obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij CaiWay.
 Onderwerp afdrukken
Conflict met IP provider
Roady
Goedemiddag,

Ik ben bij iemand bezig geweest om wat bekabeling in huis aan te passen.
Hij heeft een Genexis glasvezel modem met daarachter een Netgear nighthawk router.

Hij is net verhuisd en heeft zijn router meegenomen en ingeplugd.
De router krijgt een IP adres toebedeeld vanuit Caiway. Alles prima.
Nu wilde ik de router verplaatsen van de meterkast naar de woonkamer via een getrokken UTP kabel. Probleem is dat de router geen internet verbinding heeft met Caiway.
Er kwam een melding dat er een conflict met de provider is, de router kreeg daarom het ip adres 10.0.0.1.
Als de router gereset wordt naar de fabrieksinstellingen dan werkt het weer even, maar telkens komt die conflict message terug.

Wat gaat hier fout?
Ik heb contact gehad met Caiway, die zei dat het modem juist staat ingesteld, hij zette me in de wacht en na 10 minuten wachten kreeg ik opeens een dame van Netgear aan de lijn die van niets wist. Lekker ook dat dat onaangekondigd wordt gedaan.

Wat kan er aan de hand zijn?
Kan iemand van Caiway het modem uitlezen en checken wat er mis gaat?

Alvast bedankt namens jullie klant Smile
 
IPv6-Router
Welk Genexis modem is er geplaats?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Conflict met IP provider', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Solcon nieuwe provider op CIF Nieuws van CaiWay/Delta : 19 29 jun 2015
keuze glasvezel provider CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 11 26 mei 2013
Caiway eindigt weer als slechte provider volgens de consumentenbond Storing : 9 19 okt 2012
Basta haalt grap uit met Telecom provider Mobistar Algemeen : 1 13 jan 2011
Actie: Roep je provider op om XS4All te steunen in de strijd tegen het downloadverbod! Algemeen : 1 17 mrt 2010
Advertentie