obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van CaiWay/Delta" posten.
 Onderwerp afdrukken
Website Caiwayglasvezel is in de lucht.
Adios
Vanaf vandaag is de website www.caiwayglasvezel.nl te bekijken.

Echt duidelijk op alle fronten vind ik de website nog niet.

Kan ik gewoon alle digitale pakket krijgen zonder dat ik verplicht een IPTV kastje en UTP kabels door mijn hele huis moet aanleggen?
Ik heb nu overal coax.

Edit: Link klikbaar gemaakt.
Gewijzigd door Highway op 27 februari 2010, 10:01
 
Marchidde
Ik was meer bezig met:

"BIJ IEDER ABONNEMENT PROFITEER JE ALTIJD VAN:

* Hoge download- en uploadsnelheid
* Je bent altijd online en er is geen datalimiet (Fair Use Policy) Frown
* Je krijgt een gratis spam-en virusfilter op het hoofd e-mailaccount
* Daarnaast krijg je gratis vier extra e-mailadressen en toegang tot webmail om overal je mail te checken
* Handige overstapservice"

Bron: http://www.caiwayglasvezel.nl/site/nl/algemeen/hoofdmenu/internet


Denk je gefortuneerd te zijn met glasvezel krijg je weer die leuke FUP van Caiway. Dat is toch niet meer van deze tijd. Laat staan iets van de toekomst, zoals bij glasvezel. Ben benieuwd waar die glasvezel FUP op neerkomt...
 
Adios
Iedere provider hanteert FUP volgens mij.

In de praktijk heb je er weinig last van.
 
Marchidde

Quote

Fiber90 schreef:
Iedere provider hanteert FUP volgens mij.

In de praktijk heb je er weinig last van.


Met 'je' denk ik dan dat je jezelf bedoelt. Daar is natuurlijk niets mee mis. Als je lekker onder de FUP blijft heb je daar inderdaad geen last van.

Maar er zijn wel degelijk mensen die de FUP van Caiway, en dan met name onder de Ultra abonnementen die van 650GB, als beperkend ervaren. Zelf ben ik een van die mensen. Zeker wanneer je een server, of meerdere servers, wilt draaien met zo'n lekkere snelle verbinding wil je je niet bezig hoeven te houden met een data-limiet. Daarnaast heb je natuurlijk ook de hele fanatieke downloaders die makkelijk de 650GB van het Ultra kabel abonnement voltrekken.

Hopelijk heeft Caiway daarom de FUP op de glasvezel abonnementen aanzienlijk hoger gelegd.
 
Adios
Ok, dat wist ik niet. Maar wat doet Caiway dan als je over de datalimiet heen bent?

Krijg je dan een dikke rekening?
 
Marchidde

Quote

Fiber90 schreef:
Ok, dat wist ik niet. Maar wat doet Caiway dan als je over de datalimiet heen bent?

Krijg je dan een dikke rekening?


Nee gelukkig geen dikke rekening. Zijn ze daar best wel soepel in moet ik zeggen (gelukkig). Ik ben er zelf nog maar 1 keer overheen gegaan door iets van 850GB te downloaden. Je word dan voor het einde van die maand opgebeld door Caiway met de mededeling dat je dus over FUP heen bent gegaan en dat je download/upload gedrag moet aanpassen. Daarnaast krijg je dan voor de resterende hoeveelheid dagen van de maand een datalimiet van tussen de 10 en 15GB.

De maand erop kan je gewoon weer los gaan, mits je de FUP maar niet overgaat. Ik heb begrepen dat je 3 waarschuwing krijgt. Ga je daarna nog een keer over FUP heen dan word er contact opgenomen om samen te kijken naar een 'andere oplossing'. Wat dat precies inhoud weet ik niet maar ik denk dat het neerkomt op het afsluiten van je abonnement.

Wat ik begrepen heb is dat je geen onverwacht hoge rekeningen krijgt en dat je ook niet zonder waarschuwing word afgesloten. Dat is dus wel netjes geregeld. Smile
Gewijzigd door Marchidde op 27 februari 2010, 17:42
 
Adios
Afijn, ik merk het wel als ik Caiway internet heb. Tot nu toe konden we geeneens internet via de kabel of glasvezel krijgen.

Ik mag er toch wel vanuit gaan dat je met een glasvezelproduct nog meer dataverkeer kan verwachten toch?
 
DH64

Quote

Fiber90 schreef:
Afijn, ik merk het wel als ik Caiway internet heb. Tot nu toe konden we geeneens internet via de kabel of glasvezel krijgen.

Ik mag er toch wel vanuit gaan dat je met een glasvezelproduct nog meer dataverkeer kan verwachten toch?


Laten "we" het hopen want ik behoor ook tot de groot verbruikers van Caiway.
Gelijk al de eerste maand als abonnee over de 650 gb data limiet gegaan en een telefoontje gehad + mail,
dus het regeltje "geen data limiet" mag van mij part weg gehaald worden want dan weten we waar we aan toe zijn toch ? Frown
 
Marchidde

Quote

Fiber90 schreef:
Afijn, ik merk het wel als ik Caiway internet heb. Tot nu toe konden we geeneens internet via de kabel of glasvezel krijgen.

Ik mag er toch wel vanuit gaan dat je met een glasvezelproduct nog meer dataverkeer kan verwachten toch?


Dat hoop ik. Maar dat hoeft zeker niet per definitie het geval te zijn. Caiway is vrij uniek in zijn strikte FUP als het om kabel internet gaat. In Utrecht neem ik een 80Mb/s down 10Mb/s up abbo af. Daar verstook i zo 2 a 3TB per maand (door het draaien van een aantal servers) en daar is nog nooit iets over gezegd. Caiway daarentegen....

Ik hoop dat ze een voorbeeld nemen aan http://www.tweak.nl/.

"Unlimited Freedom"
Bij Tweak vinden we het belangrijk dat je met je verbinding kunt doen wat je wil. Een eigen webserver hosten of radiostation streamen? Je eigen netwerk opzetten? Downloaden tot je erbij neervalt? Ga je gang, want je verbinding is van jou. "Unlimited freedom", noemen we dat.

Ongelimiteerd toegang tot Usenet Nieuwsgroepen
Als abonnee van Tweak krijg je ongelimiteerd toegang tot onze eigen Usenet Nieuwsgroepen.

Veilig en onbeperkt emailen en je eigen .nl domein
Emailen zoveel je wilt met een onbeperkt aantal email adressen, je eigen .nl domeinnaam. Uiteraard beveiligen we je e-mailboxen met gratis Anti-virus en spamfilter op uw e-mail adressen.

Vaste prijs, zonder bijkomende kosten
Al onze prijzen staan duidelijk vermeld, wij houden niet van kleine lettertjes. De kosten welke wij vermelden zijn volkomen helder.

Zo veel bellen als je wilt
Gewoon met je vaste toestel en, indien je dat wilt, met je eigen telefoonnummer.
 
Adios
Als het goed is wordt ik binnen een maand aangesloten op Caiway glasvezell.
Ik ben benieuwd hoe het bevalt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Website Caiwayglasvezel is in de lucht.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan geen Ziggo Sport kijken op de website en in de app. CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 07 jul 2021
Website dagelijks een uur niet bereikbaar Instellingen software : 8 19 feb 2019
eigen website bij Caiway Hardware instellingen : 1 13 jun 2018
DNS probleem bij specifieke website Storing : 4 16 feb 2016
Advertentie