Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart
|
|
jaed |
Geplaatst op 17 August 2022, 18:16
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 04 Jan 2011 |
Kijk, hier hebben we wat aan. Het is wel een redelijk technisch verhaal maar ik ga het proberen. Dank jullie wel voor deze verklaring. |
|
|
jaed |
Geplaatst op 17 August 2022, 18:21
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 04 Jan 2011 |
Kijk, hier hebben we wat aan. Het is wel een redelijk technisch verhaal maar ik ga het proberen. Dank jullie wel voor deze verklaring. Overigens heb ik ook een LG smart TV (OLED 55C7V) |
|
|
DrBob |
Geplaatst op 21 August 2022, 16:59
|
Activiteit » BuitengwnVrdlg » Genexis Titanium-22 » D-Link DIR-882 » Alles-in-1HD TV » Amino 7 & 7x Berichten: 10 Lid sinds: 06 Dec 2020 |
Beste jaed & Bordewolf, Ik heb exact dezelfde LG smart TV als jaed.. toeval dan dat we beide dit probleem hebben (hadden)?? Omdat ik het vreemd vond dat CEC niet werkte toch nog wat verder gaan zoeken. Voor de aansluiting van m'n Amino 7x op de smart tv gebruikte ik een HDMI 1.3 kabel. Deze zou CEC moeten ondersteunen (zie b.v. https://techacademy.id.nl/blog/hdmi-soorten-uitgelegd-welke-kabel-heb-je-nodig/). Zou ondersteund zijn zelfs vanaf HDMI 1.0. I.v.m. de beeldkwaliteit en dus ook CEC toch maar een betere HDMI kabel geprobeerd, nu een 2.0 kabel. En ja hoor; CEC werkt en (nog steeds) geen zwarte schermen (althans voorlopig niet). Volgens m'n handleiding werkt Cec op alle (4) HDMI (IN) poorten; ik heb er 2 geprobeerd en idd, werken beide (wel is er maar 1 HDMI ARC (Audio Return Channel) poort (bij mij toestel HDMI nr 2) en zou ARC alleen werken als ook CEC staat ingeschakeld. Maar verder niet relevant voor dit probleem. Ik zal over een weekje o.i.d. melden of we IDD geheel geen zwarte schermen meer krijgen, maar dit lijkt wel de oplossing. Misschien een tip voor Caiway om bij (beeld) storingen de klant te vragen met wat voor soort kabel de TV decoder is aangesloten op de (smart) TV en hoe bepaalde instellingen staan (zoals CEC). Ze checken met vragen over ethernet kabel e.d. nu niet verder dan tm de decoder en gaan deze x keer resetten. Kan ze mogelijk kosten voor leveren en installeren nieuwe glasmodems en decoders besparen. Of dit soort zaken in ieder geval bij de (installatie) instructies op de site vermelden. |
|
|
jaed |
Geplaatst op 21 August 2022, 17:22
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 04 Jan 2011 |
Dank je wel Dr.Bob, Vrijdag weer met de Caiway gechat. Ik zou door de T.D. terug gebeld worden. Het was alweer bijna een week geleden. Ze konden niks terug vinden. Wat een slechte dienstverlening. Maar super dat je je bevinden met ons gedeeld heb. Ik dacht dat ik eigenlijk destijds best wel goede kabels had gekocht. Nooit geen problemen gehad, tot de nieuwe decoder. Ik ga het zeker proberen. Jammer dat alles netjes is weggewerkt. Dus dat wordt nog even een klusje. Ik wacht eerst wel even of het nu allemaal bij je werkt. Gr |
|
|
DrBob |
Geplaatst op 28 August 2022, 18:01
|
Activiteit » BuitengwnVrdlg » Genexis Titanium-22 » D-Link DIR-882 » Alles-in-1HD TV » Amino 7 & 7x Berichten: 10 Lid sinds: 06 Dec 2020 |
Beste jaed & Bordewolf, Sinds vorige melding (21/8, 1 week geleden) geen onderbrekingen met zwart scherm meer gehad. Ik beschouw dit probleem nu als opgelost. Jaed; misschien eerste proberen met andere (betere) HDMI kabels buitenom. Succes! Mvgr. |
|
|
jaed |
Geplaatst op 28 August 2022, 22:25
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 04 Jan 2011 |
beste DrBob, Dit is precies wat ik gedaan heb. Ook hier ik het probleem oplost. Als ik het goed heb begrepen geeft mijn TV een hdmi poort met ARC ondersteunig. Ik heb mijn decoder nu op poort twee aangesloten. Overigens zou ik twee keer terug gebeld worden door de Caiway. Gewoon niet gebeurt. Beetje jammer. Bedankt iedereen voor het meedenken. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Geen beeld bij iptv | Storing | : 8 | 12 Aug 2022 |
Geen beeld en geluid | Algemeen | : 1 | 02 Mar 2022 |
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter | Snelheid | : 11 | 24 Sep 2021 |
internet valt regelmatig weg | Eigen netwerk | : 1 | 16 Feb 2021 |
TV 2x aanzetten voor beeld | Algemeen | : 5 | 08 Feb 2021 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie