obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
dhcp werkt niet lekker
bulletspeed
Sinds ik DHCP heb ingesteld op m'n Linksys WRT54G v7 router komt er maar moeizaam een verbinding tot stand. Moet steeds op de router Relaese en Renew doen en dan pakt ie de verbinding wel weer op. Met PPPoe nooit last gehad. Weet iemand hier raad mee. Ik heb nog een Docsis modem (geloof ik) zo'n blauw grijze.

Ik gooi savonds laat altijd alles uit met zo'n stekkerdoos schakelaar en de andere dag heel de handel weer in een keer aan. Maar dit doe ik al 10 jaar lang elke dag zo en dat is altijd goedgegaan.

Wie weet raad?

grt,
 
essellanden

Quote

bulletspeed schreef:
Sinds ik DHCP heb ingesteld op m'n Linksys WRT54G v7 router komt er maar moeizaam een verbinding tot stand. Moet steeds op de router Relaese en Renew doen en dan pakt ie de verbinding wel weer op. Met PPPoe nooit last gehad. Weet iemand hier raad mee. Ik heb nog een Docsis modem (geloof ik) zo'n blauw grijze.


Ik heb dezelfde config, maar geen problemen. Heb je de meest recente versie firmware van Linksys geïnstalleerd? Ver.7.00.8
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/s...G/download

Misschien dat het uit- en aanzetten in combinatie met DHCP zorgt voor verbindingsproblemen. Ik weet niet hoe lang de lease is die je van CAIW krijgt, maar als dit vrij kort is (uren i.p.v. dagen) zou dat best wel eens de oorzaak kunnen zijn.
 
langsnuit
Ik heb dezelfde problemen gehad met een linksys WRT160N.
Het ziet ernaar uit dat het een DNS probleem is.
Volgens de nederlandse site van linksys zou ik de nieuwste firmware erin hebben zitten.
Echter bleek er op de amerikaanse site een veel nieuwere firmware te zijn waar inderdaad het DNS probleem was opgelost.
via:
http://homesupport.cisco.com/en-us/wireless/linksys/
heb ik de nieuwste firmware gedownload en vervolgens een update gedaan.
Probleem is verholpen.
Tip: Schakel eerst de engese taal in op de linksys voordat je de firmware update.
In de amerikaanse firmware zit namelijk niet de nederlandse vertaling.
mMocht je dit toch vergeten: Ga dan terug naar fabrieksinstellingen (spanning eraf, resetknop vasthouden, spanning erop en de reetknop een 30 seconde vasthouden)
Gewijzigd door langsnuit op 02 augustus 2010, 13:26
 
essellanden
Voor de WRT54G is er geen firmware op de US site. Deze hebben een andere hardwareversie. (6 of 8, maar geen 7)
Vandaar de link naar de Nederlandse site.
 
langsnuit
Misschien heb je hier wat aan.
Ook hieruit blijkt dat de WRT54G een DNS problem heeft:

http://tweakers.net/meuktracker/14619/linksys-wrt54g-7004.html

Je zou de helpdesk van linksys even via email kunnen benaderen
 
bulletspeed
Iedereen bedankt voor de reakties. Uiteindelijk het probleem ook met de nieuwste firmware niet op kunnen lossen. Heb er nu een D-Link router aanhangen en die doet het wel gewoon goed.

Grt,
 
maanmist
Ik heb ook een WRT54G maar dan nog een 2 erachter, weet niet of dat wat uitmaakt, maar hier draait hij perfect.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dhcp werkt niet lekker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Waarom niet verbaasd Algemeen : 1 19 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie