obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Signaal-kwaliteit bij Humax 5050C
maanmist
Hoi, heb sinds een paar maandjes zo`n Humax 5050C.
Als ik bij de optie sterkte kwaliteit kijk zie ik dat het signaal rond de 45% aangeeft. Kwaliteit is wel 100%. Is dat ongeveer de standaard of zit aan de lage kant met mijn signaal?
Op de site van Humax wordt aangegeven dat het apparaat op 20 % al goed functioneert maar die site is denk ik niet helemaal onafhankelijk.
Ik hoor het graag. Groetjes, Marcel.
Gewijzigd door maanmist op 15 mei 2010, 12:33
 
magicwizz

Quote

maanmist schreef:
Hoi, heb sinds een paar maandjes zo`n Humax 5050C.
Als ik bij de optie sterkte kwaliteit kijk zie ik dat het signaal rond de 45% aangeeft. Kwaliteit is wel 100%. Is dat ongeveer de standaard of zit aan de lage kant met mijn signaal?
Op de site van Humax wordt aangegeven dat het apparaat op 20 % al goed functioneert maar die site is denk ik niet helemaal onafhankelijk.
Ik hoor het graag. Groetjes, Marcel.



Het signaal van 45% is goed.. De kwaliteit is vooral van belang die moet altijd 100% zijn.
Heb je problemen dan met het signaal of kwaliteit van het beeld?
 
maanmist
Hoi Magicwizz, bedankt voor je reactie.
Kwaliteit geeft 100 % aan dus dat is goed. Dacht dat het signaal van 45 % laag was maar via de nieuwsgroep van Caiway rtv had ik begrepen dat het helemaal zo slecht niet is.
Ik vindt het beeld bij sommige niet HD-zenders wat vlekkerig en dan vooral de hogere zenders die boven kanaal 100 zitten.
Zit nu meer te denken dat het toch aan de tv zelf zou liggen.
Deze Philips 32pfl7862d/10 is ook niet echt slecht verder maar zit te denken om toch maar aan de LED te gaan..
 
maanmist
Signaal is met het Pinksterweekend wel erg laag, rond de 36 %, wat natuurlijk zijn weerslag heeft op de beeldkwaliteit.
Nog meer mensen die het beeld niet zo heel goed vinden op het moment?
 
magicwizz

Quote

maanmist schreef:
Signaal is met het Pinksterweekend wel erg laag, rond de 36 %, wat natuurlijk zijn weerslag heeft op de beeldkwaliteit.
Nog meer mensen die het beeld niet zo heel goed vinden op het moment?


Ik zit met een sterkte van 8% en 100% kwalitiet en heb nergens last van.. Bekabeling is 10mtr kabel uit de caiwayshop..
 
maanmist
Hoi Magicwizz, wederom bedankt voor je reactie.
8% is wel heel laag, toch?
Op site van Humax zelf zeggen ze wel dat er minimaal 20% nodig is voor goed functioneren maar hoe hoger hoe beter zou je zeggen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaal-kwaliteit bij Humax 5050C', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Suggesties hoe om te gaan met slechte kwaliteit Storing : 5 30 sep 2019
Humax 5050c - soms bij 1 zender geen EPG Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 18 aug 2019
Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 7 25 jun 2019
Humax 5050c - kopieer mogelijkheid verdwenen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 1 22 jun 2019
Advertentie