obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
n router download traag
bertbadkuip
Ik kom er niet meer uit, sinds ik glasvezel heb het oude 75 mbits pakket blijkt nu na een serieuze speedtest dat ik de snelheid niet kan halen. Heb hier de volgende configuratie Linksys E1200 modem bij de glasvezel modem hiervandaan vertrekt 1 cat 5 kabel naar de woonkamer waar in dressoir een switch staat hierop zit een vaste pc en nog een draad naar boven met daarop een linksys wrt54gc(had ik toch over), deze staat als ap ingesteld en deelt dus geen ip's uit. Hierop zit een vaste pc,beide vaste pc's met windows 7 en windows vista halen ruim de 75 mbits(meestal rondom 80 mbit).

Maar als ik met mijn netbook packard bell met een wireless n-kaart verbind laten we zeggen een meter of 3 van het modem haal ik op beide routers rondom 18 a 20 mbits dit lijkt me voor de E1200 veel te weinig. Ik heb dit nog een keer gedaan met mijn samsung s5 en dat maakt het nog vreemder,deze geeft op de E1200 wel degelijk een koppelingssnelheid van 144 mb terwijl de 54gc blijft steken op 54 mbps.Doe ik dan met de speedtest app een meting dan wil de E1200 niet snller dan 20 mbits gaan terwijl de upload wel rondom 40 mbits gaat. Iemand die het weet misschien.
Al gedaan,fabrieksinstellingen terug,kanaalbreedte op 20 mhz only,bij QoS wmm uitgechakeld en gemengde modus uitgezet, staat nu op alleen N.Kanalen wijzigen,geprobeerd kanaal 1 en 6 en 9 en 8 en 13, maar het maakt allemaal niks uit.
 
Domino
Waarom gebruik je geen geschikte kwaliteit apparatuur van deze tijd?
De Linksys / Cisco 1200 is het meest beruchte onstabiele apparaat en je WRT54 is al helemaal niet geschikt voor zoveel snelheid. Deze wifi technologie draait op 802.11b/g ( 54Mbps max gedeeld door 2 = max 27Mbps ) .

Je doet je aanhangende apparatuur tekort. Je mag niks meer gaan verwachten van deze configuratie. Wink
 
bertbadkuip
De wrt54gc is oud maar doet wat hij moet doen is ter ondersteuning wifi bereik op zolder. De E 1200 is toch niet helemaal een of ander b merk.Bedraad haalt hij echt dezelfde snelheid als rechtstreeks op het modem.Hij hangt er nu een jaar en is altijd stabiel geweest bedraad dan he.Het enige wat hij niet doet is zijn eigenschappen waarmaken zonder dat ik het onderste uit de kan wil.Mijn s5 haalt bij mijn broer op een hardstikke onstabiele ubee modem van Ziggo wel 60 mbits. Maar het een sluit het ander niet uit.Een Dacia is ook niet een heel goede auto maar de belofte dat hij 160 kan rijden wordt wel waargemaakt snap je.En dat de wrt54gc niet sneller gaat dat weet ik ook wel het gaat om de E 1200. De wrt54gc gebruik ik alleen als switch en als ik in mijn studio op zolder mijn netbook wil gebruiken ivm 2 betonnen vloeren is het bereik zwakjes alhier.
Gewijzigd door bertbadkuip op 19 oktober 2014, 00:17
 
Domino
Nee sorry snap ik niet.

Wat je nu hebt gebouwd is niet je-van-het en naar mijn inzien mag je niet klagen als het werkt op deze snelheid. Wi-Fi is van zoveel hardware / software factoren afhankelijk en 20Mbps is meer dan zat voor normaal internet verkeer als het stabiel is en blijft. Wat is overigens een speedtest tegenwoordig . Kijk eens naar je prompt wat die weergeeft.
laatst had ik ook een probleem met de snelheid en heb toen Adobe XL opnieuw samen met Google Chrome geinstalleerd en probleem opgelost.
Er zijn zat factoren te vinden zoals malware, virusprogrammas/ hardware/software etc etc die jouw probleem kunnen verklaren of je snelheid bepalen.
Je kunt dit wat mijn inzien helder krijgen als je je hardware op orde hebt en je computer zijn Wi-Fi RX en TX waarde test laat doen.

Bijna geen enkele consumenten router haalt klakkeloos bereik op zolder. Daar is een maximaal voor voor geschreven stralinswaarde. Een accespoint instellen voor bedraad en voor de Wi-Fi gaat vaak met 1~3 accespoints goed als ze goed zijn geconfigureerd. Extender op de eerste verdieping kan ook helpen ipv accespoints. Maar goed. Veelal de CE producten in de lage staffel prijzen aaschaf hebben in veelvoud verificatie problemen of drukken het signaal.

Ik zou niet verder gaan zoeken .
Gewijzigd door Domino op 19 oktober 2014, 00:39
 
bertbadkuip
Ik zal het simpel maken.

Waarom haalt mijn telefoon met een koppelingssnelheid van 144 mbits vlakbij het modem er wel 40 mbits upload uit en maar een schamele 20 mbits Down met de speedtest app. Op een conceptronic bij mijn achterburen bijvoorbeeld haal ik ook 40 mits.Is wel minder als op de ubee van mijn broer maar dat conceptronic ding kost de helft van mijn E1200.
Als je vindt dat 20 mbits genoeg is waarom zouden we dan nog een n router nemen?
Nogmaals voor het overige is alles stabiel en snel.Er zit ook nog een mediastreamer in het netwerk en een nas. Streamen via de E 1200 vanaf de nas is ook stabiel zelfs hd content gaat goed.
 
2fast4u
goede router cat6 kabel geen problemen..
 
Domino
Sja, dat werkt Smile
 
bertbadkuip
Inmiddels van ellende de router vervangen want hij begon nu ook al instabiel te worden. Bijna dagelijks wel een herstart ivm vastloop.
Er is nu een TP-Link de ac1200 dualband en doet wel wat hij moet doen.
bertbadkuip voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door bertbadkuip op 24 april 2015, 17:04
 
jj1987
TP-Link verkoopt prima spul. Heb er 2 Accesspoints van. Heb laatst een ASUS RT-N66u voor mijn ouders aangeschaft. Ben daar minder tevreden over. Slechte dekking van de 2.4 ghz en wordt erg warm. Ook vaak een hangende webinterface. En dat voor een toch naar mijn mening nog dure router.
 
Adios
Daar schrik ik toch wel van. Jaco Hage dweept namelijk met Asus.

Heb je ouders geen defect exemplaar?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'n router download traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Advertentie