obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Router probleem ?
newwolf84
Hallo allemaal,

eergisteren heeft mijn pa het alles in 1 pakket gekregen, de boel aangesloten en glasvezel werkt op de pc ( rechtstreeks aangesloten ) maar aangezien hij ook gebruik maakt van een laptop moest er nog een router bij komen, dit is de Netgear R7000 geworden. Alleen nu het probleem...internet doet het niet...
Op de router blijft het lampje van het internet oranje, dus geen verbinding zegt ie.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn ?

PC rechtstreeks op het modem, geen probleem, internet doet het.
Dan een UTP kabel in de 1e poort van het modem naar de WAN van de router en dan is er geen verbinding meer.

Apparatuur Genexis modem en Netgear r7000 router

Ik hoor graag eventuele oplossingen.

Gr. Henry
 
Jaco Hage
Bekend issue. Je hebt denk ik een dubbel mac-adres gemaakt.

Koppel even het modem 15min los van de stroom. Haal de netwerkkabel tussen modem en router weg. Zet PC uit. Ook geen netwerkkabel tussen PC en router,
Reset de router ( 8 sec. reset ingedrukt houden. ) Wacht tot reset helemaal gedaan is. Duurt meestal 5 hele minuten. Zet router uit.

Zet na 15 min modem aan, Wacht tot alle 4 de groene lampjes branden.
Zet router aan, Wacht 5 minuten. Steek WAN UTP nu in router. Poort Links.

Zet PC aan en wacht tot deze volledig is opgestart.

Sluit netwerkkabel van PC aan op LAN4 van router.
Open Google Chrome of IE en volg nu de instellingen met het 192.168.x.x en/of de Netgear router setup.
Zodra je hebt geladen direct de nieuwe Firmware downloaden. In bepaalde versies van Netgear R7000 zit een bug.
Je kunt deze ook downloaden van de site en inladen in de router.
Het beste is het dan om dit eerst te doen, voordat je heel de router laat communiceren met het modem.
 
newwolf84
Hoi Jaco,

In elk geval fijn om te horen dat het een bekend issue is. Smile
Dat betekent dat er ook wel meer over bekent is.

Ik ga er morgenvroeg naar toe en zal je stappen plan eens gaan volgen.
Ik laat het je uiteraard weten.
 
Jaco Hage
Laat ik het zo zeggen. Ja. Een aansluiting met een staartje, Een router installeren wordt steeds meer custom maatwerk.
In het verleden stond hiertussen mijn OPTIMIZER.CO oplossing. Afijn, wel even dit staartje volgen dan kun je lezen dat er al wat perikelen zijn geweest met de Netgear routers. Ondanks dat ze uitmuntende goede netwerkproducten maken zijn er wat issues bij sommige modellen en uitgebrachte firmware.

Afijn, volg mijn stappen plan eerst maar. Ik denk dat je hiermee ver gaat komen.

Check hier het Netgear staartje> https://caiway.gebruikers.eu/forum/vi...=0#navmark
 
newwolf84
Hoi Jaco,

Hoera het is gelukt ! Heb je stappenplan opgevolgd en alles werkt tot nu toe als een zonnetje !

Ik had het modem al een poosje van de stroom afgehaald maar blijkbaar té kort ( kwestie van té ongeduldig )
In elk geval bedankt voor je hulp.

De tv werkt nu ook, dus tot nu toe tevreden.

Gr. Henry
 
Jaco Hage
Klasse, graag gedaan. !! Geniet ervan. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router probleem ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Internet probleem Eigen netwerk : 3 14 nov 2020
Advertentie