obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
slecht tv beeld
Joke Den Haag
En dat is al jaren de twijfel bij mij of het signaal wel sterk genoeg is. Maar de sd decoder staat wel op 90%. Nu weet ik niet of er een aparte HD en SD signaal verstuurd wordt door Caiway.

Voor kabels etc had ik profile en nog een bekend merk (geen Hirch), waar ik voor 1,5 mtr bijna 20 euro had betaald per stuk.
Maar ik heb van iemand die hier ook op het forum was, 2 speciale nieuwe kabels gekregen, die toen nog niet in de winkel te koop waren voor klein gebruikers.

Koka 799 als ik mij goed herinner.

Zou graag een nieuwe TV kopen, maar met al die twijfel durf ik niet goed.

Kan nog eens de signaalversterker proberen, maar denk dat het toen ook niet veel uitmaakte.
Gewijzigd door Joke Den Haag op 07 september 2014, 20:42
 
jj1987
Signaal van 90 is goed. Het gaat erom dat bij het signaalniveau geen BER fouten optreden. BER fouten zijn de boosdoener. Een wat slechter signaal kan een ontvanger wel rechttrekken tot goed beeld maar teveel fouten dan krijg je blokjes en of zwart beeld.
Per ontvanger is het signaal ook altijd verschillend. Hier heb ik meerdere humax decoders op dezelfde plek eens getest en de ene gaf 100% en de ander 80%. Je hoeft niet 100% te halen. Zoals ik al aangaf is dit per decoder dus verschillend omdat elk type decoder andere firmware heeft en anders meet. De een is gevoeliger dan de ander. Mocht je zeker weten geen goed sterk signaal in je hoofdaansluiting binnen te krijgen kun je caiway bellen die komt dan meten. Let wel dit kost geld!! Maar is dus het signaal volgens de monteur slecht dan betaal je uiteraard niets. Zij meten met speciale apparatuur of je wel genoeg decibel aan signaal binnen krijgt.
Misschien is je decoder stuk? Je krijgt bij caiway 1 decoder gratis in bruikleen. Op dit moment geven ze de Humax irhd-5300c en ik moet zeggen ik heb er 2 voor boven en die werken prima.
 
fam koster
mag ik vragen hoe komen jullie aan die % van signaal sterkte ? waar vind ik dat ?
 
jj1987
Heb je een losse decoder zoja welke of kijk je digitaal via de tv zelf ?
 
fam koster
ja en nee: tv beneden met card. decoder ook beneden, en kabel door naar 1e verdieping.
de klacht is beneden.
 
jj1987
Dus je hebt en een digitale ontvanger beneden en een digitale ontvanger in de tv?
Wat voor merk tv?
 
Joke Den Haag
Ach ach ach, De HD decoder werkt prima, al die tijd, 3-4 jaar knok mee gehad. Ik gebruik een HDMI splitter, omdat de TV 's van toen maar 1 HDMI aansluiting hadden.
Nu heb ik de HDMI kabel direct van decoder naar de TV en de coax zonder splitter aangesloten en het signaal is nu weer 80-85%.

Zelfs met de coaxsplitter blijft het signaal op 80 % staan.

Nu de HDMI splitter en kabels maar eens tegen het licht gaan houden.

In ieder geval bedankt voor je antwoord jj1987
 
jj1987
Gelukkig dat je het probleem hebt gevonden! Zo zie je maar dat een kleine fout al voor slecht beeld zorgt.
 
Joke Den Haag
Heel vreemd weer, want nu heb ik de HDMI splitter er weer tussen gezet en blijft het signaal toch op die 80+ % staan. Ook wanneer ik de playstation, de DVD de blueray er op aansluit en deze ook inschakel.

Snap er niets van. Want 2 weken geleden heb ik wegens schilderwerk alle apparatuur nog los gekoppeld.

Wat ik gisteren ook heb gedaan, is de decoder op fabrieksinstelling terug gezet. Misschien zat daar toch een fout in.....
Ik weet het echt niet, maar voorlopig werkt alles weer naar behoren.
 
jj1987
Het is een vreemd verhaal. Een HDMI kabel/splitter heeft niets te maken met de signaalsterkte van de antenne in de tv/decoder. Als ik het verhaal zo lees denk ik eerder aan een slechte kabel van de coax muuraansluiting naar de decoder. Je zou eens kunnen rammelen aan die kabel terwijl je de signaalsterkte uitleest. Of rommelen aan die plug die de muur in gaat. Mocht het signaal dan zakken weet je waar je ongeveer zoeken moet. Een goede hirschmann aansluitkabel lost in vele gevallen het probleem op. Daar zitten goede afgeschermde kokwi3 en koswi3 pluggen aan. Wat wel kan is een slechte HDMI splitter en dan krijg je wel zwart beeld. Maar dat heeft niets met de slechte signaalsterkte te maken. Weet niet waar het hoofd aansluit punt zit. Meestal in de meterkast. Je zou daar ook eens de tv en decoder kunnen aansluiten. Als je daar veel hogere waardes hebt kan de kabel van de hoofdaansluiting naar de huiskamer slecht zijn of niet goed aangesloten zijn in de muur doos.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'slecht tv beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart Storing : 26 28 aug 2022
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Geen beeld en geluid Algemeen : 1 02 mrt 2022
TV 2x aanzetten voor beeld Algemeen : 5 08 feb 2021
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Advertentie