obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Herinner mij voor series
cawul
EPG kent een "Herinner me" mogelijkheid.

Wanneer die bij een programma is ingesteld dan verschijnt een programma-herinnering vlak voordat het programma begint.
Het zal ongetwijfeld nuttig zijn in bepaalde situaties.

Het zou mooier zijn wanneer er ook een optie zou bestaan als 'Herinner mij series'.
Stel je hebt een serie afleveringen. Normaliter neem ik die op en pas wanneer de serie compleet is bekijk ik de hele rits gedurende een paar avonden.

De praktijk is dat je keurig begint met het opnemen van aflevering 1, 2, 3 en dan per ongeluk nummer 4 overslaat.
Verder opnemen heeft dan geen nut meer.

Het zal technisch wel ingewikkeld zijn, maar iets van een 'Herinner mij (series)' waarbij EPG meldt 5 of 10 minuten van tevoren meldt dat de volgende aflevering aanstaande is, zou mooi zijn.
 
Sokje
Bedoel je dit op de Entone? Die Kamai 5 serie is al hopeloos verouderd.
T Mobile en Solcon en nog andere aanbieders zijn allang overgestapt op de Kamai 6 of andere 6 serie. Caiway moddert gewoon maar door met antieke iptv kastjes die zo traag werken als stroop uit de vriezer.

Ik zag van de week dat T Mobile nu een App heeft voor de Apple TV. Ik kan het verder niet bekijken want ik ben geen klant, maar wat lijkt het me ideaal als Caiway ook snel hiermee komt. Dat scheelt een hoop kosten aan hardware want een Apple TV is razend populair. Kan Caiway gelijk beginnen met 4K en HDR.
 
Goespy
Vroeger was het niet alleen "herinner me" met een berichtje in beeld, maar sprong de tv ook vanzelf over naar de ingestelde zender, vond ik heerlijk, zo kon je voor de hele avond de tv "programmeren" Dat wil ik dolgraag terug.
 
cawul
Je zou inderdaad kunnen gokken dat het iedere week op dezelfde tijd wordt uitgezonden, maar er hoef maar wat te gebeuren en de timing klopt niet meer.

Eerlijk gezegd zou een melding op het scherm beter zijn. Misschien zelfs een dag van tevoren. Wanneer het programma inderdaad geprogrammeerdis, dan zou de melding moeten verdwijnen, anders herhalen om de zoveel tijd, resp. klikken op ' Stoppen met het herinneren' .
Ik heb het over de Entone 515.

Maar goed, dat zou Caiway moeten suggereren aan de ontwikkelaars.

Ik weet overigens niet of ze nog forum berichten lezen....
 
cawul

Quote

Sokje schreef:

Bedoel je dit op de Entone? Die Kamai 5 serie is al hopeloos verouderd.
T Mobile en Solcon en nog andere aanbieders zijn allang overgestapt op de Kamai 6 of andere 6 serie. Caiway moddert gewoon maar door met antieke iptv kastjes die zo traag werken als stroop uit de vriezer.

Ik zag van de week dat T Mobile nu een App heeft voor de Apple TV. Ik kan het verder niet bekijken want ik ben geen klant, maar wat lijkt het me ideaal als Caiway ook snel hiermee komt. Dat scheelt een hoop kosten aan hardware want een Apple TV is razend populair. Kan Caiway gelijk beginnen met 4K en HDR.


Inderdaad, de Entone 515.

Wat kan de Kamai 6 in de praktijk méér dan de Entone 515?
 
Sokje
De Kamai 6 is een stuk sneller, heeft een groter werkgeheugen en is geschikt voor 4K, HEVC, VP9 en HDR.
 
cawul
Dat zijn inderdaad mooie verbeteringen, met name 4K en HDR. Weet niet of er nog functionele verbeteringen in zitten, waarmee ik bedoel, keuze-mogelijkheden/opties voor de gebruiker.


Ik heb mij niet gerealiseerd dat voor een HDR tv je ook een HDR decoder nodig had.
Caiway zou dan ook nog eens de nu nog spaarzame 4K zenders moeten doorgeven.
Plus, wat ik begrepen heb, minimaal 100Mbit/s Internetsnelheid.

Enfin ..
 
Bordewolf

Quote

Sokje schreef:

Bedoel je dit op de Entone? Die Kamai 5 serie is al hopeloos verouderd.
T Mobile en Solcon en nog andere aanbieders zijn allang overgestapt op de Kamai 6 of andere 6 serie. Caiway moddert gewoon maar door met antieke iptv kastjes die zo traag werken als stroop uit de vriezer.

Ik zag van de week dat T Mobile nu een App heeft voor de Apple TV. Ik kan het verder niet bekijken want ik ben geen klant, maar wat lijkt het me ideaal als Caiway ook snel hiermee komt. Dat scheelt een hoop kosten aan hardware want een Apple TV is razend populair. Kan Caiway gelijk beginnen met 4K en HDR.


Op dit moment zijn met name de Oled LG tv's erg populair en de Samsung Qled is ook terrein aan het winnen.

Ik zie werkelijk geen hond met een Apple TV. Apple is al jaren hopeloos de slag aan het missen op alle terreinen en is op alle gebieden langzamerhand ingehaald en al lang geen marktleider meer.
Ze zijn de tweede Nokia aan het worden.

Mijn volgende tv wordt op zeker een Oled LG of Samsung Qled. Wil Caiway daar op inspringen dan zou men via de app de HDR/4K zenders moeten doorgeven of een app via Android beschikbaar moeten stellen.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Migow
Nou hier echt geen appel. Had samsung.. Maar nu een lg oled 2018....nooit meer iets anders. Doe maar androidapp en mij hoor je niet meer... Trouwens heb nu een iptv kastje welke upscaled naar 4096 dus 4k...wowww waanzinnig strak beeld... Dus het kan allemaal wel GrinGrin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Herinner mij voor series', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Series, laatste aflevering mist . . . Algemeen : 1 20 sep 2023
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV voor webtv functie TV's met ingebouwde Tuners : 1 29 sep 2021
Advertentie