obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Geen switch mogelijk vanwege interactieve TV ?
Hanswijs
Hoi allemaal,

Krijg binnenkort glasvezel van Delta en ben nu e.e.a. aan het voorbereiden om alles goed aan te kunnen sluiten.

Voor 3 TV's op de bovenverdieping wilde ik één kabel naar boven trekken vanaf het modem en boven een switch zetten. Vanuit daar dan 3x naar betreffende kamer voor interactieve TV.

Nu heb ik daarstraks met Delta gechat over een bepaalde switch of die compatibel was en kreeg toen het antwoord dat een switch überhaupt mogelijk niet zal werken. Delta ondersteunt het sowieso niet ???

Volgens de man zou ik uitsluitend met powerline adapters kunnen werken.
Dit is voor mij niet wenselijk. Die dingen vreten sowieso ook veel stroom.

Is er iemand bekend met Delta en netwerkswitch voor interactieve TV?

Ik hoor het graag, thanks alvast.
 
Jaco Hage
Je kunt er gewoon een switch tussen plaatsen. Let op dat je een ''unmanaged'' switch neemt met IGMP snooping om het niet te lastig te maken.

Hanswijs schreef:

Hoi allemaal,

Krijg binnenkort glasvezel van Delta en ben nu e.e.a. aan het voorbereiden om alles goed aan te kunnen sluiten.

Voor 3 TV's op de bovenverdieping wilde ik één kabel naar boven trekken vanaf het modem en boven een switch zetten. Vanuit daar dan 3x naar betreffende kamer voor interactieve TV.

Nu heb ik daarstraks met Delta gechat over een bepaalde switch of die compatibel was en kreeg toen het antwoord dat een switch überhaupt mogelijk niet zal werken. Delta ondersteunt het sowieso niet ???

Volgens de man zou ik uitsluitend met powerline adapters kunnen werken.
Dit is voor mij niet wenselijk. Die dingen vreten sowieso ook veel stroom.

Is er iemand bekend met Delta en netwerkswitch voor interactieve TV?

Ik hoor het graag, thanks alvast.
 
Hanswijs
Ok, dank je wel.
 
Rvveldh
Hoi Hans,

Het klopt dat Caiway / Delta zegt dat het mogelijk niet werkt. Zeiden ze tegen mij ook een paar jaar geleden maar kreeg het toen ook gewoon werkend. Ze willen het liefst dat je alles direct aansluit op de glasvezel modem omdat dan de minste storingen hebt.
Je moet wel kiezen voor een switch met vlan. Dan kan je binnen je eigen netwerk weer een apart netwerk creëren voor je tv signaal.
Ik weet niet of er in de afgelopen jaren wijzigingen zijn geweest in het netwerk want ik maak er nu geen gebruik meer van.
In de bijlage een voorbeeld welke ik toen van internet heb gehaald om het geheel aan te sluiten. Heb ook eventueel nog de instellingen voor je.
Mogelijk weten andere gebruikers of dit nog werkt?

Succes.
Rvveldh voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Rvveldh op 03 december 2020, 13:34
 
Bordewolf
Caiway heeft bepaalde instellingen terug gezet. Als het goed is werkt het weer op iedere internetverbinding

Met de instellingen moet je zowel de router als de managed switch IMGP snooping aan zetten.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Hanswijs
Ok, thanks
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen switch mogelijk vanwege interactieve TV ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Delta interactieve TV Interactieve TV, Pay Per Event : 1 22 jan 2023
Advertentie