obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Slechte ontvangst radio 4
Korteweg
Ik heb sinds kort last van slechte ontvangst van radio 4 via de coax-kabel (frequentie 94.9). Als ik de radio aanzet, wordt het signaal steeds kort onderbroken en hoor je de muziek stotterend. Bij gesproken woord is de situatie nog erger: je kunt dan echt niet meer volgen waarover het gaat. Het is soms erger, soms minder erg.
 
Sokje
Ik zou me er niet te druk om maken. Ik verwacht dat dit jaar nog net zoals bij Delta, analoge radio wordt uitgeschakeld op de kabel.
 
Bordewolf
Radio kan je ook via je televisieontvangst (digitaal) ontvangen. Het analoge signaal is dus helemaal niet meer noodzakelijk
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
jj1987
Lijkt me een probleem in de aanvoer stream. Even caiway contacten. Ze lossen dit dan meestal snel op. Dat analoge fm waarschijnlijk stopt is erg jammer. De geluidskwaliteit is naar mijn mening beter en ook het gemak ervan. Tunertje aan en hop geluid. Digitale radio via dvbc is naar mijn mening onhandig en kwalitatief minder. Onhandig om je tv aan te moeten zetten om radio te luisteren. Je kan natuurlijk een losse decoder gebruiken maar ook dat vind ik een flut oplossing. Om nog maar te zwijgen over de vele dure apparatuur die mensen nog in gebruik hebben. Het geluid van een goede technics of Marantz tuner bijv is naar mijn mening nog altijd beter dan een humax decodertje. Ook is de stream die gebruikt wordt in het lokale kopstation vaak van een hogere bitrate dan dat van een digitaal signaaltje. Dat het niet noodzakelijk is, is een feit. Maar vooralsnog bied caiway het aan en zit het nog in het dienstenpakket wat je afneemt. Je mag dan ook verwachten dat je gewoon ontvangt waarvoor je betaald. Snap dat ze “ruimte” op de kabel tekort komen. Maar dat beetje winst wat ze behalen als ze de analoge fm eraf knallen is ook nihil...
 
Jaco Hage
De meeste providers starten al met het analoge signaal verwijderen van de kabel. Het digitale signaal bevat veel minder ruisvloer dan door een analoge tuner.

Hou er rekening mee dat bepaalde zendapparatuur het analoge geluid steeds meer beinvloeden.

Tuurlijk het je een deel gelijk van het gemak van een analoge tuner en in de verbeelding het beter klinkt maar met de limiter-apparatuur die de studio's tegenwoordig gebruiken is de quality-boost een beetje verdwenen.

Maar als ik moet kiezen hoor ik het wel liever via een analoge tuner dan die bagger DAB+ oplossing.

Ontopic: Is er toevallig niet een wifi punt of dect punt wat invloed heeft op je bekabeling?
Ik ken namelijk wel wat issues van bloppend geluid wat veroorzaakt werd door een wifi punt in de buurt.
Of kun je eens op een ander punt in je huis testen of het daar ook is? Kan ook nog aan je tuner/kabel zelf liggen of een aardlus!?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte ontvangst radio 4', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Suggesties hoe om te gaan met slechte kwaliteit Storing : 5 30 sep 2019
Advertentie