obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
betaling aanpassen aan snelheid
Niks
Aangezien de snelheid van het internet de afgelopen weken dramatisch is en Caiway het maar niet op kan lossen, is het wellicht een idee om de betaling van de factuur aan te passen aan de snelheid?????

Als we nou eens allemaal stoppen met betalen, zal er dan wat gebeuren? Of misschien klagen via Tros Radar ofzo?

Ik wordt er echt helemaal niet goed van.
 
magicwizz
Ik denk dat je daar alleen maar problemen mee op de hals gaat halen.

Heb je al wel eens aan de jongens van de helpdesk om een trage verbindingsmail gevraagd? Dan krijg je een mailtje dat je dan volledig mag invullen (Zijn een aantal kleine dingen) en daarna kun je dat weer terugsturen. Als alles dan goed is krijg je ook een storingsnummer van ze en wordt het in behandeling genomen.

Nog wat andere tips :

- Modem direct aansluiten zonder splitter.
- Eventueel ook even zonder router testen. (Met Breedbandverbinding)
- Bellen naar de Helpdesk voor ondersteuning kan ook nog. Maar ik heb gehoord dat er op dit moment werkzaamheden zijn.
 
fari2012
Een reply van mijn storingsticket:

U geeft aan storing te hebben met de ontvangst van internet.

De storing in uw internetverbinding wordt veroorzaakt door een centrale storing.
Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing, alleen is nog niet bekend hoelang het duurt voordat de storing is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.


En tv dan zonder splitter? Duh......Zit met andere die nog wel tv kijken...
Trouwens die 11 mb van Magic op een 16 mb verbinding klopt ook niet. Zie mijn testjes toen ie een paar weken echt 32 mb was. Die van jou zou toch ook meer bij de 16 mb moeten zijn.
Misschien ben ik te zeikerig maar was dit binnen 2 maanden opgelost dan zou ik niet zo lopen zeiken hier zo Smile. Ik snap heus wel dat zo'n verbinding tijd nodig heeft om de kinderziektes eruit te halen, maar ben heilig overtuigd was er meer concurentie op de kabel dan zou het wel binnen 2 maanden opgelost kunnen zijn. Simpel 1 + 1 = 2 nog altijd Wink
 
magicwizz

Quote

fari2012 schreef:
Een reply van mijn storingsticket:

U geeft aan storing te hebben met de ontvangst van internet.

De storing in uw internetverbinding wordt veroorzaakt door een centrale storing.
Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing, alleen is nog niet bekend hoelang het duurt voordat de storing is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.


En tv dan zonder splitter? Duh......Zit met andere die nog wel tv kijken...
Trouwens die 11 mb van Magic op een 16 mb verbinding klopt ook niet. Zie mijn testjes toen ie een paar weken echt 32 mb was. Die van jou zou toch ook meer bij de 16 mb moeten zijn.
Misschien ben ik te zeikerig maar was dit binnen 2 maanden opgelost dan zou ik niet zo lopen zeiken hier zo Smile. Ik snap heus wel dat zo'n verbinding tijd nodig heeft om de kinderziektes eruit te halen, maar ben heilig overtuigd was er meer concurentie op de kabel dan zou het wel binnen 2 maanden opgelost kunnen zijn. Simpel 1 + 1 = 2 nog altijd Wink


Ik geef je helemaal gelijk dat die 11 ook niet helemaal klopt.. Maar voor de modem die ik hier nog heb staan wel.. Af en toe heb ik een piekje van 13Mbps. Dit is normaal op een docsis modem.
Ik heb nog geen webstar modem aangeschaft. Oude modem doet het nog goed genoeg Wink Maar ik begrijp het ook best wel dat als je zoveel betaald dat je dan ook wel een juiste snelheid wilt hebben ervoor. Ik hoop dat het wel snel opgelost gaat worden. Maar het zou best complex kunnen zijn. Het is ook 'even' goed gegaan december.
 
magicwizz
En wanneer heb je die mail terug gestuurd?

Quote

fari2012 schreef:
Een reply van mijn storingsticket:

U geeft aan storing te hebben met de ontvangst van internet.

De storing in uw internetverbinding wordt veroorzaakt door een centrale storing.
Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing, alleen is nog niet bekend hoelang het duurt voordat de storing is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.


En tv dan zonder splitter? Duh......Zit met andere die nog wel tv kijken...
Trouwens die 11 mb van Magic op een 16 mb verbinding klopt ook niet. Zie mijn testjes toen ie een paar weken echt 32 mb was. Die van jou zou toch ook meer bij de 16 mb moeten zijn.
Misschien ben ik te zeikerig maar was dit binnen 2 maanden opgelost dan zou ik niet zo lopen zeiken hier zo Smile. Ik snap heus wel dat zo'n verbinding tijd nodig heeft om de kinderziektes eruit te halen, maar ben heilig overtuigd was er meer concurentie op de kabel dan zou het wel binnen 2 maanden opgelost kunnen zijn. Simpel 1 + 1 = 2 nog altijd Wink
 
fari2012
21 Jan kreeg een mail terug nadat ik dus een paar dagen ervoor weer testjes moest gaan uitvoeren, want mijn oude ticket van juni 2009 was in dec 2009 gesloten( probleem leek verholpen te zijn),maar zij konden en wilde deze niet meer heropenen. terwijl het eigenljk nog steeds hetzelfde probleem/storing is/was.
 
Fransg
Na een jaar vol problemen de volgende klacht naar COAX gestuurd (www.coax.nl)

Beschrijft in het kort (ja, serieus, dit is in het kort) de manier waarop Caiway klachten afhandeld

Beste COAX,

Sinds Februari 2009 heb ik snelheidsproblemen met een Ultra abbonement bij Caiway.
Hier zijn diverse storings tickets over geopend.
De problemen onstonden op de drukkere tijden vanaf 's middags omstreeks 16.00 uur en de avond uren en weekenden.
Hierbij zakt de download snelheid terug tot vaak onder de 8Mbit en met regelmaat zelfs onder de 4Mbit.
(dit bij een 32Mbit verbinding)

In eerste instantie werd mij medegedeeld dat er een hardware probleem was in een centrale en dat ik tijdelijk op een andere centrale kwam.
Dit leek het probleem iedergeval op te lossen, totdat ik weer, volgens zeggen van de helpdesk, terug op de oude centrale gezet.
Caiway helpdesk zou er verder onderzoek naar doen.
Geen bericht meer totdat de call ineens werd gesloten.
Weer een nieuwe call, mededeling dat ik in een storings gebied zat.
Call door Caiway gesloten.
Inmiddels werd het ultra verhoogt naar 32Mbit.
Helaas veranderde dit niets aan het gedrag.

Een nieuwe call geopend en in contact getreden met CustomerService van Caiway.
De email conversatie die ik daar uiteindelijk mee kreeg (met mw. Christine Stok) raakte kant noch wal meer.
Er werd mij medegedeeld dat mijn snelheden over het algemeen acceptabel waren.
Uiteraard ging dit over de ochtend uren en midden in de nacht,
's Middags na 16.00 kon ik af en toe zelfs geen fatsoenlijke VPN verbinding meer krijgen.

Volgens Caiway zijn er geen storingen in de wijk of centrales.

Tevens werd mij medegedeeld dat het onmogelijk was om mij op een andere centrale te zetten. Hier dus OF de helpdesk OF customer care welke verkeerde info geeft.

Volgens CAIWAY is het een automatisch Load Balancing systeem.
Waarop mijn reactie is dat het loadbalancing systeem dan niet echt zijn werk doet.


De dooddoener van Caiway was:
Ik mag kosteloos downgraden naar een lager abbonement.

Mijn wedervraag was hierop dan ook of dan niet tijdens de spits uren mijn download snelheid niet net zo hard omlaag gingen. (dus op 32Mbit- minder dan 8mbit... dus bij een 16Mbit minder dan 4 Mbit)
Dit kon mw Stok pas beantwoorden als het modem naar het nieuwe lagere abbonement is gezet.

Pogingen om verder mijn klacht in de Caiway organistie te krijgen worden vakkundig geblokkeerd.

Ik heb dus nu een jaar lang het duurste abbonement afgenomen terwijl ik een jaar aan het lijntje ben gehouden en dus ook een jaar heb betaald voor een dienst die niet volledig geleverd wordt.

Tijdens de spitstijden vind ik een snelheids verlies van 25% acceptabel (32Mbit naar 24Mbit) Maar in de huidige situatie (welke het hele jaar dus al speelt) is het snelheidsverlies gemiddeld 75%, wat onacceptable is.

Ik hoop dat hier iets mee te doen is.
Diverse email conversaties en meetingen heb ik nog steeds in mijn bezit.

Mvrgr.
 
Jovel
@ Skitzin

kan je ook gebruik maken van ons feedback formulier
staat links van de pagina

als vast bedankt
Gewijzigd door Jovel op 10 februari 2010, 00:23
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'betaling aanpassen aan snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Groot verschil in snelheid bij VPN Algemeen : 6 22 sep 2018
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Advertentie