obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Welke router?
Overbeek
Beste mensen,

2 vraagjes..

Onze Linksys router heeft werkelijk fantastisch zijn werk gedaan, heel wat jaren, maar heeft nu kuren. Bij verbinden kan de computer steeds de DNS niet vinden. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Krijg geen rare signalen op het modem zelf. Werk nu direct via het modem..

Afijn.. daar wij een super abonnement hebben is het ook wenselijk dat we dit modem gaan vervangen.
De glasvezelkabel ligt hier al, wanneer alles werkt is nog de vraag. Wij zijn dus op zoek naar een goede router die eventueel ook glasvezel tzt aankan.
Ik zie de merken Eminent en Netgear staan bij Caiway zelf. Ik ken ze niet... mijn voorkeur in het verleden ging altijd uit naar Linksys en de versie die we nu hebben, ondanks dat Caiway dit merk zelf niet ondersteund.


Heeft iemand een tip voor ons?

Groetjes,
Fam. OVerbeek
 
Overbeek
Dank je voor je uitgebreide uitleg Optimizer. De router is helaas overleden en doet niets meer. Wij hebben de specificaties voor de cisco/linksys gelezen en dat ziet er goed uit. De prijs is wat minder, maar de huidige linksys was destijds ook niet goedkoop en heeft het jaren gedaan. Ons is alleen niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen de 4500 en 6500, als we voor de komende jaren vooruit willen (wellicht glasvezel) is de 6500 een betere optie? De andere merken met bv 3 antennes zie ik niet zitten, dan moet ik teveel vervangen in huis.

Het zoeken is nu naar een verkoopadres en wij wonen niet in het Westland. Installatie vind ik zelf niet zo'n probleem, dat is altijd goed gegaan, vanaf de allereerste kabelaansluiting (ik was nr. 400 in Nederland) van caiway tot aan deze :-) Ik heb tot 10 jaar geleden in het Westland gewoont, vandaar.
 
Overbeek
Als ik de tv, laptop en telefoon er op wil aansluiten, heb ik draadloos nodig natuurlijk. Dat was ik vergeten erbij te melden. We gebruikten de WRT54GL (die tot 2 hoog kan) en die heeft antennes, dat heeft de nieuwe router van cisco/linksys niet. Een apart mediaapparaat kost al gauw 140 euro zag ik> Dan wordt het toch wel een heel duur geheel?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke zender erbij Welke zender wil je er nog bij hebben? : 15 10 mei 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
welke videorecorder gebruik je Interactieve TV, Pay Per Event : 1 24 sep 2021
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Advertentie