obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
beschikbaarheid nieuwe wijk in De Lier
Hein
In de nieuwe wijk "De Leilinden"in De Lier zijn de eerste opleveringen al volop aan de gang. De glasvezelkabels van Caiway en Reggefiber zitten in de woningen. Via Reggefiber zijn alle mogelijke aanbieders bekend met de nieuwe postcode 's en bieden Alles-in-1 pakketten aan! Maar de postcodecheck van Caiway levert niets op. Hierover Caiway benaderd en totaal ongeïnteresseerd krijg ik de mededeling dat men pas in actie komt als CIF een gereedmelding afgeeft.
Hallo Caiway: gemiste kans en doe vooral niets!!!!
 
Bordewolf
Jij HEBT tenminste keuze. Bij jou leggen ze OOK Reggefiber aan. Kortom jij kan straks kiezen voor 10 tot 15 providers en tenminste voor een provider die bij je past.
Caiway is langzamerhand niet meer serieus te nemen als provider. Ze lopen in alles achter en er lijkt geen filosofie over de toekomst.
Dat zie je bij andere (ook kleinere) providers juist wel.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Sokje
Ik denk als CIF ook glasvezel heeft aangelegd, naast KPN, dat het aanbod van Caiway of Delta er heus wel komt. Is er ook een coaxaansluiting in de nieuwe woning ?
 
Hein
In het hele nieuwbouwplan komt geen coax meer. Voor wat Caiway betreft: natuurlijk "komt het wel een keer" Maar als gemiddeld een paar weken levertijd aangehouden wordt, moet je niet wachten totdat iedereen verhuist is. de tegenwoordige mens kan niet meer een paar weken zonder internet en televisie. Daarbij komt dat, als je langsgaat bij de winkel, het wel in orde gemaakt kan worden.
 
Jaco Hage
Welk postcode gebruikt deze straat? Dan check ik even. Kan inderdaad zijn dat het met afmelding te maken heeft. KPN levert wel eerder op maar de echte oplevering gebeurt pas als je daadwerkelijk besteld. Dan komt er nog een monteur om de FTU te plaatsen.
Over de details van de oplevering bij Caiway als Reggefiber kan ik je alle in-and-outs geven per wanneer je aansluiting actief is.

CIF legt daar inderdaad geen coaxkabel. In geen enkele nieuwbouwwijk meer. De vraag is of EQT dat wel anders aanpakt. Maar ik hoop meer uitbreiding op IPTV gebied en meerdere decoders.

Reggerfiber en Caiway hebben beide zijn voor en tegens.
Als ik bekijk op technische basis levert KPN denk ik max 100Mbit/s in dit begin stadium. Daarbij komt dat je bij KPN gebruik kunt maken van meer TV decoders dan Caiway. (Caiway max 2 IPTV's)
Wel levert het wat snelheid in bij KPN als de TV decoders aangesloten zijn. Dit gaat per stuk in Mbit/s.

Caiway is wel verreweg het beste en betrouwbaarste met het Genexis modem en is het stabielste met je eigen router.
Zelf heb ik best regelmatig wat issues dat de KPN Experia V10. Deze heeft wel wat nukken met meer dan 4 decoders decoders en meerdere accespoints. Wat vastlopers op WiFi AES-PSK problemen. Maar goed daar is nog wel wat aan te passen met een eigen router. Het aanbod op TV gebied bij KPN is absoluut beter en biedt veel meer interactieve mogelijkheden.

Kortom:
Het is een beetje de vraag wat je wensen zijn op TV's gebied, en hoeveel TV''s je hebt.
Er zijn ook nog evt wat opties om extra TV's aan te sluiten d.m.v. Knippr, Chromecast etc.
 
Hein
Het gaat om de postcode's 2678CD en 2678DB
Laat ik duidelijk zijn: Caiway heeft voor mij duidelijk de voorkeur, alleen maar goede ervaringen mee gehad. Snelheid prima, programma's voor mij ruim voldoende. Waar ik over val is het voorwerk van Caiway. daardoor gaat men zoeken naar een alternatief. En die zijn ruim voorhanden.
 
Jaco Hage
Dat gaat om straten 't Parron en 't Raadhuisplein zie ik.
Nog niet afgemeld. Zal morgen even informeren wat de status is.
 
Jaco Hage
update: Caiway Glasvezel 't Parron en 't Raadhuisplein De Lier verwachte opleverdatum 1 december 2017
 
Jaco Hage
Update: 't Parron 2678DB - De Lier nieuwbouwwijk kan nu Caiway Glasvezel bestellen,
Als er hulp of advies nodig is hoor ik het graag Smile
 
Sokje
Hoe moet dat nou in zo'n nieuwbouwwijk als je vier televisies wilt aansluiten, zoals dat wel kan met een coaxaansluiting?

Heeft Caiway daar een oplossing voor?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'beschikbaarheid nieuwe wijk in De Lier', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 26 feb 2023
nieuwe app of zender Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 18 feb 2023
Caiway nieuwe bestelling haast onmogelijk Klacht over CaiWay/Delta : 4 13 sep 2022
Vraag over nieuwe aansluiting CaiWay/Delta Glasvezel modem : 5 13 mei 2021
Advertentie