obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Één utp kabel met switch voor tv en internet
Postman313
Wij hebben naar ons tuinhuis één Cat6 UTP-kabel vanaf ons glasmodem Genexis Platinum 7840 doorgetrokken. Is het mogelijk om hier middels een switch een Access Point én een tv op aan te sluiten? En zo ja, maakt het nog uit wat voor een switch?

Het gaat om de volgende apparatuur:
- Animo Aria 7x tv ontvanger
- TP-LINK EAP245 v3 access point

We hebben het glaspakket Slim bij Caiway.

Dit zal vast eerder besproken zijn op dit forum, maar ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden.

Alvast hartelijk dank!
Gewijzigd door Postman313 op 13 april 2020, 20:16
 
Jaco Hage
Jazeker dat kan.. Je kunt kiezen voor bv een kleine TP Link switch de TLSG1005 met PoE. Dat houd in dat je niet de stroomadapter gaat gebruiken van de access point, maar deze AP ''voed'' dmv van de LAN kabel. Je sluit dus de CAT6 kabel, vanuit het modem, eerst aan op de switch en dan een kabel naar de Access point op poort ETH1 PoE. Mocht je gewoon de stroomadapter gebruiken van de AP dan kun je volstaan met een ''Unmanaged Gigabit switch'' zonder PoE.
Je kunt in basis volstaan met bv een TP-Link TLSG105 en als je beter wilt zou ik je een Linksys/Cisco of Zyxel switch aanraden.

Note: Overigens kunnen alle apparaten op de PoE switch, maar er zijn bepaalde audio/video apparatuur die problemen kunnen veroorzaken omdat er een stroompje kan gaan lopen over het mainboard van het apparaat wat ze niet prettig vinden en daardoor rare symptomen kunnen krijgen.
Ik heb wel eens meegemaakt dat een Samsung TV spontaan op de raarste tijden aanging. Dit was een PoE issuetje. Maar ook een mini PC die spontaan uit en weer aanging. Maar dat terzijde.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

Postman313 schreef:

Wij hebben naar ons tuinhuis één Cat6 UTP-kabel vanaf ons glasmodem Genexis Platinum 7840 doorgetrokken. Is het mogelijk om hier middels een switch een Access Point én een tv op aan te sluiten? En zo ja, maakt het nog uit wat voor een switch?

Het gaat om de volgende apparatuur:
- Animo Aria 7x tv ontvanger
- TP-LINK EAP245 v3 access point

We hebben het glaspakket Slim bij Caiway.

Dit zal vast eerder besproken zijn op dit forum, maar ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden.

Alvast hartelijk dank!
 
Postman313
Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie! Fijn dat het mogelijk is!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Één utp kabel met switch voor tv en internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Advertentie