obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Slechte internet snelheid
Niels
Ik heb het Caiway Combi Relax pakket en ben wonend in IJsselstein.

De snelheid van mijn internet is de laatste heel slecht geworden. Er waren al meerdere ''lagg spikes'' over de afgelopen twee weken maar het houdt nu gewoon niet op.

De normale behaald snelheid is rond 30 Mb/s, dit valt nu onder 5 Mb/s. Ik heb meerdere ping tests gedaan met meerdere servers op meerdere computers nadat zowel de modem als de router gereset zijn. Hier krijg ik nu, in plaats van rond 30 ping, een gemiddelde ping van rond de 200 die om de haverklap boven de 1000 schiet.

Ik hoopte hier hulp te krijgen want dit is natuurlijk niet waarvoor ik betaal.
 
zoef40

Quote

Niels schreef:

Ik heb het Caiway Combi Relax pakket en ben wonend in IJsselstein.

De snelheid van mijn internet is de laatste heel slecht geworden. Er waren al meerdere ''lagg spikes'' over de afgelopen twee weken maar het houdt nu gewoon niet op.

De normale behaald snelheid is rond 30 Mb/s, dit valt nu onder 5 Mb/s. Ik heb meerdere ping tests gedaan met meerdere servers op meerdere computers nadat zowel de modem als de router gereset zijn. Hier krijg ik nu, in plaats van rond 30 ping, een gemiddelde ping van rond de 200 die om de haverklap boven de 1000 schiet.

Ik hoopte hier hulp te krijgen want dit is natuurlijk niet waarvoor ik betaal.


Hoi Niels, ik zit op 3401TX ook in IJsselstein en heb hetzelfde pakket met dezelfde problemen. Erger nog: ze weten het ook maar doen er niets aan willens en wetens. Hier kan je niet meer fatsoenlijk een webpagina openen......lekker als je een betaling moet doen via internetbankieren. Wat een waardeloze club amateurs.....bah.
 
Niels

Quote

zoef40 schreef:

Quote

Niels schreef:

Ik heb het Caiway Combi Relax pakket en ben wonend in IJsselstein.

De snelheid van mijn internet is de laatste heel slecht geworden. Er waren al meerdere ''lagg spikes'' over de afgelopen twee weken maar het houdt nu gewoon niet op.

De normale behaald snelheid is rond 30 Mb/s, dit valt nu onder 5 Mb/s. Ik heb meerdere ping tests gedaan met meerdere servers op meerdere computers nadat zowel de modem als de router gereset zijn. Hier krijg ik nu, in plaats van rond 30 ping, een gemiddelde ping van rond de 200 die om de haverklap boven de 1000 schiet.

Ik hoopte hier hulp te krijgen want dit is natuurlijk niet waarvoor ik betaal.


Hoi Niels, ik zit op 3401TX ook in IJsselstein en heb hetzelfde pakket met dezelfde problemen. Erger nog: ze weten het ook maar doen er niets aan willens en wetens. Hier kan je niet meer fatsoenlijk een webpagina openen......lekker als je een betaling moet doen via internetbankieren. Wat een waardeloze club amateurs.....bah.


Jij zit al wat langer met dit probleem dus ik vroeg me af of jij al hebt bekeken welke opties er zijn voor het overstappen naar een andere ISP. Ik zit namelijk vast voor de rest van het jaar aan Caiway maar eigenlijk heb ik het gevoel dat ik dit kosteloos zou mogen opzeggen want ik krijg niet waarvoor ik betaal. Enige info hierover zou handig zijn
 
zoef40

Quote

Niels schreef:

Quote

zoef40 schreef:

Quote

Niels schreef:

Ik heb het Caiway Combi Relax pakket en ben wonend in IJsselstein.

De snelheid van mijn internet is de laatste heel slecht geworden. Er waren al meerdere ''lagg spikes'' over de afgelopen twee weken maar het houdt nu gewoon niet op.

De normale behaald snelheid is rond 30 Mb/s, dit valt nu onder 5 Mb/s. Ik heb meerdere ping tests gedaan met meerdere servers op meerdere computers nadat zowel de modem als de router gereset zijn. Hier krijg ik nu, in plaats van rond 30 ping, een gemiddelde ping van rond de 200 die om de haverklap boven de 1000 schiet.

Ik hoopte hier hulp te krijgen want dit is natuurlijk niet waarvoor ik betaal.


Hoi Niels, ik zit op 3401TX ook in IJsselstein en heb hetzelfde pakket met dezelfde problemen. Erger nog: ze weten het ook maar doen er niets aan willens en wetens. Hier kan je niet meer fatsoenlijk een webpagina openen......lekker als je een betaling moet doen via internetbankieren. Wat een waardeloze club amateurs.....bah.


Jij zit al wat langer met dit probleem dus ik vroeg me af of jij al hebt bekeken welke opties er zijn voor het overstappen naar een andere ISP. Ik zit namelijk vast voor de rest van het jaar aan Caiway maar eigenlijk heb ik het gevoel dat ik dit kosteloos zou mogen opzeggen want ik krijg niet waarvoor ik betaal. Enige info hierover zou handig zijn


Heb ik allang naar gekeken, en geloof me; als de markt voor kabel open zou zijn zat ik allang bij Ziggo die het een stuk beter doet. Maar mijn conclusie was dat er geen gelijkwaardige ISP is waar je naar zou kunnen overstappen. Mijn probleem speelt dan ook alleen op de internetverbinding en dan heel specifiek op de latency (pingtijden) die heel wat zegt over de kwaliteit van de verbinding, en die is op drukke tijden gewoon beroerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte internet snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Advertentie