obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
TP-Link Archer C1200 router
THANK
Onlangs ingeschreven voor glasvezel en CaiWay biedt router TP-Link Archer C1200 aan. Wie heeft hiermee ervaring? Beveel je mij deze router aan of kan ik beter zelf een andere router kopen?
 
Jaco Hage
sinds november biedt Caiway een Genexis modem aan met ingebouwde router met WiFi router. Je kunt kijken of dat voldoening geeft voor jouw bereik in huis.
Dit modem kun je helaas niet in bridge modem zetten zodat je je eigen router kunt koppelen. Je kunt wel een extra accespoint (mode) aan de Genexis koppelen.
Het nieuwe Genexis modem heeft helaas beperkingen met o.a. VLan's en eenvoudige portforwarding. Ik hoop zeer zeer vanharte dat dit nog wordt bijgesteld dat VLan's en bridge modus mogelijk wordt. Dit is o.a. erg raadzaam om aparte WiFi zones te maken voor clienten, bedrijfsnetwerk en huisnetwerk scheidingen en met name alarm- camera integraties.

Daarin tegen werkt nu wel de IPTV in het 192.168.x.x IP range.
Je hebt daarom geen aparte netwerkkabel meer nodig voor het aansturen van IPTV. Hierdoor ontstaat wel meer vrijheid.

Enfin,
1 WiFi punt in een gezinswoning met 1 / 2 verdiepingen zal vaak niet compleet toereikend/voldoende zijn. Er zijn ook nog mensen met een tuin, flinke isolatie vloeren, storingsbronnen etc.
De beperking met 1 Genexis WiFi router heeft vooral ermee te maken dat het Glasvezelmodem in de meterkast verdwijnt gezien de beperkte glasvezelkabel van 1,5 meter.
Tegenwoordig bouw ik steeds meer onafhankelijke en ingemeten WiFi stations zodat je betere dekking, hogere snelheden / snellere ping / lage latency haalt. Zomaar een WiFi punt plaatsen zonder juiste inmeting van plaatsing vind ik hobbymatig werk. Je kunt namelijk alles uit de glasvezelverbinding halen en is zeer stabiel voor grote datastromen,... Juiste inmeting is essentieel.

In mijn tak van sport kun je met een voordelige router niet lang volstaan omdat je steeds meer draadloze connecties maakt en er capaciteit nodig is om volwaardig 4K beeld en Hi-Res audio te streamen. Dat kan binnenkort niet meer volstaan met een powerline of extender met WiFi. En in mijn opinie ook niet met een klik en klak router omdat ik vind dat je ook genoeg beveiliging nodig hebt op je netwerkverkeer zodat phishing wordt tegengehouden en andere privacy bestanden op je telefoon en PC niet gezien kunnen worden door ongenodigden.

Om niet heel de boel overhoop te gooien wat mensen en bedrijven hierop gaan zeggen of speculeren kun je je het beste verdiepen hoeveel draadloze capaciteit je nodig hebt op WiFi en welke apparaten bedraad kunnen worden aangesloten.
Denk daarbij aan apparatuur zoals je printer, smartphone, tablet, laptop/PC thermostaat, alarm, streaming luidsprekers, Chromecast, Smart TV etc. Laat ze VEILIG en goed met elkaar communiceren. Niet zomaar elke goedkope router kan meer dan 15 draadloze clienten aan. En ik zeg niet dat een dure router per definitie beter is, of dat meer WiFi punten beter is en daarom kan ik je alleen maar aanraden je te laten adviseren.

Maar ik denk dat je met bovenstaande al een hoop wijzer bent geworden en mogelijk een antwoord geeft....
 
JPvG
Welke router raadt je dan aan voor een gezin met 3 kinderen in een gewone hoekwoning?
Iedereen heeft de beschikking over 2 devices. Sommige met 5ghz andere met 2.4.
 
Jaco Hage

Quote

jupu1973 schreef:

Welke router raadt je dan aan voor een gezin met 3 kinderen in een gewone hoekwoning?
Iedereen heeft de beschikking over 2 devices. Sommige met 5ghz andere met 2.4.


ik gebruik verschillende merken en manier van installeren / programmeren / firmware zodat in en rondom het huis of bedrijf volledige capaciteit is.
Niet iets dat ik zomaar als natte vinger kan aangeven om te kopen.
Wat bij je buurman goed werkt hoeft niet zomaar bij jou hetzelfde te werken.
Ik doe alleen nog een exacte inmeting op locatie. Dit wordt ook gedaan met een storingsbron meting.

Een goede WiFi inmeting met de juiste apparatuur en plaatsing is essentieel. Als alle "WiFi plaatsers" eens alles goed zouden doen, bestuderen en begrijpen wat WiFi inhoud zal er denk ik veel minder WiFi stations nodig zijn en veel minder klachten bij klanten/providers en zorgen zijn over stralingen.

Als je iets goeds wil dan kom ik met alle plezier langs om uitleg te geven en je te voorzien van een zorgeloos WiFi bereik, capaciteit en verdere service.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TP-Link Archer C1200 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Apple TimeCapsule en 2 Airport Extremes achter Genexis router vallen continu weg Eigen netwerk : 2 15 okt 2020
Advertentie