obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Hoe sluit ik het beste een Switch aan
Plaisier
Ik wil mijn wifi router verplaatsen om een beter bereik te behalen, (Eminent EM4585)
Alles zit nu te dicht op elkaar ( telefoon, router, modem, en alle bijbehorende adapters, en vlak bij een radiator, en geeft hierdoor een slecht bereik.
Nu zit het zo aangesloten:
glasvezelmodem, kabel naar de router, en van hieruit kabels naar mijn PC, TV, Enz. Enz.
Moet ik nu van de glasmodem een kabel naar mijn router ( 5 meter verderop) en dan een kabel terug naar de Switch, en van hieruit alle andere apparaten aansluiten?

Of kan ik ook van de glasmodem naar de switch, en dan een enkele kabel(5 meter) aar mijn wifi router , en alle andere apparaten direct van af de Switch.
 
Plaisier
Bedankt voor de info, hier had ik niet direct aan gedacht.
Dat is dus een kabeltje extra trekken.
 
Bakstenen
@ Jaco, als je glastv heb trek je toch een aprte kabel vanaf het glasvezelmodem naar je TV of ging het hier alleen om internet?
 
Plaisier
ja glasvezel 500 heb ik, en van de glas modem gaat al direct een kabel naar de TV
Het probleem is dat er veel wifi signalen in de buurt zitten, en die van mijn buren zijn soms sterker dan die van mij zelf.
Ook is het bereik in huis, en in de tuin slecht, en dat hoop ik te verbeteren door mijn wifi router midden in huis te plaatsen.
daar heb ik ook geen storende factoren zoals elektrische apparatuur en dergelijke.
 
mart148
Hallo, Plaisier,

Ik krijg het gevoel dat je wifi netwerk gestoord wordt door een ander wifi netwerk op hetzelfde kanaal.
Mocht je beschikking hebben over een smartphone met android, probeer dan eens wifi analyzer uit om te kijken of je dat zo is. Misschien kun je dan het kanaal van je wifi router veranderen. Hier een link naar een interessant artikel op how-to-geek (engels).

http://www.howtogeek.com/197268/how-to-find-the-best-wi-fi-channel-for-your-router-on-any-operating-system/

Veel wifi routers/access points staan af-fabriek op hetzelfde kanaal, en dat zit elkaar in de weg. Een "vrij" kanaal doet soms wonderen.

Succces!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe sluit ik het beste een Switch aan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen switch mogelijk vanwege interactieve TV ? Eigen netwerk : 6 05 dec 2020
Iptv via switch (vlan) mac-adressen Storing : 6 19 jun 2020
Één utp kabel met switch voor tv en internet Eigen netwerk : 3 14 apr 2020
TV ontvanger achter een switch plaatsen is dat mogelijk? CaiWay/Delta Glasvezel modem : 21 31 mei 2019
Volgens de consumentenbond is KPN de beste aanbieder voor alles in één. Algemeen : 4 24 okt 2018
Advertentie