obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
Ervaringen met storing/blokvorming bepaalde HD zenders
Joppe68
Beste forummers,

Sinds een paar maanden kijk ik HD TV, rechtstreeks via de ingebouwde DVB-C tuner van mijn door Caiway CI+ gecertificeerde, NIEUWE Samsung TV, de 40LE750U1P.

Sinds die paar maanden heb ik om de havenklap diverse storingen op sommige HD zenders. Vaak de RTL-en, Net5 en de 2 Belgische zenders. De storingen duren soms maar even maar komen elk uur wel een paar keer voor.

- blokvorming in het beeld. soms i.c.m. stilstaand beeld en blijven hangen van het geluid
- niet synchroon lopen van beeld en geluid (vooral de Belgische zenders) op sommige zenders of bij sommige programma's

TV heeft alle nieuwste upgrades. Caiway heeft op afstand het (retour)signaal getest en dit is goed. Drieweg splitter is van de Caiway. Goede bekabeling. Signaalsterkte tijdens optreden van de storing = 100%. Wat kan dit dan nog zijn?

Langzamerhand begin ik te twijfelen of het niet ligt aan de doorgifte door Caiway. Caiway verdedigt zich door te zeggen dat er de laatste tijd wel vaker van dit soort meldingen zijn, maar dat zij ook afhankelijk zijn van aanvoer van signalen door derden.

Wat kunnen wij hier met zijn allen aan doen? Caiway lijkt een beetje teveel bezig te zijn met kwantiteit ipv kwaliteit en groeit uit zijn jasje. Ze maken een hoop reclame met het grootste aantal HD zenders in het basispakket. Ik betaal een hoop geld voor HD TV met kinderziekten, zo lijkt het. Moet ik dit accepteren of zijn er meer forummers die zich herkennen in mijn verhaal en zich storen aan deze HD storingen?

Eigenlijk zou je korting moeten eisen op je abonnement, zolang Caiway nog geen storingsvrije HD TV kan garanderen......

J.
Gewijzigd door Joppe68 op 21 mei 2010, 20:47
 
maanmist
Ik vindt de beeldkwaliteit ook niet bepaald overweldigend hier in 2675.
Maar ik vindt het juist bij de niet HD-zenders.
 
Spidey
Heb regelmatig last van blokvorming en pop_up fout E48.
Dit is volgens mij na het omzetten van het analoog naar digitaal.

Alles gecontroleerd en geen fouten van de aansluitingen.

Vaak is deze storing op de kanalen die hoger zitten van Ned1,2,3

Bij de helpdesk hebben ze geen info voor deze storingen. (Kijken deze niet naar de TV)??

Heeft iemand een goede tip!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaringen met storing/blokvorming bepaalde HD zenders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
2 zenders naar HD op Interactief Nieuws van CaiWay/Delta : 30 22 apr 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Advertentie