit meer in het downloaden van 3gig bijvoorbeeld. Ik lijkt met een 120Mbit abo sneller te downloaden dan mijn harde schijf aankan. Het systeem wordt hierdoor erg traag.

Kan de virusscan hier ook invloed op hebben of is dat ook te omzeilen met een SSD schijf?
 
Migow
Je pc wordt traag omdat op de achtergrond de parbestanden nog gedecodeerd moeten worden. Zet bij je downloadprogramma dat eens uit tijdens downen en laat hij dat eens doen als je alle bestanden binnen hebt. Duurt misschien net zolang maar je pc blijft tijdens downen wel beschikbaar voor andere doeleinden. En wat virusscanner betreft kan dat ook van invloed zijn, maar adviseer je toch om die wel aan te laten staan
 
Bordewolf
Caiway loopt via NZB . Mijn download is altijd even hoog als mij abo.ik zal eens kijken hoe dat zit met decoderen. Maw ik wil wel glas, maar daar moet ik dan wel,ook echt het voordeel halen van de hoge downloadsnelheid.
 
2fast4u
250Mbit is gedeeld door 8 krijg je echte internet snelheid 31,25 MB/s en jouw schijf kan dat wel aan...dus antivirus uitschakelen of gewoon een andere eropzetten die de zelfde taak doet alleen sneller.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CAIWAY: LIEVER NIETS DAN 200 INVESTEREN.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie