obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Op en aanmerkingen Amino TV kastjes
Louwrens
Sinds een maandje ben ik van KPN naar Caiway over gestapt.
Niet vanwege de slechte service maar de prijzen gingen mij tegenvallen.

Ik ben tot nog toe best tevreden over Caiway.
Echter wat mij wel een klein beetje irriteert is de EPG.

1. Belangrijkste, ik kan geen favorieten maken. Super irritant is als ik naar de WOS wil gaan ik een tijdje bezig ben voor ik daar ben. Want onder kanaal 12 zitten stuk of 10 sub kanalen.

2. De gids zijn de kanalen verticaal en moet je van links naar rechts scrollen, je scrolt als een gek Wink. Er passen maar 3 kanalen op de pagina. Bij KPN was het net andersom alle kanalen waren verticaal en kon je in één oogopslag zien op 12 kanalen wat er binnen twee uur op tv was

3. Als ik de radio aan doet ben ik verplicht al die foto's te zien op tv. Geef mij een optie zodat ik zelf kan kiezen wat ik wil zien. Ik wil gewoon een zwart beeld tijdens de radio uitzendingen. Een kanaal nummer in het scherm vind ik dan niet zo erg. Die foto's vind ik super irritant.

Dit is allemaal niet vervelend bedoeld maar ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Die favorieten daar schijnt zeer binnenkort een update voor te komen. Ik hoop echter ook voor die andere twee puntjes ook.

Voor de rest werkt hier alles prima!
 
Bakstenen
Ik heb de Entone,maar als je op EPG klikt,en dan 12 intikt springt de EPG toch naar de WOS
 
Jaco Hage
Punt 1.
Deze issue is bekend bij Caiway. Daar wordt aan gewerkt.

Punt 2.
Reuze irritante EPG programma gids. Niet doorheen te komen / geen helder overzicht waar je bent en maar blokken van lange gidsbanen ziet. De EPG van de Entone is vele malen duidelijker incl het Replay TV opzoeken. Deze layout is voor veel mensen onoverzichtelijk.
Een EPG van 6 banen in de breedte geeft veel meer duidelijkheid. Deze zou het beste uitkomen in een donkergrijze / lichtgrijze layout met grotere witte letters. Veel ouderen kunnen de layout van nu niet goed rangschikken. De EPG gids van een Humax blijft nog steeds de meest gewaardeerde.

Punt 3.
Heel irritant altijd al die fotos in beeld. Het lijkt wel een ChromeCast screensaver. Daar zitten mijn klanten ook niet op te wachten dat je s avonds laat de radio om rustige muziek hebt staan via de HDMI van de TV en met een fotorijke voorstelling geconfronteerd wordt. Daarnaast zijn de foto's niet ieders smaak. Een menuoptie dat deze een andere layout of uitgezet kan worden zou een ware aanvulling zijn. Internetradio zou helemaal een unicum zijn.
Ook wat betreft het energieverbruik die nu oploopt door de fotovoorstelling. Een ECO stand zou ook een optie zijn.
Aantekening: De Aria X7 mist ook een optische aansluiting om dit evt te omzeilen ipv HDMI

Dus ja, eens met je....
Om nog maar eens aan te geven dat verbeterpunten gewenst zijn.

Verder is de layout info in beeld als je zapt wel weer zeer netjes...

Louwrens schreef:

Sinds een maandje ben ik van KPN naar Caiway over gestapt.
Niet vanwege de slechte service maar de prijzen gingen mij tegenvallen.

Ik ben tot nog toe best tevreden over Caiway.
Echter wat mij wel een klein beetje irriteert is de EPG.

1. Belangrijkste, ik kan geen favorieten maken. Super irritant is als ik naar de WOS wil gaan ik een tijdje bezig ben voor ik daar ben. Want onder kanaal 12 zitten stuk of 10 sub kanalen.

2. De gids zijn de kanalen verticaal en moet je van links naar rechts scrollen, je scrolt als een gek Wink. Er passen maar 3 kanalen op de pagina. Bij KPN was het net andersom alle kanalen waren verticaal en kon je in één oogopslag zien op 12 kanalen wat er binnen twee uur op tv was

3. Als ik de radio aan doet ben ik verplicht al die foto's te zien op tv. Geef mij een optie zodat ik zelf kan kiezen wat ik wil zien. Ik wil gewoon een zwart beeld tijdens de radio uitzendingen. Een kanaal nummer in het scherm vind ik dan niet zo erg. Die foto's vind ik super irritant.

Dit is allemaal niet vervelend bedoeld maar ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Die favorieten daar schijnt zeer binnenkort een update voor te komen. Ik hoop echter ook voor die andere twee puntjes ook.

Voor de rest werkt hier alles prima!
 
Bordewolf
Jaco, inmiddels wordt toch ook de Amino 7x met UHD-mogelijkheden naar voren geschoven?
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Louwrens
Wat is 'UHD mogelijkheden'?
 
Bordewolf

Louwrens schreef:

Wat is 'UHD mogelijkheden'?


De Aria 7x heeft geen mogelijkheden voor native UHD/4K

Dat heeft de Amino 7x wel en die zie ik nu ook op de site van Caiway staan.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Louwrens

Bordewolf schreef:

Louwrens post=24641

Wat is 'UHD mogelijkheden'?


De Aria 7x heeft geen mogelijkheden voor native UHD/4K

Dat heeft de Amino 7x wel en die zie ik nu ook op de site van Caiway staan.



Ahaaaaa, nu snap ik het.....
 
Jaco Hage

Bordewolf schreef:

Jaco, inmiddels wordt toch ook de Amino 7x met UHD-mogelijkheden naar voren geschoven?


Ikzelf heb liever een upscaling van de App of livestream. Dan kan ik zo het zo omzetten naar mijn 4K PC. Die heeft wat meer rekenkracht tot een subliem 3D-diepte-beeld incl een sublieme audioboard incl dolby atmos integratie.

Maar het komt er vast eraan. Twijfel niet over de Caiway behendigheid tot snel groeien nu de Delta boom is geplant.
 
Louwrens
Zijn er mensen van Caiway die dit forum wel lezen?
Of is het beter de servicedesk te bellen?

Zo onderling babbelen is hartstikke gezellig maar ik had liever dat ze er wat aan doen ;-)
 
Jaco Hage
Caiway Delta heeft voldoende zoek argumenten die google afzoeken wat er verbeterd of veranderd moet of kan worden.
Vandaar de suggestie van mijn uitleg tot verbetering.

Maar elk mens die aangeeft hun productlijn te verbeteren is meegenomen. Ongeacht of ''men'' dat hier of het rechtstreeks doet.
En uiteraard zijn alle updates hierover welkom op het Caiway Gebruikersforum.

Mijn klanten en ik hopen dat de suggesties ter harte worden genomen.

Louwrens schreef:

Zijn er mensen van Caiway die dit forum wel lezen?
Of is het beter de servicedesk te bellen?

Zo onderling babbelen is hartstikke gezellig maar ik had liever dat ze er wat aan doen ;-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Op en aanmerkingen Amino TV kastjes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Ben erg blij met die Amino Aria 7X Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 1 07 jul 2022
Amino Aria 7x <> Chromecast Hardware instellingen : 1 21 mei 2022
PIEPkleine icoontjes met Amino Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 2 18 apr 2022
Update Amino 7X Interactieve TV, Pay Per Event : 26 27 feb 2022
Advertentie