Heb mijn NAS gekoppeld aan een DDNS account. Als ik via de NAS (Synology 413j) een test laat doen, lijkt die goed te werken, echter, wanneer ik van buiten af probeer de NAS te bereiken via het zelfde DDNS gaat dat niet lukken.
Heb al geprobeerd om de router (Sitecom NX300 meen ik, maar zie mijn info) te laten 'vinden' door de NAS maar die komt daar niet in voor, dus handmatig de poorten door laten verwijzen op de router. Lokale ip 192.168.1.1 port 80 naar publieke poort 80). Ook dat helpt niet. BLokkeert Caiway deze mogelijkheden soms?
Dit ligt niet aan Caiway.
Synology heeft dit weekend dns problemen gehad waardoor je NAS niet meer te benaderen is via een synology dns. Je kunt je NAS nog wel bereiken door je IP adres te gebruiken ipv de dns naam. Vervolgens moet je even onder configuratiescherm > Externe toegang op het tabblad DNS klikken op Nu bijwerken.
Binnen een paar uur zou je NAS weer bereikbaar moeten zijn met je dns naam.
Een herstart kan ook helpen.
Als ik het goed heb werkt de NAS beheerinterface standaard met poort 5000, wil je eens die poort openzetten in je router en vervolgens je NAS van buitenaf benaderen met <ip adres>:5000
Caiway blokkeert deze mogelijkheid in ieder geval niet dus het moet ergens in je router/NAS configuratie zitten.
En uiteindelijk was de oplossing weer heel simpel.
Op de een of andere manier was UPNP op de router uitgeschakeld. Nadat ik deze weer had ingeschakeld werkte alles weer als een trein. De Synology tool herkende direct weer de router en heeft alles goed ingesteld.
Gewijzigd door Edwin Kort op 18 juni 2014, 10:53