obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Tv gaat niet automatisch naar HDMI kanaal bij aanzetten Entone
jeffreydb
Beste,

Na het aansluiten van het glasvezel pakket, heb ik eigenlijk vanaf het begin een probleempje met de mijn Sony tv (model: 52EX700) en de Entone.
Wanneer ik namelijk via de AB van de Entone mijn tv aanzet, en ik zet ook de Entone aan, zou ik verwachten dat de tv automatisch naar het HDMI kanaal switcht van de Entone.
Dit is echter niet het geval. De tv gaat aan (naar de normale digitale zenders van het COAX signaal) en vervolgens moet ik de tv op het juiste HMDI kanaal zertten (ook via de Entone AB, knopje rechtsonder).
Ik heb inmiddels alle instellingen van de tv geprobeerd, maar tevergeefs.
Op de Entone heb ik helaas helemaal geen instellingen gevonden welke dit probleem eventueel kunnen verhelpen.

Het lijkt erop alsof de Sony tv en de Entone niet helemaal lekker samenwerken.
Volgens mij zou HDMI dit via de feature CEC gewoon moeten ondersteunen.
(Ik heb namelijk bij iemand anders met een Sony tv gezien, dat bij het aanzetten van een KPN interactieve ontvangen, de tv automatisch naar het juiste HMDI kanaal switcht.)

Is er iemand die hetzelfde probleem ervaart? Of is er misschien iemand die een idee heeft hoe dit opgelost kan worden?

Bvd,
Jeffrey
 
doghouse
zelfde probleem Panasonic
 
jeffreydb
Hoi doghouse,

Heb jij dit op je Panasonic ook op kunnen lossen?
Zo ja, wat heb je precies aangepast?
 
jj1987
Hoi Jeffrey,
Wat je gezien hebt van kpn is waarschijnlijk een decoder die verbonden is met een scart kabel.
Dan springt de tv automatisch op de externe ingang en kun je kijken.
Met HDMI is dit meestal niet zo.
Dat CEC werkt meestal maar half.
Ik heb een pioneer blu-ray ook met cec en de ene functie werkt wel en de andere niet. Het irritante vind ik als ik dan de blu-ray uitzet en daarna gewoon tv wil kijken springt de tv ook uit, die ik vervolgens dan weer aanzet. Ik heb dat cec uit gezet.
Zelf heb ik in huis meerdere tv's zowel op coaxkabel als satteliet. Allen met een losse decoder.
Moet hier ook altijd handmatig op HDMI drukken.
 
jeffreydb
Hoi jj987,

De KPN decoder is helaas wel degelijk verbonden via HDMI. Ik heb het namelijk zelf aangesloten Wink.

Ik heb de issue met de Entone echter wat verder onderzocht en ik denk dat ik het probleem heb gevonden.
Wanneer ik via de AB van de Entone de tv uitzet, verspringt de tv, net voor het uitgaan, naar kanaal 1 van van COAX. Hierdoor staat de tv bij aanzetten niet meer op het HDMI kanaal van de Entone. Wanneer ik de tv uitzet met de AB van de tv zelf, heb ik dit probleem niet! Dan blijft gewoon het HDMI kanaal intact.

Het probleem zit dus in de AB van de Entone.
Ik heb hier helaas (nog) geen oplossing voor kunnen vinden.
Maar ik denk dat ik het moet zoeken in de richting van een andere AB, zoals een Logitech Harmony o.i.d.
 
jeffreydb
OPTIMIZER.CO,

Ik heb de door jou opgegeven codes niet allemaal geprobeerd.
Heb eigenlijk bij de installatie 1 of 2 codes geprobeerd en toen de AB werkte, niet verder meer gekeken.
Ik zal dus als ik thuis ben alle codes eens proberen.

Over het gebruik van een home cinema: als ik het goed begrijp, bedoel je dat ik de HMDI kabel vanuit de Entone in de home cinema set moet aansluiten. Vervolgens vanaf de home cinema een HDMI kabel naar de tv? Momenteel heb ik al wel een HDMI kabel van de me home cinema naar me tv. Echter zit de HDMI kabel van de Entone ook in m'n tv. Ik zal ook eens kijken of ik deze kabel van de Entone in mijn home cinema kan prikken (zover ik weet heb ik alleen geen HDMI IN poort, maar ik zal dit nog even nagaan).

In ieder geval bedankt voor de tips.
 
jeffreydb
Ik heb zojuist alle Sony codes geprobeerd. Helaas bij alle werkende codes hetzelfde probleem dat de tv naar kanaal 1 verspringt, voordat deze in standby gaat.

Verder heb ik ook geen HDMI IN op me home cinema, dus dat gaat ook niet werken.

Zal van de week Caiway wel even bellen om te vragen of zij nog ideeën hebben, of een andere (universele) AB.
 
Bakstenen
Ik heb een samsung zelfde probleem ,nu zet ik gewoon de TV aan en uit met de ab van de TV en de rest met die van de Entone,shit happens.

Moet trouwens af en toe de Entone resetten ,ik zet de TV op standby of uit en ook de Entone op standby als ik dan na b.v een paar uur de TV weer aanzet heb ik een blauwig beeld en geen geluid ,dan moet ik de stroom eraf halen en begint de Entone weer opnieuw.
 
Adios
Dan werkt de Entone nog lang niet zo goed als een ingebouwde tuner in een televisie als ik dit zo allemaal lees.

Onbebrijpelijk dat Caiway in dit stadium de coaxkabel gaat afbouwen.
 
Bakstenen
begrijp even niet wat een coax kabel met een Entone te maken heeft,kan ook zijn dat er met de software iets mis is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tv gaat niet automatisch naar HDMI kanaal bij aanzetten Entone', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Advertentie