obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Entone 515 geen beeld meer (fijn op zondag)
Appelmoes
Entone 515 hier in gebruik. Deze is medio september vervangen door een nieuwe Entone 515, aangezien de andere continu (om de 5 á 10 minuten compleet vast liep). Uiteraard ging hier de nodige communicatie vooraf met Caiway.

Hedenochtend; mijn vriendin wil van kanaal zappen. Werkt niet meer. Dus ik doe de Entone 515 aan en uit. Blauwe lampje knippert een tijdje, vervolgens lampje continu aan (incl. tijd op display) maar helemaal geen beeld meer.

Inmiddels diverse dingen geprobeerd. Stroom eraf van de Entone 515, stroom eraf van de glasvezelmoden. Helaas; niks werkt.

Als de stroom eraf is geweest op de Entone 515, dan krijg ik nog wel "entone connecting the home"-melding / logo in beeld en daarna blijft het beeld op zwart.

Instellingen A/V-receiver en TV zijn goed en / of niet aangepast.

Iemand een idee? Of wordt dit een TV-loze zondag voor ons....?

(heb nu de stroom er nog langer afgelaten en ga hem zo weer eens aansluiten)

//update #1

Nou heb de stroom er weer op aangesloten. Vervolgens krijg ik "entone connecting the home" melding / logo (op dit moment geeft de A/V-receiver ook aan dat er een HDMI connectie is), vervolgens gaat het lampje even knipperen, dan stabiel + tijd op het display, maar dan zwart beeld. Op het moment dat het beeld zwart is, geeft de A/V-receiver ook geen HDMI connectie meer aan....?!

//update #2

Ondertussen een andere televisie gepakt, deze verbonden met de Entone 515 via SCART. En hetzelfde resultaat. Krijg wel "entone connecting the home" melding / logo, vervolgens zwart beeld.

Volgens mij is die Entone gewoon naar de k.....! Erg fijn op een zondag.

Voordat ik overstapte naar glasvezel gebruikte ik Coax + Humax. Afgezien dat de Humax warm werd en eens in de zoveel tijd vastliep (gewoon stroom eraf en weer aan) werkte deze gedurende 5 jaar zonder verdere problemen. Beter dan die Caiway / Entone troep. Want nu gaat dit ondertussen Entone #3 voor ons worden naar alle waarschijnlijkheid, of iemand moet nog een idee hebben?

//update #3

Die multiscreen app voor je iPad werkt wel, heb daarop gewoon beeld...
Iemand nog een idee, voordat ik die Entone tegen de muur aan gooi? Want dit is op zijn zachtst gezegd behoorlijk irritant op zondag.
Gewijzigd door Appelmoes op 05 januari 2014, 13:16
 
Adios
Tv loze zondag?

Je hebt de coaxkabel toch?
 
Appelmoes
Coax ligt alleen boven in de slaapkamer. Beneden niet meer, aangezien de Coax kabel te dik was om naast de extra getrokken UTP kabel te blijven. Dat ging met geen mogelijkheid.

Secundair; heb ik die Humax niet meer, dus ook al had ik Coax nog in de woonkamer gehad, dan had ik nog geen TV kunnen kijken beneden.

En daar gaat het niet om; het gaat erom dat je ergens flink voor betaald en het weer eens niet werkt. Want het ligt gewoon aan de troep Entone 515. Dus dat wordt weer een nieuwe (nummer 3 inmiddels).
Misschien is het verstandig als Caiway eens ging kijken naar een A-merk digitale ontvanger in plaats van deze goedkope Chinese rommel.
Gewijzigd door Appelmoes op 05 januari 2014, 13:22
 
Appelmoes
Is er geen harde manier van resetten, behalve stroomstekker er een poosje uitlaten?

Want ook al haal ik de stroom eraf een aantal minuten (dus stekker eruit). En ik hem vervolgens weer aanzet, dan (heb ik het idee) onthoud die de instellingen. Waarom ik dat denk? Is dat de tijd gedimt wordt (zoals ik dat ingesteld had).

Dus misschien zou een reset eventueel werken? Als dit überhaupt mogelijk is bij een Entone 515....
 
Adios
Troep? Volgens Caiway is de Entone een premium produkt.
Je moet tenslotte tien euro per maand extra per maand daarvoor betalen
 
Appelmoes
Caiway zegt zoveel... En premium zou ik dit echt niet noemen. Ja Premium troep misschien.

Dit is mijn 2e Entone 515 die al problemen vertoond. Misschien eens een paar harde klappen op dat ding geven. Misschien is dat wel een oplossing voor zo'n "premium" product...
 
Adios
Maar je hebt eindelijk wel meer HD zenders Smile
Wanneer komen ze bij jullie op de coaxkabel eigenlijk?
 
Appelmoes
Nooit. Niet in Rhoon / Portland.
Anders had ik ook nevernooit niet voor glasvezel gekozen, want ik wist van te voren al dat het weer huilen zou worden met Caiway.
 
Appelmoes
Ja geprobeerd, hetzelfde probleem. Maakt niks uit. Enige keer dat die iets doet (behalve het knipperen van de blauwe led) is wanneer de stroom er afgaat.
Alleen dan krijg ik het logo / tekst "entone connecting the home" ofzoiets. Daarna zwart (A/V-receiver geeft ook aan dat geen HDMI connectie meer is op dat moment, daarom ook SCART geprobeerd met een andere TV).

Aan de kabel ligt het niet, want;

1. de kabel heeft nog nooit eerder problemen vertoond
2. de kabel heb ik zelf getrokken en is Cat 7
3. de kabel is door mij getest met apparatuur om UTP kabels te testen

Dus aan de kabel ligt het niet.

Het ligt gewoon aan rot Entone. Op Tweakers wordt melding gemaakt dat andere dezelfde problemen hebben gehad of hebben ondervonden m.b.t. zwart beeld.

Wordt dus tijd voor Entone nummer 3! Begin er wel simpel van te worden Caiway!!
 
Adios
Is er al een monteur bij je thuis komen kijken naar de Caiway Entone 515?

Misschien krijgt hij het lek boven en jouw ergernis weg?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Entone 515 geen beeld meer (fijn op zondag)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Advertentie