obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
EIgen Router DMZ en Interactieve TV
menaren
Ik heb een eigen modem / router* die ik van plan ben te gebruiken achter de Genexis Platinum
Ik neem aan aansluiten als DMZ (wan poort Netgear en lan poort Genexis)
Vraag mij af of ik dan voor interactieve TV een poort van mijn Netgear router kan gebruiken?

Verder neem ik ook aan dat ik via DHCP een vast adres kan toekennen aan mijn router

*Gunstiger locatie, beter WiFi signaal

Overigens vraag ik mij ook af of de Genexis in Bridge Mode kan en zo ja of dan ook Interactieve TV via eigen router werkt?
 
Jaco Hage
Dat werkt niet altijd stabiel. Je kunt beter de DHCP aan de Genexis overlaten. Ook ivm met je IPTV. Daarnaast kun je het beste kiezen voor losse acces points ipv een verbouwde router tot AP omturnen. Het biedt geen meerwaarde en een losse switch met acces points wel.

De DMZ functie mag je testen of deze erin blijft als je de Genexis een uur stroomloos hebt gehad. Hoor dat graag van.

Er is nog steeds geen ''officiele'' bridge modus op het Genexis modem. Helaas.
 
menaren
Dank je wel voor het antwoord. Ik vraag mij af waarom het niet stabiel zou zijn. Mijn gedachte is een DMZ in de Genexis, gekoppeld aan een vast IP adres voor de router. Belangrijk is dan dat ik de TV kan aansluiten op de eigen router.
Doe ik dat niet dan heb ik 2 DHCP servers actief en dat lijkt mij niet handig.
Dan zou ik dus de eigen router als enig aparaat aansluiten op de Genexis en verder de eigen router gebruiken.

Ik begrijp dat de TV dan wel werkt in deze constructie? Maar dat het dan instabiel is? Ik snap alleen niet waarom het dan instabiel zou zijn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EIgen Router DMZ en Interactieve TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Delta interactieve TV Interactieve TV, Pay Per Event : 1 22 jan 2023
Interactieve tv via TPlink Interactieve TV, Pay Per Event : 1 14 mrt 2022
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Advertentie