obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid steeds minder belangrijk voor Nederlanders
Sokje
http://www.totaaltv.nl/nieuws/interne...erlanders/


Ik hoop dat Caiway iets doet met dit signaal. Dus niet alleen maar internetsnelheden verhogen, maar de rest van hun product eens wat meer aandacht geven en verbeteren.

De Multiscreen app is vergeleken bij die van KPN gewoon zwaar primitief.
 
Bordewolf

Quote

Sokje schreef:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/interne...erlanders/


Ik hoop dat Caiway iets doet met dit signaal. Dus niet alleen maar internetsnelheden verhogen, maar de rest van hun product eens wat meer aandacht geven en verbeteren.

De Multiscreen app is vergeleken bij die van KPN gewoon zwaar primitief.


De multiscreenapp is niet van deze tijd, maar dat is met zo veel van Caiway. Ziggo en KPN bieden terugkijken, opnemen via deze app en ook je complete abonnement.
Bovendien zit er een castoptie in de app van Ziggo, dat is echt van deze tijd en lost meteen het probleem voor de tweede en derde tv op.

Daarnaast stopt Ziggo en KPN ook andere (extra) zenders in de app die niet via COAX of ontvanger kunnen.

Verder moet het TV-product van Caiway toch echt verbeteren, er zijn nog steeds te weinig HD zenders. Ziggo heeft er ca 60, Caiway amper de helft.
Het duitse pakket mist RTL2 of RTL Plus en er zijn nog wel enkele duitse zenders die er bij kunnen.
RTL Television is nog steeds niet in HD, maar geldt ook voor NDR en WDR en voor BBC3 en 4, de regionalen, MotorsTV, Film1 zenders en Ziggo Sports zenders.

Kortom ook daar werk aan de winkel voor Caiway.
POP-email is ook niet meer van 2017, maar dat schijnt aan gewerkt te worden....

Ik ben het overigens niet eens met dit artikel. Een goede en snelle verbinding is voor de meeste gezinnen een must geworden. Je wilt niet weten hoeveel apparaten er via internet verbonden zijn.
Een beetje Netflixer is blij met 300Mbit en niet met 100Mbit waar door alle mobiele telefoons, de SmartTV, de CV-ketel, laptops en tablets aan verbonden zijn.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Jaco Hage

Quote

Bordewolf schreef:

Quote

Sokje schreef:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/interne...erlanders/


Ik hoop dat Caiway iets doet met dit signaal. Dus niet alleen maar internetsnelheden verhogen, maar de rest van hun product eens wat meer aandacht geven en verbeteren.

De Multiscreen app is vergeleken bij die van KPN gewoon zwaar primitief.


De multiscreenapp is niet van deze tijd, maar dat is met zo veel van Caiway. Ziggo en KPN bieden terugkijken, opnemen via deze app en ook je complete abonnement.
Bovendien zit er een castoptie in de app van Ziggo, dat is echt van deze tijd en lost meteen het probleem voor de tweede en derde tv op.

Daarnaast stopt Ziggo en KPN ook andere (extra) zenders in de app die niet via COAX of ontvanger kunnen.

Verder moet het TV-product van Caiway toch echt verbeteren, er zijn nog steeds te weinig HD zenders. Ziggo heeft er ca 60, Caiway amper de helft.
Het duitse pakket mist RTL2 of RTL Plus en er zijn nog wel enkele duitse zenders die er bij kunnen.
RTL Television is nog steeds niet in HD, maar geldt ook voor NDR en WDR en voor BBC3 en 4, de regionalen, MotorsTV, Film1 zenders en Ziggo Sports zenders.

Kortom ook daar werk aan de winkel voor Caiway.
POP-email is ook niet meer van 2017, maar dat schijnt aan gewerkt te worden....

Ik ben het overigens niet eens met dit artikel. Een goede en snelle verbinding is voor de meeste gezinnen een must geworden. Je wilt niet weten hoeveel apparaten er via internet verbonden zijn.
Een beetje Netflixer is blij met 300Mbit en niet met 100Mbit waar door alle mobiele telefoons, de SmartTV, de CV-ketel, laptops en tablets aan verbonden zijn.


Ben ik zeker met je eens wat betreft de snelheid. Aan de andere kant kun je met een lage snelheid ook efficient werken alleen ligt het voor 99% aan de integratie van de WiFi CQ de dekking waardoor issues ontstaan.
Feitelijk heb je voldoende aan een max. 100M/bit snelheid voor Netflix etc. Dit omdat de bronnen meestal niet hoger gaan met interne netwerkkaart. De belasting van het netwerk zit deels of de bandbreedte en voorkeur van bedraad of via WiFi. Vooral standalone streaming apparatuur/speakers die alleen via WiFi werken kunnen nog wel eens haperingen opleveren als je up-download niet goed overeenkomt. Op grotere afstand van WiFi punten, met een beperkt aantal WiFi-punten is een hogere snelheid aan te bevelen en/of ga meerdere WiFi (accespoints) maken met verschillende 2.4Ghz en 5Ghz namen. Oftwel de ergernis ligt het meest bij een foutieve bedrade en/of WiFi integratie dan dat de snelheid de bottelnek is. Ook bij een verkeerde integratie kan er juist teveel belasting op het netwerk komen of authentificatie problemen.

Overigens las ik een maand geleden het bericht van consumenten die steen en been klaagde over de slechte internetsnelheid op vakantie adressen.

Overigens zal ik altijd een Caiway, Ziggo en Reggefiber (KPN) snelheid, pakket- en service opperen. Maar dat terzijde....
 
Murgen
Ik vertrouw dit soort onderzoeken voor geen stuiver. Als je het moet hebben van VDSL via koper (voorheen ADSL) en/of geen zin hebt om te investeren in glasvezel, dan heb je er belang bij te roepen dat je klanten niet zitten te wachten op snelheid.

En als ik dan de snelheidscheck van KPN draai en er maximaal 40-2 Mbps mogelijk zou zijn op dit adres via VDSL2...

Dan ben ik nog steeds erg blij met mijn 300/300 Mbps van Caiway. Ik heb minder behoefte aan TV en radio want we streamen meestal.
 
Sokje
Ziggo gaat weer zijn internetsnelheden verhogen.

https://tweakers.net/nieuws/129275/zi...-abos.html


Ben benieuwd of Caiway nog iets gaat verbeteren aan zijn product dit jaar.
 
Bordewolf
Vandaag weer een nieuwsbrief gekregen van Caiway, maar eigenlijk staat er weer niets nieuws in.
Wel gratis Ziggo Sports, een abonnement dat ik al heb. Wil men daar meer abonnees's voor werven dan wordt het tijd dat men Voetbal, Racing en Golf naar HD gaat zetten.
Die aankondiging had ik in de nieuwsbrief verwacht, maar helaas.

Ook geen nieuws over de Multiscreen die erg sterk verouderd raakt bij alle systeem (Android, Windows10, castopties, terugkijk en opneemopties).
Ook geen nieuws over andere zenders naar HD zoals Ziggo dat tussendoor wel doet.
Geen nieuws over het vervallen van Film1 Sundance en hoe dat op wordt gevangen.
Geen nieuws over IMAP mail.

Kortom iedereen doet een plas en alles blijft bij wat het was.
Niet sterk van Caiway, maar wel zoals we ze kennen.
Begin volgend jaar krijgen we allemaal weer een brief en mogen we allemaal weer fors meer betalen voor een paar kleine extra diensten of een paar HD-zenders en daarna kunnen we weer een jaar op een houtje bijten.
Naar wat we betalen, en dat is best veel krijgen we er bitter weinig voor terug qua nieuwe diensten en services.

Ik was bij Ziggo (even los van de lage upload) nog steeds beter af geweest qua prijs/kwaliteit en ik had bij een eerlijker prijssysteem gezeten waarbij mijn buurman in elk geval niet een vergelijkbaar pakket heeft met 50 Mbit of 100 Mbit meer voor minder geld.
Men heeft hier Ziggo uit de markt gestoten en dat houdt wat mij betreft in dat je het minimaal beter of even zo goed gaat doen als Ziggo.
Caiway blijft aantoonbaar minder dan Ziggo evenals alle alternatieven op glasvezel.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Egeels
Ben het met je eens Bordewolf, nauwelijks vernieuwing bij Caiway. Caiway is in vergelijking met Ziggo een kleine provider en mist denk ik de middelen om de eigen dienstverlening te verbeteren en ontwikkelingen bij te houden. Ben benieuwd hoe de dienstverlening van Solcon eruit gaat zien nu het bedrijf is overgenomen door KPN.
 
Sokje
De app van KPN voor mobiel en tablet is echt geweldig, maar het televisie aanbod is ook verslechterd dit jaar door de dure deal met Fox Sports.

En KPN geeft nog steeds ARD en ZDF door in SD, wat ik echt niet snap in 201.
 
Bordewolf

Quote

Egeels schreef:

Ben het met je eens Bordewolf, nauwelijks vernieuwing bij Caiway. Caiway is in vergelijking met Ziggo een kleine provider en mist denk ik de middelen om de eigen dienstverlening te verbeteren en ontwikkelingen bij te houden. Ben benieuwd hoe de dienstverlening van Solcon eruit gaat zien nu het bedrijf is overgenomen door KPN.


Als men de middelen niet heeft dan is het dubbel zuur dat Caiway zich bemoeit met het COAX-netwerk alhier, had daar Ziggo dan op gelaten.Men heeft ons hier in het Cogasgebied een goede provider ontnomen en een slechtere er voor teruggebracht. Caiway mag de schoenen nog niet poetsen van Ziggo als het gaat om vernieuwing en zaken bij de tijd houden.

Het is dubbel zuur dat alle goede concurrentie op die niet op het CIF-netwerk zitten maar wel op het Reggefibernetwerk wordt geweerd. Althans het lijkt er in elk geval op dat ondanks de openstelling van het CIF-netwerk de KPN-partijen en vele andere partijen op het Reggefibernetwerk geen kans krijgen op het CIF-netwerk. Goede en betere alternatieven als bijvoorbeeld KPN en XS4ALL worden stelselmatig buiten de deur gehouden.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
Egeels
Kwaliteit van veel diensten is bij Caiway inderdaad aanmerkelijk minder in vergelijking met Ziggo. Persoonlijk vind ik het dan weer zuur dat ik betaal voor diensten als (web)mail (alleen POP, maximale grote mailbox 100Mb) en multiscreen, (slechte ondersteuning moderne browsers en besturingssystemen) die naar mijn mening zo ondermaats zijn, dat ik ze niet gebruik.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid steeds minder belangrijk voor Nederlanders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Internetsnelheid Caiway Giga Snel CaiWay/Delta Glasvezel modem : 21 26 jan 2022
TV voor webtv functie TV's met ingebouwde Tuners : 1 29 sep 2021
Advertentie