obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Na storing 01-08-2019 doet VPN het niet meer
Jobwol
Voor mijn werk heb ik een laptop die automatisch een VPN verbinding opzet zodra ik buiten het wifi bereik ben van mijn kantoor. Als ik dus vanuit huis werk zou hij via de VPN het bedrijfsnetwerk moeten benaderen. Dit werkte altijd prima. chter op 1 augustus 2019 is er een grote storing geweest bij CAIway. Deze storing is wel opgelost, maar sindsdien maakt hij geen contact meer via VPN. Heel soms lukt het om 5 minuten contact te hebben maar de verbinding met VPN wordt dan verbroken.

- Als ik via een hotspot een internetverbinding opzet gaat hij probleemloos naar de VPN.
- Bekabeld aansluiten op mijn Genexis plantinum modem geeft ook geen VPN
- Computer is door mijn werkgever al opnieuw ingespoold, zonder resultaat
- Modem regelmatig herstart en gereset naar fabrieksinstellingen
- volgens de klantenservice staat poort 500 (poort voor VPN) gewoon open
- aan de kant van mijn werkgever (beheerder VPN) zien we ook geen problemen optreden

Ik heb geen idee meer wat ik nog uit zou kunnen proberen. Iemand nog een tip?
 
Jaco Hage
Hoe staat je firewall / antivirus ervoor? Heb je het start IP adres van jouw router al eens geupdate / ander IP toegewezen? Hoe staat dit ervoor aan de andere kant? Is daar iets te zien in de blacklist etc.

zomaar een vragen lijstje...
 
Jobwol
Dank voor je bericht en de vragen Jaco. Inmiddels is het probleem opgelost. Het probleem bleek toch te liggen aan de VPN kant van mijn werkgever.
 
Jaco Hage
Helder dank voor je update. Tot de volgende keer hier op het Caiway Forum//>.

Jobwol schreef:

Dank voor je bericht en de vragen Jaco. Inmiddels is het probleem opgelost. Het probleem bleek toch te liggen aan de VPN kant van mijn werkgever.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Na storing 01-08-2019 doet VPN het niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Advertentie