obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Onhandige locatie aansluitpunt
buccs69
Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om over te stappen op Glasvezel (Alles-in-1 Compleet).

Het probleem is echter dat men het aansluitpunt in de meterkast in de hal heeft geplaatst. Daar heb ik ook nooit enige inspraak over gehad (zoals sommigen hier blijkbaar wel) toen men dat begin dit jaar kwam plaatsen.

Dat betekent dus dat ik allereerst de bekabeling door/onder de deur van meterkast heen moet zien te krijgen (betonnen vloer) en daarna nog eens door/onder de deur van de woonkamer heen (ramen in kozijn naast de deur). Om nog maar te zwijgen over het feit dat er dan dus een kabel door de hal heen moet komen. Tenminste ... als ik mijn hoofd-PC via de bekabeling aan wil sluiten met de maximale snelheid (en daar gaat het natuurlijk juist om).

Voor de overige niet bekabelde apparatuur kan ik natuurlijk de WiFi-router in de meterkast plaatsen.

Maar voor de TV heb ik natuurlijk wel weer een kabel naar de woonkamer nodig. En vooral dat laatste is natuurlijk een probleem!

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Mvg
Mark
 
buccs69
Kan ik het probleem oplossen met Powerline Adapters voor mijn PC en TV? Of werkt dat niet met het TV-signaal via glasvezel?
 
Adios
Bedraad is altijd beter, maar goede powerline adapters kunnen al tot 500 mb/s gaan.

Ik heb zelf goede ervaringen met Devolo maar er zijn meer goede merken.
 
roma
power line adapter gebruiken werkt top, let wel op dat aansluiten op 2 verschillende groepen, snelheid kan vertragen
 
buccs69
Via een andere bron wordt mij verteld dat TV-signaal via Powerline Adapters uberhaupt niet kan. Klopt dat?

Ik hoopte eigenlijk het signaal van het Glasvezelmodem (in de meterkast) via een Powerline Adapter naar de WiFi-router (in de woonkamer) door te sturen. Dan heb ik toch maar één groep nodig?
 
roma
klop
 
Caiway Webcare
Beste buccs69,

Powerline adapters kunnen gebruikt worden om netwerk signalen via het lichtnet te versturen.

Dit houdt in dat de TV en Internet via Poweline adapters kan werken. Echter ondersteund Caiway deze Powerline adapters niet, wat inhoudt dat om het moment van een storing Internet traag, uitval en TV blokkerigbeeld dat er eerst getest moet gaan worden met een directe kabel op het modem en naar de TV of computer.

Dus het gebruik en de aanschaf van deze adapters is op eigen risico omdat wij niet kunnen garanderen dat het probleemloos zal gaan werken.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ‘t Hout
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Radar
Het blijft een matige oplossing voor een probleem wat er eerst niet was (bij coax).
Soms (ik zit al vanaf het prille begin bij CAIW, Kabelfoon en Caiway en heb dit vaker meegemaakt) wordt er niet goed nagedacht bij Caiway voordat er iets in gang wordt gezet.
Vrijwel dagelijks vraag ik me ook af wie er hebben zitten slapen toen het besluit werd genomen om die spuuglelijke Entone te nemen......het is een apparaat dat in het zicht moet staan ivm IR AB's.....met zo'n uiterlijk.
 
Adios
Je kan toch ook het apparaat in een kastje plaatsen en een oogje voor het meubel plakken?
 
Radar
Er zijn heel veel mogelijke "oplossingen".
Optimizer suggereert plaatsing in de meterkast met zo'n oogje in de huiskamer.

Maar dat zijn geen oplossingen, maar lapmiddeltjes.
Lapmiddeltjes die niet nodig zouden zijn geweest wanneer Caiway haar huiswerk wat beter had gedaan, of naar haar klanten had geluisterd.

Het is maar goed dat het onaantastbare semi-ambtenaren zijn bij Caiway.
Zo'n Entone-besluitvorming had in de grote boze wereld toch echt ontslag betekend voor de betrokkenen.
Dit kan je je klanten toch niet aan doen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onhandige locatie aansluitpunt', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verzenden mail mislukt na verplaatcing PC naar andere locatie Instellingen software : 6 21 aug 2016
Genexis kabel past niet op aansluitpunt CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 22 okt 2013
Advertentie