obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Draadloze snelheid laag!!
jj1987
Misschien dat je dan ook kan toveren met de Asus van mijn ouders. Want het enige toveren wat ik ermee kan is huup huup huup barbatruuk in de kliko ermee:p Die hebben de N66U. (Had je daar al eens een bericht over gestuurd) Smile
Ding is zo instabiel als de pest. Alle kanalen geprobeerd. Alle instellingen al 15x nagelopen. De 2,4ghz is drama. Laat staan de 5 GHz. 14 meter verder door 1 dun wandje is het bereik zo goed als weg. In de tuin schakelt de iPhone over naar 4G. Bedraad alles volle snelheid. Nu een 5 jaar oude tplink in de woonkamer gezet als accesspoint.
Deze in het dressoir gezet. Met inssider gemeten qua sterkte en kanaalbezetting, maar haalt niets uit. Asus staat dan wel in de meterkast. Ik weet geen goede plaats maar dat gaat nu eenmaal niet anders. Aangezien daar ook 4 netwerkkabels uit de vloer komen die in de asus gaan. Kan er wel een switch tussen hangen, maar om nou de asus in de woonkamer te zetten en 2x 10 meter netwerkkabel te trekken naar de meterkast vind ik gekkenwerk. Dit moet dan omdat je er natuurlijk 1 van de genexis in de Wan poort stopt en 1 lan terug naar de switch in de meterkast. Buiten dat is een router ook niet echt een fraai gezicht in de woonkamer. De oude tplink van 3 tientjes deed t daar als een trein.
Denk t net zo is als met auto's.
De een zweert bij een Audi en de ander bij een Renault. En als je t mij vraagt vind ik het prijsverschil van een tplink of een asus erg groot. En denk dat een gemiddelde consument met een 100mbit lijntje dik tevreden is met een routertje van 6 tientjes en een snelheid draadloos van 40 a 50mb voor een beetje Facebook en appen op je telefoon. Maargoed das mijn opinie.

Quote

Jaco Hage schreef:

Daar heb ik geen last van. Ik kan enorm toveren met een Asus router. Ik weet exact wat er goed en fout gaat, Ze zal de kaas gegeten moeten hebben om te weten ghoe je alles laat communiceren. Dat is niet klak klak.

als ik een router installeer weet ik precies wat er in het product of in het netwerk inferieur is. Dat komt er bij mijn klant en mij niet in.

Of de AC68 geschikt is voor Fred58 zijn woning daar heb je een punt.

Laat je maar eens vertellen wat de eigenschappen en eisen zijn van product door een andere winkel. De helft weet niet wat een goed en passende product doet en kan doen, sterker nog ik geef hier een tip.

Als je zaken zeker wilt weten of dit de geschikte router of de issue van de wifi oplost kan ik niet natte vinger beoordelen of dit zo is.

Dan moet men mij maar bellen of mailen.... Op locatie kan je veel beter oordelen en beoordelen wat de beste integratie is.

Zie dat maar als een uitdaging of dat nodig is dat je met het beste het beste resultaat wilt behalen. Wink

Gewijzigd door jj1987 op 06 mei 2015, 06:56
 
Adios
Ik heb een extra accespoint geplaatst om draadloos bereik boven te hebben voor onze telefoons en tablet.

Als ik het zo hoor dus weggegooid geld en had ik beter Jaco even laten toveren Smile

Ik had soms wel bereik en dan weer niet, dus ging de telefoon thuis over op 4G.

Nu met het accespoint altijd verbinding, maar het is wel een dure oplossing geweest vind ik.

Ik geloof in Jaco kwaliteiten, maar hij heet nog steeds geen Merlijn Smile
 
HiaWay
Goedemorgen Smile

Dan doe ik ook nog even een duit in het draadloze routerzakje.

Ik gebruik hier een ASUS RT-AC66U op een G75 abo.

Bedraad prima, 75Mbps up & down.

WiFi upload geen probleem, ook tegen de 75 Mbps aan. Maar download slechts 10 Mbps, maakt niet uit waar ik me bevind met de tablet, in de buurt van de router of wat verder weg.

Upload als een sneltrein maar download als stoffel de schildpad.

Dit getest op zowel 2,4G en 5G WiFi met Samsung tablet.

Met de telefoon op WiFi wel sneller, zo rond de 40 Mbps, maar is niet zo boeiend.

Iemand enig idee waarom het op een tablet wel een snelle upload is maar download zo traag?
 
Highway
Check ook in de ASUS of je bij ai protection iets aan hebt staan. Zet het eens uit om te testen.
Handtekening
Wink
 
HiaWay

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Dat komt omdat je ook zou kunnen kijken welke grafische programma's op de achtergrond draaien. Dit heeft ook enig invloed op de prestaties.

Ook zijn er telefoons/PC's die een ECO stand hebben/of gebruiken. Door een ECO stand wordt alleen prio gegeven aan de programma's die de meeste activiteit vragen. Een ECO stand kan er ook zomaar voor zorgen dat de down of upload niet goed wordt weergeven.

Misschien dat ''men'' mij ziet als promotor van een bepaald merk maar dat is niets anders dan dat ik mensen het beste product gun. Tot nu toe heb ik 0,001% problemen met dit merk. Waarom zou ik er dan omheen draaien. Smile


Ik had de apps die mogelijkwijs hier invloed op konden hebben al verwijderd, dus eigenlijk is de tablet nu standaard. Geen 'zware' apps draaien die de boosdoener kunnen zijn.
Spaarstand = uitgeschakeld.
De weergave van up/downspeed is correct, je ziet het ook aan de opbouw van een url. Gaat vrij traag.
Download is vele malen trager dan op telefoon of pc.

Ik zie jou niet als promotor van ASUS. Als je er goede ervaring mee heb mag dat gezegd worden toch?
Mag aannemen als je regelmatig met dit soort techniek bezig bent er ook verstand van heb.

Bedankt voor je input al heb ik er vooralsnog weinig aan maar had ook de oplossing kunnen zijn natuurlijk Wink
 
HiaWay

Quote

Highway schreef:

Check ook in de ASUS of je bij ai protection iets aan hebt staan. Zet het eens uit om te testen.


Ik heb de ASUS doorgespit maar 'AI Protection' nergens tegengekomen.
Kun je me op weg helpen waar dit te vinden is?
 
Highway
Ik dacht dat al die asus routers een zelfde soort interface hadden.
Hier de RT AC87U.
Vooral "real time monitoring" kan enorme vertragingen opleveren als alles eerst online gecheckt wordt.
Highway voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
Handtekening
Wink
 
HiaWay

Quote

Highway schreef:

Ik dacht dat al die asus routers een zelfde soort interface hadden.
Hier de RT AC87U.
Vooral "real time monitoring" kan enorme vertragingen opleveren als alles eerst online gecheckt wordt.


Deze 'AI Protection' staat er niet tussen bij mij, desalnietteplus bedankt voor je input Wink
HiaWay voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
HiaWay

Quote

Roberto schreef:

Quote

HiaWay schreef:


Dit getest op zowel 2,4G en 5G WiFi met Samsung tablet.



Wat voor type tablet heb je van Samsung???


Wifi testjes geven op mijn tablet ook vaak verschillende waardes. De ene keer 245/265 de andere keer 275/257Mbit bij een G250 abonnement. Klopt dus ook niet altijd.


Met de resultaten zoals bij jou zou ik dik tevreden zijn omdat het wireless is. Hoogfrequente signalen zijn grillig, de omgeving waar je zit met je tablet t.o.v. de plaats waar de wifi-router staat is nooit hetzelfde.

Samsung Galaxy Tab A.
 
HiaWay

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Kunnen ook nog heel wat storingsbronnen zijn op de 2.4GHz. Zoals Bluetooth/dect/magnetron of dat bv een Sonos speaker of draadloze printer energie slurpt.

Je kunt eens proberen om enkel de 20 of 40MHz bij de 2.4 Wi-Fi aan te passen. Enkel 1 van de 2 gebruiken.
Check ook de laatste firmware via de Asus website en niet via de router zelf.

Uiteindelijk kan de plaatsing van de router bepalend zijn, idem de instellingen of randapparatuur.

Maar als een router zakt ik de weergave van een lage of hogere speedtest daar maak ik mij zelden druk over.
Het gaat er in de grootste hoofdzaak om dat het stabiel en vlekkeloos werkt.
Daarnaast kan ik mij bijna niet voorstellen dat "je" weet welke processen er daadwerkelijk draaien op een PC/laptop/tablet. Het verwijderen van een App zegt nagenoeg niets want vaak zitten deze ver weggestopt nog ergens processen te verwerken.
Dat is net zoiets als Skype en Wordfreud en ander soort tooltjes als het "weer" die allerlei dingen op de achtergrond doen.

Zelfs bij een PC/laptop is dit soms wel eens een secuur uitzoekwerkje waarom het ene proces het andere verstoort.

Enfin,
Hoe dan ook. Als ik 100 verschillende tablets, telefoons en laptops ik naast elkaar leg geeft 1000% zeker geen enkel dezelfde speedtest snelheid aan.
Ook de browser waarin je dit doet is hierin bepalend. Idem de plug-ins.

Ik zou zeggen probeer nog even bovenstaande Wi-Fi aanpassing en ga lekker genieten. Voor je het weet help je meer omzeep als je niet alle kennis daarachter hebt. Wink


Ik gebruik alleen de 5 Ghz-band voor WiFi, omdat de 2,4 Ghz-band knap vol zit. Daar heb ik ervaring mee met channel hoppende buren.
De 5 Ghz-band is hier vrijwel leeg Smile Uiteraard heb ik deze testen ook uitgevoerd op de 2,4 Ghz-band met hetzelfde resultaat, dus uitgesloten dat het in de transceiver van de 5 Ghz zou zitten.

Ja, mee eens dat elk apparaat anders is. Aan de infrastructuur ( Glasverbinding incl. Asus router ) ligt het niet omdat op mijn mobiele telefoon ( ook Samsung ) de snelheid best oke is, rond de 40 Mbps. Wat ik prima vind.
Ik ga er dan ook verder niet teveel werk van maken. Zal nog eens wat testjes doen. De standaard instellingen van de router wijzig ik niet zolang ik niet weet wat ik doe. In het ergste geval hebben we de reset naar fabrieksinstellingen nog Smile

En zal nog even de softwareversie checken op de Asus website. Nu draait Firmware Version:3.0.0.4.380_3264
Bedankt voor je reactie Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze snelheid laag!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Advertentie