Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
Verzenden mail mislukt na verplaatcing PC naar andere locatie
|
|
Jan van Rossum |
Geplaatst op 20 August 2016, 22:17
|
Activiteit » Wateringen » 2291RN Berichten: 2 Lid sinds: 20 Aug 2016 |
Vanwege alle bewaarde mail heb ik mijn PC vanuit huis tijdelijk verplaatst naar de camping. Daar werk ik dan met een wifi verbinding i.p.v. thuis via kabel. Mail binnen krijgen werkt gewoon, maar verzenden niet. Dit lijkt op een oude fout die ik eerder met mijn mobiel en tablet ook had, maar dat heeft zich uiteindelijk vanzelf opgelost. IK krijg de volgende foutmelding: " Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp '.........' Server: 'smtp.caiway.nl' Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E Protocol: SMTP Poort: 25 Beveiligd(SSL): Nee Socket-fout: 10013 " Wie weet een oplossing? |
|
|
Highway |
Geplaatst op 20 August 2016, 23:29
|
Superbeheerder » Cogas gebied » Almelo » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » Asus RT-AC88U » Basic TV » CI+ Module SMiT Berichten: 615 Lid sinds: 21 Aug 2009 |
Probeer deze poorten eens voor smtp: Beveiliging SSL Poort 465 Beveiliging STARTTLS (TLS) Poort 587 Probeer beide ook zonder beveiliging. Als het niet lukt dan zul je een gmail smtp moeten gebruiken. |
|
|
Bakstenen |
Geplaatst op 21 August 2016, 10:36
|
Activiteit » Monster » 2681XH » Alles-in-1 Plus » Arris Touchstone » Emminent » Basic TV » Entone IPTV Berichten: 463 Lid sinds: 24 Oct 2013 |
Je bent buiten het bereik van Caiway en de enige oplossing is zoals Highway zegt,of de mail op webmail laten staan en daar beantwoorden |
|
|
Highway |
Geplaatst op 21 August 2016, 21:13
|
Superbeheerder » Cogas gebied » Almelo » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » Asus RT-AC88U » Basic TV » CI+ Module SMiT Berichten: 615 Lid sinds: 21 Aug 2009 |
Ik heb mijn instellingen nog even nagelopen voor het mailprogramma Thunderbird. Indien mogelijk gebruik ik altijd encryptie zoals hieronder. pop.caiway.nl 995 SSL/TLS Normal Password Gebruikersnaam alleen het deel voor @ smtp.caiway.nl 465 SSL/TLS Normal Password Gebruikersnaam alleen het deel voor @ Heb je het al opgelost Jan? |
|
|
Jan van Rossum |
Geplaatst op 21 August 2016, 22:24
|
Activiteit » Wateringen » 2291RN Berichten: 2 Lid sinds: 20 Aug 2016 |
Dank voor de oplossingsrichtingen. En het is daarmee gelukt! In de standaard voor 'thuis' hoeft er geen gebruikersnaam / wachtwoord ingegeven te worden voor uitgaande mail en geen SSL beveiligde verbinding. Poort 25 was de standaard. Door nu poort 465 te gebruiken, aan te geven dat dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt moet worden als binnenkomende mail, en aan te geven dat de SSL beveiliging gebruikte moet worden is mijn mail verzonden! Nogmaals dank, want dit lost voor mij veel pragmatische mail problemen op! |
|
|
Highway |
Geplaatst op 21 August 2016, 23:04
|
Je mail wordt nu ook versleuteld verzonden. Stel ook nog even de pop in zoals aangegeven in mijn post. Dan wordt ook de mail die je ophaalt versleuteld verzonden. Zeer belangrijk als je gebruik maakt van "vreemde" internetverbindingen zoals b.v. openbare wifi. Onversleuteld kunnen je gebruikersnaam en wachtwoord en de inhoud van de mail gewoon meegelezen worden door kwaadwillenden! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verzenden mail mislukt na verplaatcing PC naar andere locatie', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Gratis spamfiltering: weg met ongewenste mail! Weg met de ongewenste dienst. | Instellingen software | : 2 | 18 Oct 2024 |
Amino aria 7x naar Caiway omzetten | CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers | : 1 | 22 Dec 2023 |
2 zenders naar HD op Interactief | Nieuws van CaiWay/Delta | : 30 | 22 Apr 2023 |
Vreemde mail | Algemeen | : 1 | 19 Jul 2022 |
Overstap naar Delta | CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) | : 19 | 06 Jul 2022 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie