obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Wachtwoord ineens handmatig invullen bij mail beantwoorden
suzebee
Heeft iemand anders dit meegemaakt?

Ik wilde een email beantwoorden door 'reply' te kiezen en ineens kreeg ik een venster, nadat ik had op verzenden gedrukt, dat mij vroeg mijn password (wachtwoord) handmatig in te vullen om de mail te sturen.
Vreemd, dacht ik, maar ik heb gedaan wat was gevraagd...... en kreeg weer een venster dat mij vertelde e.e.a. was niet correct!!
Nog een paar keer geprobeerd zonder positief resultaat.

Caiway dus opbellen en na 40 minuten (mijn kosten nota bene!) wist de helpdesk man mij niet te kunnen vertellen wat er aan de hand was. Wij hebben alleen mijn wachtwoord veranderd.
Hij had via screen share de port voor SMTP veranderd - meer niet.
Hij zei ook heel coulant dat ik me naar Apple moet wenden want er was zeker iets mis met hun app (Mail),

De woorden "kastje naar de muur" kwam ineens in mijn hoofd!!

Apple gebeld en een zeer professionele helpdesk medewerkster aan de lijn zei met eens dat de port voor POP was niet juist - dat had de Caiway mannetje ook moeten veranderen want kennelijk moeten beiden kloppen met een nieuwe wachtwoord. Doordat de oude was verdwijnen, klopte de port instellingen niet meer.
Ik kon weer emails ontvangen - hip hoera

Maar terug na dat ene wat ik wilde beantwoorden lukt weer niet.
Dus Caiway weer opbellen en een andere mannetje gesproken.
Hij was met de Apple dame eens dat de POP port had veranderd moeten zijn de eerste keer ik belde.
En er is niets mis met de app Mail van Apple!

Hij heeft mijn situatie in a test omgeving gedaan en kwam tot de conclusie dat ik alleen een (automatisch) wachtwoord moest gebruiken voor inkomende (POP) emails. Hij heeft de instelling voor SMTP zo veranderd dat er is geen authorisatie nodig voor mijn uitgaande email verkeer.
En toen kon ik dat ene email beantwoorden zonder problemen!!

Maar, wat ik jullie willen vragen, heeft iemand anders ineens last hiervan?

Onze dochter, hoewel ze is niet meer thuis wonend, heeft de hoofd account (.nl) bij Caiway en mijn man en ik hangen eronder met .net accounts.
Zij is ook de laatste dagen geconfronteerd op haar Mac dat 'Mail' van Caiway niet werkt naar behoren en ook haar, ingestelde sinds 2000, wachtwoord niet meer!
Ze is vanochtend in onze account bij Mijn Caiway en heeft haar password bij de hoofd account veranderd.
Ook de medewerker van Caiway die ze heeft gesproken kon haar niet vertellen wat er aan de hand was/is.
Nu werkt haar email verkeer na behoren.

Wie kan mij uitleggen wat er aan de hand is/was? De mannetjes van Caiway helpdesk kunnen dit niet beantwoorden!
 
Bordewolf
Ik verwacht zelf dat men onder water zaken aan het wijzigen is. Binnenkort is POP verleden tijd en stap ook Caiway (eindelijk) over op IMAP.
Handtekening
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
 
suzebee
Bedankt Bordewolf.... ik weet dat vele mensen klagen dat Caiway heeft nog geen IMAP....
Maar ik en onze dochter moeten NU nog werken met wat wij hebben - POP en SMTP dus.
Wanneer deze niet goed werken kunnen wij onze email accounts bij Caiway niet gebruiken!
En mijn vraag - "weet iemand waarom een wachtwoord ineens niet geaccepteerd wordt" is dus nog niet beantwoord.

Over IMAP bij Caiway gesproken - op het Engels zou ik zeggen 'I'll cross that bridge when I get to it'! want het heeft nu geen zin erover te praten of brainstormen.
 
Bakstenen
Kan ook eventueel te maken hebben met dat je bepaalde tekens niet mag gebruiken.
 
Highway

Quote

suzebee schreef:

En mijn vraag - "weet iemand waarom een wachtwoord ineens niet geaccepteerd wordt" is dus nog niet beantwoord.


Vermoedelijk een time out. Ik heb dit ook regelmatig bij hotmail accounts. Bij invullen van het ww heb je de ene keer wel toegang tot je mail en de andere keer weer niet.

Als je geen haast hebt kun je rustig op annuleren klikken. De volgende keer bij het opstarten van je mail programma checkt ie wel weer met het opgeslagen wachtwoord.
Handtekening
Wink
 
suzebee
Bedankt voor je antwoorden Bakstenen en Highway....
Echter zie ik de logica niet in verkeerde tekens gebruiken gezien mijn account met Caiway bestaat sinds 2000. Toen waren de emailadressen gekozen en gelijk de wachtwoorden.
En, op het Engels, 'if it ain't broke, then don't fix it'!
Er heeft nooit een verandering plaats gevonden ter minstens tot vorige week!

Met mijn voormalige Microsoft computer kon en moest ik 'kabelfoon' gebruiken voor de instelling van mijn email account.
Pas 18 maanden geleden ben ik zeer gelukkig overgestapt naar Apple software/hardware maar helaas was ik geconfronteerd dat ik 'caiway' i.p.v. 'kabelfoon' moest gebruiken anders werkte mijn emails niet.

Zoals wij helaas gewend zijn, was ik van de kasje naar de muur gestuurd en heb pas na 3 keer Caiway en 2 keer Apple helpdesken mijn instellingen juist gekregen. En achteraf zat het probleem niet bij Apple!!
Ik kreeg als laatst toen iemand van Caiway met een beetje meer verstand dan de gemiddelde en hij heeft toegegeven dat de 2 collega's van hem hadden mij ook kunnen helpen maar dat ze misschien niet voldoende kennis van zaken had!

Enfin - mijn instellingen klopte en hebben t/m een week geleden goed gewerkt ook na verschillende updates van Apple software.
Ik drukte op het pijltje 'reply' van een binnenkomende mail vorige week en kreeg ineens een venster te zien wat mijn wachtwoord vroeg.
In meer dan 18 maanden heb ik dit nooit hoeven doen want mijn instellingen POP en SMTP waren 'automatisch'...... dus ik kon niets verkeerd intypen en ook niet een verkeerde teken!!

Er bleekt maar één oplossing volgens de 2e keer bellen naar Caiway en dat was een wachtwoord WEL gebruiken (automatisch dus!) voor POP en inkomende mails maar GEEN wachtwoord meer gebruiken (ook automatisch) voor SMTP en uitgaande mails.
Sindsdien wordt ik niet meer geconfronteerd met een venster dat vraag voor mijn wachtwoord.

Met mijn beetje kennis van zaken (ik werk sinds 1988 met computers!) bedenk ik dat de tekkies bij Caiway hebben ineens iets veranderd. Dit zullen nooit bekend gemaakt zijn - een beetje code hier schrijven en een beetje code daar wissen en nog een beetje code veranderen..... ga zo maar door..... en ik begrijp dat het is nodig om een goed systeem te runnen want ik heb dat dagelijks gezien toen ik bij een database bedrijf werkte. Maar fouten zijn menselijk en niet altijd te ontkomen.

Het is/was niet een kwestie een wachtwoord invullen om toegang tot mijn mail te komen want ik heb DRIE verschillende email adressen ingesteld op mijn Mac. Het was meer de kwestie dat ik moest plotseling mijn wachtwoord invoeren voor Caiway om een email te verzenden. En, ondanks ik toen niets - echt NIETS, had veranderd in mijn settings, was mijn 'altijd-gebruikte' en 'bog-standard' wachtwoord NIET geaccepteerde.
Hij werd ook niet geaccepteerde om in te loggen bij mijn webmail toen er een poging, samen met de eerst Caiway helpdesk medewerker, werd gedaan.
Zijn oplossing was dan een nieuwe password te verzinnen wat hij heeft gelijk ingevoerd op de Caiway systeem.
Wat hij was vergeten helaas was de port POP aan te passen!!

Nogmaals - het heeft niets met verkeerde tekens gebruiken (probeer mijn helaas lange verhaal door te spitten!) en ook niet een timeout met toegang tot mijn Caiway account. ALLES stond/staat automatisch om dit soort werk te vermijden - ik heb echt geen zin voor iedere te verzenden mail een password in te voeren - dat doet geen hond en ik ook niet!

Dus de raadsel is - waarom moest ik plots een password invoeren om een mail te versturen terwijl hij was 18 maanden eerder als automatisch in mijn settings gemaakt? En vervolgens, waarom was hij niet geaccepteerd terwijl ik had hem sinds de jaar voor Christus was geboren gemaakt?

En balen dat de eerst Caiway helpdesk medewerker GELIJK de schuld wilde geven aan Apple software want volgens hem was er iets aan de hand met 'MAIL' en ik moest Apple vragen hem weer te downloaden en installeren! Grote BS van die vent. En hij krijgt een redelijke salaris om mensen te helpen!!! Foei!!

Men praat gemakkelijk over discriminatie tegenwoordig - een vrouw in de world of computers is vaak gezien voor een domme blond. Ik ben heus geen tekkie maar heb een hoop kennis geind over de jaren!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wachtwoord ineens handmatig invullen bij mail beantwoorden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vreemde mail Algemeen : 1 19 jul 2022
Mail blijft hangen in spamfolder (-filter?) van Webmail Storing : 3 23 dec 2021
Ik denk dat deze mail nep is. Algemeen : 2 18 aug 2020
Wachtwoord problemen op Imac Instellingen software : 1 29 feb 2020
Kan geen mail verzenden Storing : 3 26 aug 2018
Advertentie