obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
TV-kijken wordt nóg leuker
fresno
Klopt, maar uiteindelijk zal het er wel komen, terwijl Caiway aangaf dat het als het er al komt, nog lang gaat duren.
https://www.zeelandnet.nl/forum/stel-je-vraag-op-het-forum/delta-interactieve-tv/220121-aankondiging-verbeteringen-in-audiokwaliteit-4

Zit op de Kamai7 ook een optische aansluiting.
Gewijzigd door fresno op 28 maart 2022, 13:47
 
oombas
Ook hier de brief ontvangen.
Mijn Entone met ingebouwde HDD mag ik houden, is me verteld. Alleen kan ik de bestanden op de disk er niet meer van af krijgen.
Sinds 2013 ging die Entone wel steeds beter functioneren en werd aanmerkelijk minder warm. Behalve toen ineens (sinds 2020?) de SCART aansluiting het niet meer deed.
Op zoek naar een oplossing HDMI in en HDMI uit en opnemen op extern apparaat.
Voor mij zijn de bestanden op de disk in die Entone wel belangrijk genoeg om te bewaren en ik vond de oplossing via een andere route. HDMI in en HDMI uit en opnemen of streamen en dat zonder pc en voor mij enigszins betaalbaar en later ook nog bruikbaar.
Na ontvangst van die brief een dag lang zoeken en kijken en vergelijken en dubben.
Het werd een AVerMedia EzRecorder 330. Even oefenen met al die knopjes en alles weet ik er nog niet van. Een externe USB disk leeg gemaakt en NTFS geformatteerd toen een microSD kaartje niet functioneerde. De andere mogelijkheden heb ik nog niet uitgetest. Wel heb ik probleemloos enkele 2 uur durende documentaires en muziekbestanden kunnen opslaan. Dat gaat in mp4 formaat. Uiteraard draait er Linux op dat doosje, behoefte er aan om dat kastje te patchen heb ik niet.
 
cawul
Heel interessant!

Vraagje: hoe heb je e.e.a. aangesloten?

Glasvezel netwerkkabel naar de STB (neem ik aan)?
Dan netwerkkabel naar de ER330 ?

Schiet me net te binnen. Een nieuwe feature van Caiway via de Amino Aria 7X is dat je series kunt opnemen. Je selecteert een serie, b.v. aflevering 1 en je hebt dan de mogelijkheid om de hele serie te laten opnemen. Ik weet niet of het werkt in de praktijk: wel een paar series op deze manier gestart, maar omdat ik 'm pas heb weet ik niet of inderdaad alles wordt opgenomen. Maar goed, die worden dan kennelijk 'ergens' opgeslagen.
Ik heb geen idee hoeveel ruimte je mag gebruiken, hoeveel series, hoelang ze bewaarde worden, etc.

Maar goed, hoe dát dan werkt met de ER330 ?
Die worden dan alleen opgenomen wanneer je kijkt?


GBWV6Wu
 
oombas
@cawul
De ER330 zit tussen de HDMI uitgang van de Entone settopbox en een HDMI ingang van de tv en is aangesloten aan een USB externe HDD als afgebeeld in je plaatje.
Hier is de situatie wel een beetje anders. Kijken doe ik hoofdzakelijk via de kabel. Dus kan ik kijken naar wat ik wil tijdens het opnemen, maar dan niet via glas. Dus die STB is nu gereserveerd om daar de opgenomen films en documentaires af te halen. Dat kan ook zonder tv. Wel de klok een beetje in de gaten houden, het opnemen gaat gewoon door.
Aansluiten aan een NAS functioneerde nog niet, dat is voor mij nu even van later zorg.
De methode is ook bruikbaar met een volgende STB, welk merk of type dan ook.
Het is een 'platte' opname, alles wordt opgenomen met een lange datumtijdgroep als naam, dus nu nog de "paper & pencil" methode om op te schrijven hoe dat ook al weer heet wat ik aan het opnemen ben.
Hoeveel en hoe lang ze online voor je bewaren? Dat weet ik niet, al zijn beide wel eindig. Dat zag ik elders bij mijn kleinkinderen bij een andere provider.
Mijn tv is een 32" Philips 32PFS6402 uit 2020. Groter wil ik niet in mijn Lundia multimediameubel met een groot leeg vak ingeruimd voor een tv waar ruimte genoeg blijft voor koeling en ook ruimte is voor enkele kastjes en adapters naast, achter en onder de tv.
Die Philips heb ik vooral gekozen vanwege de I/O die aangesloten kan worden en die ook wordt gebruikt. Van optisch geluid tot en met SCART.
Wel elke keer opletten van welk apparaat via welke bron je nu weer wilt kijken of luisteren.
Inmiddels ben ik enkele tientallen opnames verder en het gaat goed.
Wel wordt het een beetje lastig met al die afstandsbedieningen en ik wil per se een eigen afstandsbediening per apparaat.
 
cawul
Okay, dank voor de uitleg.
Als je ooit overstapt op glasvezel, dan denk ik dat het misschien een ander verhaal wordt.
COAX .. hoe lang nog..??

Ik gebruik een Humax recorder die aangesloten is op COAX, dus glas en COAX separaat.
Je kunt de opnamen vooraf programmeren en worden opgenomen op HDD, dan kopiëren naar een externe USB schijf, die Linux, EXT3, geformatteerd dient te zijn. Dat kopiëren gaat tergend langzaam.

Overigens, de vraag is ook of de ER330 kan inzetten op het opnemen van Netflix series.

Na ja, zolang je gebruik maakt van COAX is het een uitstekende oplossing denk ik.
 
oombas
@cawul
Leuk, ik bedoel die opmerking over de houdbaarheid van de kabel. Dat was dus het eerste dat in mij opkwam: 'ben benieuwd hoe lang de kabel nog stand houdt'.
Heel veel komt dan weer terug. In het bijzonder Aart Verbree die we toch missen en zojuist las ik nog enkele exemplaren van hakabel. Hakabel is niet meer en Aart is niet meer.
Begonnen hier met DEMOS modem in IJsselstein, toen nog enkele jaren met een eigen kabelbedrijf. Toen Docsis modem in meerdere varianten. Aart hield wel van knutselen.
Telefoonnummer 4. Datalimieten waren toen een probleem. Of je moest data er bij kopen. 2 Linux distro's en je zat er al boven. En vooral wat geduld. 115k2 bits/s was de hoogste snelheid van je RS232 poort.
Glasvezel heb ik hier sinds 2013, nadat een jaar eerder enkele vlijtige Polen de kabels in de grond hadden gestopt. Voor mij is 'glas' het aantrekkelijkst vanwege de snelheid en de symmetrie. Uploaden gaat hier met vrijwel dezelfde snelheid als downloaden.
Via 'glas' kijken gaat voortreffelijk. Al komt het hier regelmatig voor dat ik dingen wil opnemen waar ik op dat moment niet naar kijk en vaak dingen die ik wil bewaren. Dat deed ik dus op die Entone tot ik de data er niet meer af kon krijgen.
Dat opnemen kan via die AVerMedia ER330 overigens nu weer wel, al was dat nu nog niet het primaire doel. Ook op een door jou gewenst tijdstip en dan mag de tv voor een ander doel worden gebruikt, bijvoorbeeld Netflix kijken.
Netflix opnemen? Ik zal het uittesten en kom er op terug. Nu bezig een lange Arte docu (5 uur) weg te schrijven.
Arte, Aart en ik hadden een bijzondere relatie.
 
oombas
Het van de disk van de Entone Amulet 400 afhalen van 377GB aan mp4 bestanden is gelukt en klaar.
Succesvol naar een netwerkschijf kunnen kopiëren en toen de Amino settopbox geïnstalleerd, die deze week was gearriveerd. Dat installeren ging vlot. Alles lijkt het gelijk te doen. Eenvoudige installatie.
Dan Netflix. In hetzelfde meubel staat een Panasonic HDD videorecorder aan de kabel, met Netflix. De ER330 herkent die niet als STB, wel wordt het signaal doorgegeven aan het betreffende kanaal op mijn tv, alle aangesloten apparaten werken. Voorlopig laatste optie: het aansluiten van een usb schijf een de tv. Dat kan. Veel heb ik al opgenomen: schaatsen, wielrennen, autoracen, documentaires. Niet Netflix, dat ik wel kan ontvangen op de tv. Er zit zelfs een Netflix knop op de afstandsbediening. Zal nog een keer een poging wagen met een andere disk, al verwacht ik er niet veel meer van. Wel werkt dat systeem nu ook om direct de HDMI uitgang van de Amino op te nemen. Dat vervangt de recorder in de Entone voor een deel.
Test met andere usb disk aan de tv uitgevoerd: geen succes. Nu even zonder mij bekende opties. Van het beeldscherm opnemen met een camera, dat doe ik niet meer.
 
cawul
Zoals eerder gezegd, de Amino Aria 7X heeft de mogelijkheid, of beter, Caiway biedt die mogelijkheid, om series op te nemen. Ik vind dat echt super handig.
Vaak begon ik aan een serie, had een papiertje waarop ik opschreef welke serie, wanneer, op welk net, hoe laat en hoeveel afleveringen het waren/zijn.

Om dat tóch nog ergens een aflevering te missen...

Je kon tegelijk de vorige 4-5-6 afleveringen wissen.

Ontdek , net, terwijl ik dit schrijf, dat ik My Brilliant Friend, Seizoen 3, Canvas, 1e aflevering wel opgenomen heb op de Humax, maar de 2e (30/03) gemist.
Het is jammer, maar helaas. Zo zie je...

Of je zulke afleveringen op je ER330 kunt opnemen, denk dat het ingewikkeld is...
 
EdKo
Ik heb ook een brief gehad van caiway betreffende het omwisselen van de tv-box (entone laatste versie). Maar wat voegt de omwisseling toe en waarom een nieuwe tv-box als die niet beter is dan dan de entone. Caiway suggereert beter op de toekomst voorbereid te zijn maar dat zeiden ze van de entone box. Ik begrijp het echt niet waarom ze een nieuwe tv-box geven dan behalve dat dit weer een optie is om het abonnement te verhogen.
Gewijzigd door EdKo op 03 april 2022, 14:49
 
Bordewolf

EdKo schreef:

Ik heb ook een brief gehad van caiway betreffende het omwisselen van de tv-box (entone laatste versie). Maar wat voegt de omwisseling toe en waarom een nieuwe tv-box als die niet beter is dan dan de entone. Caiway suggereert beter op de toekomst voorbereid te zijn maar dat zeiden ze van de entone box. Ik begrijp het echt niet waarom ze een nieuwe tv-box geven dan behalve dat dit weer een optie is om het abonnement te verhogen.


* Meer HD zenders dan op het oude platform Multiscreen
* De Aria 7x is 4K-ready (dat was overigens 2 jaar geleden nog niet het geval

Wat je zal tegenvallen is het ontbreken van Dolby Sourround geluid bij de zenders. De box zelf kan het wel aan, de youtube-app geeft zelfs Dolby HDR en Dolby Atmos door.

Wanneer ik Delta moet geloven komt er binnenkort meer nieuws over Dolby Sourround.
Sinds de introductie van het nieuwe interactieve platfpr, nu 4 jaar geleden ontbreekt dit en zijn daar veel klachten over.

Wel heeft Delta al vele zenders naar HD omgezet en ook komende maand gaan ze weer veel HD omzettingen doen.

Een UHD en/of 4K zender heb ik nog niet gezien.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV-kijken wordt nóg leuker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Analoog wordt uitgeschakeld, keuze Internetradio Digitale radio of televisie storing : 5 03 mei 2024
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Waarschuwing: niet opnemen en (terug) kijken tegelijk Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 20 jan 2022
Kan niet kijken naar eerdere programma's Interactieve TV, Pay Per Event : 1 09 nov 2021
Advertentie