obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Caiway gaat signaal France 2 downgraden (HD->SD)
Ex-Ziggo
De HD-switch in Frankrijk die binnenkort plaats heeft leidt tot enige bezorgdheid bij kijkers op Belgische en Nederlandse netwerken. De zender kondigt in beeld een uitzendstop aan.

Vooral in Belgiƫ leidde de melding in beeld dat France 2 uit de lucht gaat tot veel bezorgde reacties bij Proximus klanten. Ook in Nederland moeten de providers Caiway en Delta binnenkort het signaal van de Franse zender, die in Zeeland in het digitaal basispakket zit en bij Caiway (uitgezonderd Twente) in een digitaal pluspakket, downgraden van HD naar SD. Daarvoor bestaat speciale apparatuur die weinig nadelige effecten op de beeldkwaliteit heeft. Telenet heeft in februari op haar kabelnetten het signaal van France 2 zelf al vervangen door de HD-variant. Dat is ook het geval bij TV Vlaanderen die het HD-signaal direct van de Franse provider Canalsat betrekt. Veel buitenlandse zenders, waaronder Duitse en Britse, worden door de kabelbedrijven van de satelliet gehaald, maar de meeste Franse zenders zenden daar straks uitsluitend nog in HD-kwaliteit op uit.

Bron: TotaalTV
Handtekening
Bij Ziggo was alles beter, na fusie UPC gaat het hard achteruit. Sad
CaiWay toch zo gek nog niet, maar het moet beter! Boxing
 
Bordewolf

Quote

Ex-Ziggo schreef:

De HD-switch in Frankrijk die binnenkort plaats heeft leidt tot enige bezorgdheid bij kijkers op Belgische en Nederlandse netwerken. De zender kondigt in beeld een uitzendstop aan.

Vooral in Belgiƫ leidde de melding in beeld dat France 2 uit de lucht gaat tot veel bezorgde reacties bij Proximus klanten. Ook in Nederland moeten de providers Caiway en Delta binnenkort het signaal van de Franse zender, die in Zeeland in het digitaal basispakket zit en bij Caiway (uitgezonderd Twente) in een digitaal pluspakket, downgraden van HD naar SD. Daarvoor bestaat speciale apparatuur die weinig nadelige effecten op de beeldkwaliteit heeft. Telenet heeft in februari op haar kabelnetten het signaal van France 2 zelf al vervangen door de HD-variant. Dat is ook het geval bij TV Vlaanderen die het HD-signaal direct van de Franse provider Canalsat betrekt. Veel buitenlandse zenders, waaronder Duitse en Britse, worden door de kabelbedrijven van de satelliet gehaald, maar de meeste Franse zenders zenden daar straks uitsluitend nog in HD-kwaliteit op uit.

Bron: TotaalTV


Deze hoeft wat mij betreft ook niet in HD, hoewel ik er zelf voorstander van ben om alles wat in HD wordt geleverd ook HD te laten.
 
Adios
De reden om te downgraden is er volgens mij niet. De SD versie stopt op de satelliet, dus zien de klanten in beeld verschijnen dat uitzending op deze transponder stopt. Maar niets weerhoudt volgens mij een aanbieder ervan om mee te gaan met de Franse visie en SD als voorbij, achterhaald en antiek te beschouwen.

Gewoon doorgeven in HD lijkt mij de enige juiste keuze in 2016. Net zoals Fashion TV ook alleen nog maar in HD wordt doorgeven.
Gewijzigd door Adios op 15 maart 2016, 20:01
 
Bordewolf

Quote

H D R schreef:

De reden om te downgraden is er volgens mij niet. De SD versie stopt op de satelliet, dus zien de klanten in beeld verschijnen dat uitzending op deze transponder stopt. Maar niets weerhoudt volgens mij een aanbieder ervan om mee te gaan met de Franse visie en SD als voorbij, achterhaald en antiek te beschouwen.

Gewoon doorgeven in HD lijkt mij de enige juiste keuze in 2016. Net zoals Fashion TV ook alleen nog maar in HD wordt doorgeven.


Met name op Glasvezel kan ik me die downgrade niet voorstellen. Daar moet je sowieso HD leveren wat HD is. Maar ja bijvoorbeeld bij TV Oost doet Caiway dat al niet, in tegenstelling tot andere providers (o.a. Fiber)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway gaat signaal France 2 downgraden (HD->SD)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Advertentie