Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
Nieuwe IP adressen
|
|
lamjanus |
Geplaatst op 22 May 2020, 12:24
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 01 Apr 2016 |
Ik zie in mijn router dat ik een totaal ander IP adres heb gekregen van Caiway. Dat is wel vaker maar nu eentje uit de 159.180.x.x reeks. IP lookup sites geven aan dat het uit Albaniƫ komt oorspronkelijk. Ik kwam er achter doordat mijn internet radio aanbevelingen gaf van populaire zenders uit dat land ;-) Hebben jullie dit verschijnsel ook? Ik kan natuurlijk het zaakje een nachtje uitzetten om een ander adres op te vragen maar ik heb eerst even contact opgenomen met Caiway. Dat wacht ik dus even af. |
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 23 May 2020, 15:01
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Nee hoor, het is een gewoon oorspronkelijk adres van Delta Fiber Zie> https://ipinfo.io/AS15435 |
|
|
lamjanus |
Geplaatst op 23 May 2020, 15:40
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 01 Apr 2016 |
Wellicht even lezen op allestoringen.nl Daar zijn veel klanten met hetzelfde probleem, misschien regionaal. |
|
|
Bordewolf |
Geplaatst op 23 May 2020, 18:43
|
Activiteit » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » Netgear Nighthawk 7000 » Complete TV » Entone IPTV Berichten: 1471 Lid sinds: 31 May 2014 |
Er zijn op dit moment ontzetten veel problemen met een nieuwe ingekochte range die weer te vroeg is ingezet. Zo'n range moet eerst omgezet worden naar Nederland alvorens in gebruik te nemen. Een oude fout, die is bij de uitrol van glasvezel in Twente ook al eens gebeurt met een ingekochte range uit Duitsland. PS ik heb de nieuwe decoder aangesloten op een managed switch Netgear GS108E. Ik krijg gek genoeg geen beeld op de eerste 10 zenders (zwart) andere zenders doen het wel. Hoe valt dit te verhelpen? HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
|
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 24 May 2020, 00:04
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Op het eerste deel kan ik geen zinnig antwoord geven als ik 4 klachten zie en er verder nergens over deze 159.xx.xx.xx range gesproken wordt. Wat betreft je IPTV. Wat gebeurd er rechtstreeks op je modem? Staat IGMP snooping aan en UPnP in je managed switch, VLAN op all, of selectief? Er zijn op dit moment ontzetten veel problemen met een nieuwe ingekochte range die weer te vroeg is ingezet. Zo'n range moet eerst omgezet worden naar Nederland alvorens in gebruik te nemen. Een oude fout, die is bij de uitrol van glasvezel in Twente ook al eens gebeurt met een ingekochte range uit Duitsland. PS ik heb de nieuwe decoder aangesloten op een managed switch Netgear GS108E. Ik krijg gek genoeg geen beeld op de eerste 10 zenders (zwart) andere zenders doen het wel. Hoe valt dit te verhelpen? |
|
|
lamjanus |
Geplaatst op 24 May 2020, 00:08
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 01 Apr 2016 |
Caiway heeft al gereageerd dat ze issues hebben met het ip netwerk. Enkele adressen op de verkeerde ip locatie zeggen ze dan. Geen probleem, ik stuur nu een vlan over een VPN tunnel met NL ip dus ik kan verder. Totdat ze het daar weer onder controle hebben. Amateuristisch is het wel hoor. |
|
|
Bordewolf |
Geplaatst op 24 May 2020, 11:15
|
Activiteit » Alles-in-1 G500 » Genexis Titanium-52 » Netgear Nighthawk 7000 » Complete TV » Entone IPTV Berichten: 1471 Lid sinds: 31 May 2014 |
Op het eerste deel kan ik geen zinnig antwoord geven als ik 4 klachten zie en er verder nergens over deze 159.xx.xx.xx range gesproken wordt. Wat betreft je IPTV. Wat gebeurd er rechtstreeks op je modem? Staat IGMP snooping aan en UPnP in je managed switch, VLAN op all, of selectief? Er zijn op dit moment ontzetten veel problemen met een nieuwe ingekochte range die weer te vroeg is ingezet. Zo'n range moet eerst omgezet worden naar Nederland alvorens in gebruik te nemen. Een oude fout, die is bij de uitrol van glasvezel in Twente ook al eens gebeurt met een ingekochte range uit Duitsland. PS ik heb de nieuwe decoder aangesloten op een managed switch Netgear GS108E. Ik krijg gek genoeg geen beeld op de eerste 10 zenders (zwart) andere zenders doen het wel. Hoe valt dit te verhelpen? Mijn instellingen op de managed switch zijn niet aangepast. De decoder en switch zijn een tijdje niet aan geweest ivm een verbouwing. Sinds ik de boel weer heb geplaatst opeens op bepaalde zenders geen beeld. Gek genoeg een bepaalde range zenders, want er zijn ook zenders wel zichtbaar. @edit: complete reset gedaan van het modem, router en switch en nu werkt alles weer. Gewijzigd door Bordewolf op 24 May 2020, 16:15 HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
|
|
|
Jaco Hage |
Geplaatst op 25 May 2020, 19:13
|
Beheerder Berichten: 467 Lid sinds: 29 Nov 2016 |
Uit bronnen blijkt dat er veel problemen zijn met fluctueren van internet en IPTV. Caiway-klanten in onder meer een regio in Noord-Brabant en in Overijssel melden dat er sprake is van een storing bij televisie en/of internet. Voor sommige klanten duren de televisieproblemen al langer. Note : https://tweakers.net/nieuws/167594/caiway-klanten-in-meerdere-regios-melden-problemen-met-internet-en-televisie.html (mooi dat jouw reset in iedergeval wel heeft geholpen) Op het eerste deel kan ik geen zinnig antwoord geven als ik 4 klachten zie en er verder nergens over deze 159.xx.xx.xx range gesproken wordt. Wat betreft je IPTV. Wat gebeurd er rechtstreeks op je modem? Staat IGMP snooping aan en UPnP in je managed switch, VLAN op all, of selectief? Er zijn op dit moment ontzetten veel problemen met een nieuwe ingekochte range die weer te vroeg is ingezet. Zo'n range moet eerst omgezet worden naar Nederland alvorens in gebruik te nemen. Een oude fout, die is bij de uitrol van glasvezel in Twente ook al eens gebeurt met een ingekochte range uit Duitsland. PS ik heb de nieuwe decoder aangesloten op een managed switch Netgear GS108E. Ik krijg gek genoeg geen beeld op de eerste 10 zenders (zwart) andere zenders doen het wel. Hoe valt dit te verhelpen? Mijn instellingen op de managed switch zijn niet aangepast. De decoder en switch zijn een tijdje niet aan geweest ivm een verbouwing. Sinds ik de boel weer heb geplaatst opeens op bepaalde zenders geen beeld. Gek genoeg een bepaalde range zenders, want er zijn ook zenders wel zichtbaar. @edit: complete reset gedaan van het modem, router en switch en nu werkt alles weer. |
|
|
lamjanus |
Geplaatst op 25 May 2020, 19:17
|
Activiteit Berichten: 15 Lid sinds: 01 Apr 2016 |
Ik heb na de storing van vanmiddag weer een "oud" ip-adres gekregen. Voor mij is het gelukkig weer zoals het was. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe IP adressen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Nieuwe zenders per januari 2024 | Interactieve TV, Pay Per Event | : 8 | 14 May 2024 |
nieuwe app of zender | Welke zender wil je er nog bij hebben? | : 1 | 26 Feb 2023 |
nieuwe app of zender | Welke zender wil je er nog bij hebben? | : 1 | 18 Feb 2023 |
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk | Klacht over CaiWay/Delta | : 4 | 13 Sep 2022 |
Vraag over nieuwe aansluiting | CaiWay/Delta Glasvezel modem | : 5 | 13 May 2021 |
De Delta Black Friday Deals!
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- 16 maanden korting op 2-jarige abonnementen!
- 8 maanden korting op 1-jarige abonnementen!
- In de kortingsperiode ontvang je het 50+ TV-pakket gratis.
- Gratis installatie door de Glasvezelexpert (t.w.v. 149 euro).
- Meer informatie en voorwaarden op: Delta_flexpakket
Onderstaande deals uitsluitend voor nieuwe internetklanten van DELTA.
- DELTA 100 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 250 Mbps, 16 maanden voor 35,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 1 Gbps, 16 maanden voor 40,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA 2 Gbps, 16 maanden voor 50,- p/mnd bij een 2-jarig abonnement.
- DELTA Unlimited (8 Gbps), 16 maanden voor 97,50 p/mnd bij een 2-jarig abonnement. Inclusief DELTA Unlimited Mobiel.
Advertentie