obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Groot verschil in snelheid bij VPN
cawul
Ik heb OpenVPN ingesteld en toen een speedtest meeting gedaan.
Toen VPN uitgeschakeld en tegelijk een nieuwe test gedaan.
Dat scheelt best wel wat ...

gW6YEPml
=


Overigens, ik wilde een bestandje uploaden (48k), maar dat ging niet.
Dus 'dan maar; via imgur

Er kwam iets met C:\fakepath\...
=
5B8zLJ2l
=
 
Highway
Vreemd dat fakepath. Het moet iets lokaals zijn op je pc. Ik heb alle bestanden op de server gescand op het woord fakepath, maar niet gevonden. Het is dus niet iets van de forum software.

Ik zie dat er in de bestandsnaam spaties voorkomen. Maak daar b.v. eens underscores van en probeer het opnieuw.

Bedankt voor je melding trouwens.
Handtekening
Wink
 
Jaco Hage
Beetje bekend verschijnsel. Deels heeft het met encryptie/versleuteling, controle, achtergrond / server / verwerking etc te maken.
Je kunt nog wel eens het eea sturen en je CPU ver- (ge)bruik aanpassen/bekijken.
Deels is te verwijten aan bovenstaande en een router Vs PC.
Maar het kan ook aan de andere kant van de VPN te maken hebben wat voor controle er wordt uitgevoerd.

Bij een fatsoenlijke Firewall merkintegratie merk ik wel vaker dat bij diversen upload bestanden er een goede controle wordt uitgevoerd. Daardoor lijkt het alsof de de snelheid afneemt maar in de werkelijkheid merk je er niet veel van mits je randapparatuur genoeg capaciteit heeft.
 
cawul
Dank voor het bericht. Bij het instellen van de VPN maakte ik gebruik van een 2ms ping server in Amsterdam.
Alle andere servers waaruit ik kon kiezen hadden een hogere ping waarde.
Het zij zo.

VPN is voor mij nieuw.
De software die ik heb geinstalleerd is OpenVPN

Ik geloof dat in de settings van mijn Asus RT-88U ook iets met VPN mogelijk is
zie https://www.vpnuniversity.com/tutorial...rs-asuswrt

aan de andere kant betekent dit dat je dan altijd via een VPN verbinding werkt (langzamer dus), hetgeen vaak niet echt nodig is.

Overigens, zoeven nog een keer getest, nu is de VPN snelheid wel behoorlijk..

8GSOXy4l

Voor wat betreft fakepath: een Google search op fakepath laat zien dat dit een bekend verschijnsel is.
Iets met security protocol, weet ik veel.
 
rhuijben
Fakepath is onderdeel van de browser beveiliging/privacy. Lang geleden werd het hele path meegegeven, maar tegenwoordig alleen de bestandsnaam. Om software die toch een path verwacht tegemoed te komen zie je nu dat path in plaats van iets als C:\users\mijn.naam\documents\...\my.doc
 
cawul

Quote

rhuijben schreef:

Fakepath is onderdeel van de browser beveiliging/privacy. Lang geleden werd het hele path meegegeven, maar tegenwoordig alleen de bestandsnaam. Om software die toch een path verwacht tegemoed te komen zie je nu dat path in plaats van iets als C:\users\mijn.naam\documents\...\my.doc


Dank!

Okay.. dat wist ik niet.

Het komt op mij over dat het uploaden van een bestand nu niet meer gaat...(?)

Het onderstaande is geplaatst middels een imgur link.

-

guDjui7m

-
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Groot verschil in snelheid bij VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
snelheid niet stabiel Storing : 5 21 mei 2020
G600 vs G500 relatief lagere snelheid? Snelheid : 7 27 dec 2019
Snelheid (Regio Almelo) ver beneden peil Snelheid : 8 23 jul 2018
Wifi-snelheid CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 20 28 jul 2016
Advertentie