obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
nieuwe tv + ci+module
skorpio
Goedemiddag,
Het is tijd een nieuw tv te kopen en dacht aan de https://www.sony.nl/electronics/telev...ifications 43 inch.
Of Samsung QLED 43Q60R
Inmiddels een nieuw Entone Kamai maar kan me niet herinneren dat ik uit de oude Humax ( retour gezonden ) een kaart kon halen.
Deze Kamai was aansluiten en werkt met het extra pakket zenders. Glasvezel.
Help me eens op weg, deze tv zou DVB-C tuner hebben en geen losse digitale ontvanger meer nodig hebben volgens Caiway.
Bij extra zenderpakket 'Je hebt van ons een smartcard gekregen waarmee je naar die zenders kunt kijken. Meestal kan die smartcard alleen niet direct in de TV geplaatst worden. Je hebt daarvoor een CI+-module nodig'
Waar is dan die Smartcard, moet er een CI+ module worden gekocht voor in de tv ?
Wat met de Kamai, gebruik je die dan nog, zoja hoe aansluiten of waar in tv ?
Nu neem ik programma's op en kijk naar iets anders, is dat nog mogelijk of is er een externe harde USB schijf nodig en kan ik dan wel opnemen en kijken naar een ander programma ?
Kan ik zelf een USB externe harde schijf kopen of verplicht huren bij Caiway of is daarvoor de Kamai te gebruiken ?
Veel vragen maar dan weet ik wel of de tv een goede keuze is en ik de benodigdheden in de woning heb als ik een installatie service laat komen.
Bedankt alvastSmile
Gewijzigd door skorpio op 18 juni 2019, 17:26
 
Bordewolf
Met de Kamai kun je alle zenders in je pakket al zien en zelfs meerder programma's tegelijk in de cloud opnemen en overal op ieder device afspelen.

De CI+module zit achter in je TV, een nieuwe module kopen is vaak niet nodig, de smartcard kan in de module die standaard al achter in je TV zit.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
skorpio
Maar waar zit dan nu een smartcard in ? ik heb nu nog een oud type tv ( zo'n joekel van een kast ) of moet dat via Caiway worden geregeld ?
In de Kamai zit alleen de sd kaart.
Dank voor je reactie.
 
Jaco Hage
TV kopen, Kamai aansluiten op je internetkabel, HDMI kabel in HDMI 1 van je Sony of Samsung. Doorloop het installatiemenu van je nieuwe TV en selecteer dat je enkel gebruik maakt van een ''externe decoder''. Klik-klak-klaar.

Je kunt opnemen op je Kamai, TV live zien tgt en meerdere programma;s tegelijk opnemen.

Je hebt coax TV en dan gebruik je een coaxkabel en de interne decoder in de TV. Voor extra zenders gebruik je een smartcard. Die moet in een module. Een module voor jouw TV kost rond de 60 ~80,-euro

Je hebt voor Caiway IPTv enkel de Kamai nodig en die werkt op een internetkabel. Deze werkt als een computer. Er kan geen smartcard in. De TV en pakket diensten op die decoder regelt Caiway op afstand met de Kamai.

Je afstandsbediening van je TV kun je programmeren i.s.m de Caiway afstandsbediening, Of de TV afstandsbediening doet de hoofdzakelijke bediening naar de Kamai.

Als de Kamai naar je zin werkt kun je dat het beste doen.

Niet te moeilijk denken, kost je meer geld met een externe HDD en CAM module. Enigste voordeel is dan een eigen hardeschijf is dat het uitwisselbaar is. De meeste TV's kunnen niet TV kijken en van een andere zender opnemen. Dan heb je meestal 2 CAM modules nodig.

Afijn, laat ik het niet te technisch /moeilijk voor je maken.

Sony kopen, kamai aansluiten en draaien! Smile
Plezier met je keuze...
 
skorpio
Dank voor je reactie Jaco, zeer helder.
Maar toch nog een vraagje.
Je schrijft 'Voor extra zenders gebruik je een smartcard. Die moet in een module. Een module voor jouw TV kost rond de 60 ~80,-euro'

De module koop je, dan moet er toch een smartcard worden ingeschoven ?
Dat plastic kaartje heb ik dus niet, moet ik deze dan opnieuw bestellen ?
Ooit bij de humax wel, door mankementen gingen deze retour en kwam de kamai.
 
Jaco Hage
Klopt. Die huur je dan weer via Caiway voor een paar euro.
Hierop kun je dezelfde extra TV pakketten ontvangen. Voor het basis TV pakket heb je geen smartcard nodig ...
 
skorpio
Heel veel dank, fijne dag nog Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nieuwe tv + ci+module', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Vraag over nieuwe aansluiting CaiWay/Delta Glasvezel modem : 5 13 mei 2021
Advertentie